شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۷ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
مدیرعامل انجمن « نذر کتاب »  خبر داد هر فردی در قالب طرح جنگل نذر طبیعت و  اختصاص هزینه ۱۵ هزار تومانی به خرید یک نهال می‌تواند از محیط زیست و حیات وحش حمایت کند.

« احمد بحری » مدیر عامل انجمن نذر طبیعت در خصوص چگونگی کلید خوردن پروژه‌ای به نام جنگل نذر طبیعت به خبرنگار پایگاه خبری دیباچه گفت: انجمن نذر طبیعت کار‌های زیادی برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت می‌کند. یکی از کار‌های این انجمن درختکاری است.

او افزود: ما امسال تصمیم گرفتیم، در یکی از جنگل‌های تخریب شده در میان قم و اراک نهالکاری کنیم. در همین راستا قرار است بیش از ۳۱ هزار نهال را در مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار بکاریم. هزینه خرید یک نهال ۱۵ هزار تومان است و ما این هزینه را اعلام می‌کنیم تا هر کسی که دوست داشت به بهانه‌های مختلفی، چون یادبود رفتگانشان به ما کمک کند تا نهالی را خریداری کنیم و در جنگل نذر طبیعت بکاریم.

مدیر عامل انجمن نذر طبیعت بیان کرد: از ۲ روز قبل که فراخوان پروژه جنگل نذر طبیعت منتشر شده تا به امروز هزینه خریداری و حمل حدود ۳۰۰۰ نهال تأمین شده است. فراخوان مذکور تا پایان آذر ماه ادامه دارد.
 
جزئیات پروژه احیای یک جنگل به نقل از مدیر عامل انجمن نذر طبیعت/ چگونه می‌توان با صرف هزینه‌ای اندک به محیط زیست و طبیعت کمک کرد؟


بحری گفت: با آغاز نهالکاری به همه اطلاع می‌دهیم که اگر دوست دارند در محل کاشت نهال‌ها حضور پیدا کنند. اگر کسی مایل به حضور در آن مکان نبود، می‌تواند با عکس‌ها و گزارش‌هایی که برایشان ارسال می‌شود، از کیفیت اجرای طرح جنگل نذر طبیعت مطلع شوند.

_در مسیر کار روی پروژه جنگل نذر طبیعت چه دشواری‌ها و سختی‌هایی را پشت سر گذاشتید؟

ما در اوایل کارمان باید اعتماد مردم را جلب می‌کردیم و با گزارش‌های ارائه شده تا حدودی به این هدف رسیدیم. تا به امروز بیش از  ۱۰ هزار نفر در کل پروژه‌های انجمن نذر طبیعت مشارکت داشته اند. آن‌ها عضو سایت انجمن نذر طبیعت هستند و کارت حامی طبیعت دریافت کرده‌اند.

هیأت علمی ما که از تعدادی از کارشناسان محیط زیست تشکیل شده است، پیش از اجرای هر پروژه طرح آن پروژه را بررسی می‌کنند تا ببینند می‌توان آن را اجرا کرد.

ما نیز پس از تأیید طرح به سراغ اجرای آن می‌رویم. زمینه‌سازی برای اجرای پروژه‌های ما بسیار زمان‌بر است.

_شما به عنوان مدیرعامل انجمن نذر طبیعت در روند اجرای پروژه‌های این انجمن میزان آگاهی مردم از اهمیت محیط زیست و تلاش اقشار مختلف جامعه برای حفاظت از طبیعت را چگونه دیدید؟

من متوجه شدم که مردم و خیرین می‌دانند در کنار کمک به هم‌نوعانشان می‌توانند گام‌های خوبی در جهت احیای جنگل‌ها و حفاظت از محیط زیست و حیات وحش بردارند.

محیط زیست متعلق به همه است و طبیعتا ما با حفاظت از آن می‌توانیم زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

_چه پروژه‌هایی را برای آینده انجمن نذر طبیعت تعریف کرده‌اید؟
 
جزئیات پروژه احیای یک جنگل به نقل از مدیر عامل انجمن نذر طبیعت/ چگونه می‌توان با صرف هزینه‌ای اندک به محیط زیست و طبیعت کمک کرد؟

ما تلاش می‌کنیم کارمان در زمینه حفاظت و حیات وحش را به گونه‌ای گسترش بدهیم که در هر استان نماینده داشته باشیم و اعضایمان را افزایش دهیم البته هم‌اکنون ۱۰ هزار عضو داریم، اما این تعداد بسیار کم است. ما می‌توانیم حامیان طبیعت را حداقل به ۱ میلیون نفر برسانیم.

_این روز‌ها کشور ما با مسائل و چالش‌های محیط زیستی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. فکر می‌کنید فعالیت‌های انجمن نذر طبیعت تا چه اندازه به حل این مسائل کمک می‌کند؟

ما کار‌های زیادی برای فرهنگسازی انجام می‌دهیم. این کار‌ها بیشتر با هدف آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و ساکنان مناطق محروم کشور انجام می‌شوند. مردم مناطق محروم اکثرا از طریق طبیعت امرار معاش می‌کنند و ممکن است با برداشت چوب و شکار بی‌رویه آسیب‌هایی به طبیعت بزنند.

انجمن نذر طبیعت هر سال بسته‌های لوازم‌التحریری را که روی آن‌ها پیام‌ها و تصاویر محیط زیستی چاپ شده است برای محیط بانان مستقر در مناطق محروم کشور ارسال می‌کند. آن محیط بانان بسته‌های مذکور را به دانش‌آموزان مدارس اهدا می‌کنند و این نوعی فرهنگ‌سازی است.

اگر از طرف حیات وحش خسارتی به دام یا زمین‌های کشاورزی اهالی مناطق محروم کشور زده شود، ما آن خسارت را جبران می‌کنیم تا خسارت‌دیده‌ها به فکر انجام اقدامات تلافی‌جویانه نیفتند.
 
گفتگو از : نسرین خدایاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار