پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۹۱
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۷ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، قصد دارین تا در این گزارش ، خلاصه ای از مهمترین رویداد ورزشی امروز را به سرعت مرور کنیم :

قهرمانی کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال در آسیا

نمایندگان ایران در بخش انفرادی و در روزپایانی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در قزاقستان، صاحب یک طلا و 3 نقره شدند و در مجموع با 39 مدال ، سکوی اول را به خودشان اختصاص دادند. 

اخبار کوتاه از دنیای ورزش / از حکم عجیب کمیته انضباطی جودو تا قهرمانی کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال در  آسیا

پورشیب نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم ایران مدال طلا ، علی مسکینی در ۶۰-، صالح اباذری در سنگین وزن و مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم =مدال نقره  را دریافت کردند. 

 قزاقستان با ۱۱ طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز نایب قهرمان شد و ژاپن با ۸ طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی سومی آسیا قرار گرفت.

 آیا پرسپولیس از مدافع اسبق خود شکایت می کند؟

درحالی که باشگاه  پرسپولیس از فقدان مدیرعاملی منسجم رنج میبره و به اندازه کافی مشکلات عجیب و غریبی در این تیم پر طرفدار رخ داده و هر روز هم ابعاد پیچیده تری به خود می گیرد ،موضوع شکایت کردن باشگاه پرسپولیس از مدافع اسبق خود نیز تبدیل به سوژه رسانه ها شده ؛ علی رغم ادعایی که سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در مورد شکایت نکردن از شجاع خلیل زاده کرده بود ، شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که بر خلاف ادعای « صدری» ، پرونده موضوع شکایت از این بازیکن همچنان باز است . 

اخبار کوتاه از دنیای ورزش / از حکم عجیب کمیته انضباطی جودو تا قهرمانی کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال در  آسیا

حال خود باشگاه پرسپولیس در سایت رسمی اش نسبت به این خبر مهر تاییدی زده و آورده است : 

 با توجه به این که از توضیحات روز گذشته رئیس هیات مدیره و سرپرست باشگاه در کنفرانس خبری سوء برداشت‌هایی اتفاق افتاده که در بعضی موارد موجب تحلیل‌های نادرست شده است، در ارتباط با موضوع شجاع خلیل‌زاده توضیحات تکمیلی برای تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوع برای هواداران و رسانه‌ها ارائه می‌گردد.

در ارتباط با این پرونده، آن چه از سوی آقای سید مجید صدری مطرح گردید به هیچ‌وجه نافی این موضوع نبوده و نیست که باشگاه پرسپولیس در صورت عدم دستیابی به آن چه حق خود می‌داند، موضوع را از طریق پیگیری‌های حقوقی در فیفا و دادگاه داوری ورزش دنبال خواهد کرد. اتفاقا در این ارتباط پرونده‌ای کامل از مستندات موجود و لایحه‌ای در این ارتباط آماده شده است. دلیل این امر آن است که اگر تماس‌ها نتیجه بخش نبود، زمان برای تشکیل پرونده و طرح شکایت صرف نشود.

البته همان‌طور که اعلام شد واقعا ترجیح در باشگاه بر این است که به جای صرف وقت، هزینه و انرژی جهت طرح شکایت، ابتدا امکان مذاکره و توافق رو در رو بررسی شود. به طور قطع حساسیت هواداران نسبت به موضوع که بعضا با ناراحتی عمیق و حتی عصبانیت از آن چه اتفاق افتاد، همراه است برای باشگاه روشن و محترم است و همان‌طور که اعلام شد ذره‌ای از حق باشگاه نمی‌گذریم. البته این فرایند باید قبل از این‌ها انجام می‌شد که ما مسبب عدم انجام آن نبوده‌ایم.

به هر حال امیدواریم برای توافق دو طرفه پالس مثبت را دریافت کنیم اما اگر چنین نشد ضمن آن که حسن نیت پرسپولیس معلوم شده است بلکه هواداران مطمئن باشند با توجه به آماده بودن پرونده و لایحه، طرح شکایت به سرعت انجام خواهد شد. البته قرار است به منظور جلوگیری از اتلاف سرمایه باشگاه، در این ارتباط نشستی بین معاونت‌های حقوقی و‌ بین‌الملل نیز صورت بگیرد که ظرفیت‌های پرونده برای موفقیت در اخذ رای به نفع پرسپولیس بررسی شود تا نکته‌ای از قلم نیفتد.

حکم عجیب کمیته انضباطی جودو

 این روزها  حکم های عجیب  کمیته انضباطی فدراسیون های مختلف برای چهره های ورزشی تبدیل به یک جریان اپیدمی شده ؛ در تازه ترین موردی که بتوان به آن اشاره کرد ، بحث رای سنگین کمیته انضباطی   فدراسیون جودو علیه سرمربی سابق تیم ملی است که او را در ماجرای خروج سعید ملایی از ایران مقصر دانستند و به مدت 4 سال از فعالیت در جودو محروم کردند. 

اخبار کوتاه از دنیای ورزش / از حکم عجیب کمیته انضباطی جودو تا قهرمانی کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال در  آسیا

این  کمیته انضباطی،در ۲۰ آذر جلسه خود را برای رسیدگی به تخلف مجید زارعیان سرمربی سابق تیم ملی به دلیل مصاحبه علیه رییس فدراسیون برگزار کرد.در این جلسه که از قبل هم بنظر می رسید درغیاب زارعیان  برگزار شود،مسئولان این کمیته ، شامل دبیر،بازرس و حراست فدراسیو جودو پس از بررسی های نهایی در مورد اتهام سرمربی سابق تیم ملی ، رای به محرومیت 4 ساله و تنزل درجه او دادند. 

رای سنگین کمیته انضباطی فدراسیون جودو درباره مجید زارعیان که فقط به خاطر یک مصاحبه انجام شده است و به امضای آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو نیز  صادر شده، به شرح زیر است:

"کمیته انضباطی با توجه به انطباق عملکرد آقای مجید زارعیان ۱،۲، ۳، ۵، ۶ ماده ۱۲ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون و عدم حضور و دفاع موثر از سوی ایشان به استناد بنده‌های"ه""و""ح" ماده ۲۵ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون جودو، آقای مجید زارعیان به محرومیت از شرکت و حضور در مسابقات یا سایر فعالیت های رسمی جودو به مدت ۴ سال و تنزیل حکم مربیگری و دان به میزان یک درجه محکوم می‌نماید. رای صادره ظرف ۲۰ روز کاری از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در کمیته انضباطی فدراسیون می‌باشد".

اخبار کوتاه از دنیای ورزش / از حکم عجیب کمیته انضباطی جودو تا قهرمانی کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال در  آسیا

دسته‌های رشته وزنه‌برداری در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام شد

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دسته‌های المپیکی این رشته را برای رقابت ورزشکاران زن و مرد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد.

 فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دسته های  رشته وزنه‌برداری برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص کرد. قرار است مسابقات رشته وزنه‌برداری در ۱۰ دسته المپیکی در ۲ بخش زنان و مردان برگزار شود. 

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در ورزشکاران این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دسته های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت. 

در بخش زنان نیز رقابت در پنج دسته ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و به اضافه ۸۱ کیلوگرم است. 

محسن بیرانوند عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی درباره دسته های جدید المپیکی وزنه‌برداری به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه آنلاینی که برای بررسی دسته های المپیکی برگزار شد من به نمایندگی از ایران دسته های ۱۰۲ و  به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم را پیشنهاد دادم و برخی از اعضا نیز دسته ۹۶ و به اضافه ۹۶ را پیشنهاد دادند. بعد از بررسی‌ها پنج دسته تصویب شد که دسته ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نیز در بین انها وجود دارد. 

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اهمیت این دسته‌ها برای وزنه‌برداری ایران عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات تایید دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود زیرا ما اکنون در این دسته چند ورزشکار خوب داریم. 

عزیزی خادم ، آب پاکی را روی دست منتقدان  اسکوچیچ ریخت

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:شایعات پیرامون جدایی اسکوچیچ از تیم ملی گمانه‌زنی رسانه‌ها است و این مربی با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.

اخبار کوتاه از دنیای ورزش / از حکم عجیب کمیته انضباطی جودو تا قهرمانی کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال در  آسیا

رئیس فدراسیون در خصوص شایعاتی که پیرامون جدایی سرمربی تیم ملی و قرارداد اسکوچیچ با کشورهای دیگر مطرح می‌شود عنوان کرد:نمی‌دانم این خبرها از کجا می‌آید ولی کادر فنی کارش را با قدرت انجام می‌دهد. تمام تمرکز ما روی بازی‌های بهمن ماه و صعود به جام جهانی است. ماه بعد شاید سریعترین صعود ایران در تاریخ و حتی سریعترین صعود در آسیا رقم بخورد. تا امروز که با شما صحبت می‌کنیم بنایی نداریم و روابطی که امروز داریم کاملا مبتنی بر همکاری و دلسوزی است  ضمن آنکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا برای قرعه کشی جام جهانی در فروردین برنامه بریزیم. حتی اگر دقت کرده باشید من این مربی را با خودم به قطر بردم. این ها مسائلی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و گمانه‌زنی هایی صورت می گیرد ولی او کارش را با قدرت انجام می‌دهد. این همگرایی در فوتبال ایران از نوع خودش کم نظیر و مثالزدنی است.این یکدلی و شهامت و کنار هم قرار گرفتن به زعم من در فوتبال ملی کم نظیر است. مطمئنا این موضوع بر آمده از دعای خیر مردم ایران است.ان‌شاالله تیم ما با رفتن به جام جهانی قلب مردم را خوشحال کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲