جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

دیباچه - افسانه صدیقی :  مدیرعامل‌های پرسپولیس و استقلال جنگ دربی ۹۷ را دو روز پیش از سوت داور استارت زدند.

مدیرعامل‌های پرسپولیس و استقلال جنگ شهرآورد ۹۷ را دو روز پیش از سوت داور استارت زدند. درگیری لفظی بین دو مدیر آبی و قرمز، پیش از دربی به اوج خود رسیده است. مصطفی آجورلو، قهرمان نشدن استقلال را به جریانات سیاسی ربط داد و تنها چند ساعت پس از حرف‌های عجیب او، صدری، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس هم بیانیه‌ای در سطح کانالهای هواداری صادر کرد و به مدیرعامل استقلال تاخت. او به تلافی همتای خود، قهرمانی سردار با تیم پاس را به جایگاه نظامی او ربط داد و آجورلو را به شاخ‌های اینستاگرامی تشبیه کرد.

استقلال بیدی نیست که با این بادها بلرزد   | وزارت ورزش، تمام باشگاه های لیگ برتر را موظف کنند که تیم بانوان تشکیل دهند | باید حق و حقوق منصور را پرداخت می‌کردند

از این رو با مدیران روابط عمومی دو تیم پرسپولیس و استقلال تماس گرفتیم اما هیچکدام تمایلی به صحبت دربارۀ حواشی پیش‌آمده پیش از برگزاری بازی نداشتند.

به همین دلیل سراغ فریده شجاعی، همسر مرحوم منصور پورحیدری، پیشکسوت باشگاه استقلال رفتیم که زحمات بسیاری برای این تیم کشیده است. گفتگوی همسر مرحوم پورحیدری با خبرنگار دیباچه را در زیر می‌خوانید:

-   نظر شما دربارۀ بازی امروز و همچنین درگیری لفظی بین مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پیش از برگزاری بازی بدون تماشاگر چیست؟

بازی دربی همیشه با حاشیه و حرف و حدیثهای بسیار، قبل و بعد از برگزاری همراه بوده، به‌هرحال زیبایی بازی دربی همیشه به همین هیجانات اطراف آن وابسته است و من هم به‌عنوان یک استقلالی دوست دارم همه چیز به نفع استقلال تمام شود. البته در جریان درگیری لفظی بین مدیران دو باشگاه نیستم اما امیدوارم مشکلی برای روحیۀ بازیکنان پیش نیاید. البته هر دو تیم همیشه این حاشیه‌ها و مشکلات را داشته‌اند و مدیران عامل و سرمربیان هم درگیری خودشان را داشته‌اند و این هم از زیبایی‌های بازی دربی است.

- کری خواندن خوب است اما با توجه به اینکه سردرِ باشگاه‌ها مزین به کلمۀ «فرهنگی-ورزشی» است، فکر نمی‌کنید جدال لفظی در شأن این باشگاه‌ها نیست؟

البته کری خواندن خوب است اما بی‌احترامی به‌هیچ‌وجه خوب نیست و سروصدا و جنجال زیاد باعث عدم‌تمرکز بازیکنان می‌شود و هر چه آرامش تیم بیشتر باشد، به تبع، احتمال موفقیت نیز بالاتر می‌رود. متاسفانه برخی افراد نمی‌توانند خودشان را کنترل و رفتارشان را مدیریت کنند. البته استقلال بیدی نیست که با این بادها بلرزد و من خوشبین هستم و انشاالله باشگاه استقلال در این بازی هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

استقلال بیدی نیست که با این بادها بلرزد   | وزارت ورزش، تمام باشگاه های لیگ برتر را موظف کنند که تیم بانوان تشکیل دهند | باید حق و حقوق منصور را پرداخت می‌کردند

-          مطالبات همسر مرحومتان به کجا رسید؟

یکی از رفتارهای غیرفرهنگی استقلال همین است که موردتوجه این باشگاه قرار نگرفته، منصور 50 سال به استقلال خدمت کرد و از زندگی و همه چیزش به خاطر عشق به این باشگاه گذشت، حالا با وجود اینکه پنج سال از درخواست آخرین مطالبات او در استقلال می‌گذرد، هنوز هیچ پرداختی انجام نشده، این بی‌احترامی و بی‌حرمتی به خانوادۀ پورحیدری‌ست. پورحیدری کم برای استقلال زحمت نکشیده و من واقعا دیگر دوست ندارم دربارۀ این قضیه صحبت کنم و مرتباً حرف از مطالبات آن مرحوم بزنم و خیلی زشت است که مدام بگوییم پس پول چه شد؟ باید حق و حقوق منصور را بدون اینکه ما حرفی بزنیم پرداخت می‌کردند ولی متاسفانه هر مدیرعاملی که آمد، فقط در حد حرف گفت که مطالبات را پرداخت می‌کنیم ولی تا الان این اتفاق نیفتاده است. دیگر هم نمیخواهم دربارۀ این موضوع صحبت کنم ... .

- خانم شجاعی من قصد ندارم زیاد وارد جزئیات شوم و اگر مایل بودید این سوال بنده را بی‌پاسخ بگذارید. این مطالبات دقیقا چقدر است که باشگاه توانایی پرداخت آن را ندارد؟ متاسفانه خبر اختلاس‌های نجومی و فیش‌های نجومی چند وقتی است در صدر اخبار به چشم می‌خورد.

« منصور »  تا زمانی که در قید حیات بود چیزی از باشگاه طلب نکرد، هواداران هم این موضوع را می‌دانند. اگر ما این دو طلب را درخواست کردیم، به‌علت هزینه‌های زیاد بیمارستانش بود و حق ما بود که این هزینه‌ها را وصول کنیم و بنده به خاطر ندارم از استقلال پولی گرفته باشم. این دو طلب، یکی 200 میلیون و دیگری 220 میلیون است که باشگاه اعلام کرده بخشی از مبلغ 200 میلیونی را پرداخت کرده است. حالا این بخش که صحبتش را می‌کند چه بوده؟ آقای افتخاری به بیمارستان آمد و یک نوبت هزینۀ بیمارستان که مبلغ 70 یا 80 میلیون شده بود را پرداخت کرد و ما هم تشکر کردیم که به فکر اسطوره‌ها و پیشکسوت‌ها هستند و کلی هم از ایشان تمجید شد. وقتی ما رفتیم دنبال مطالبه، گفتند 80 میلیون بابت هزینه بیمارستان پرداخت شده است. یعنی از حق‌الزحمه خودش پول بیمارستانش را پرداخت کرده بودند!
این موضوع مربوط به پنج سال پیش می‌شود. در آن زمان با این پول خیلی کارها می‌شد انجام داد ولی این مبلغ دیگر ارزشی ندارد. در میان همۀ پول‌هایی که میلیاردی و دلاری و یورویی به باشگاه تزریق می‌شود این مطالبات پرداخت نشد. مرحوم پورحیدری با 50 سال سابقه در استقلال، خانۀ مسکونی و خودروی شخصی‌اش را برای باشگاه فروخت ولی این مسائل را در نظر نمی‌گیرند. ایشان حتی  بیمه هم نبود که حق و حقوقی به خانواده‌اش برسد و امیدوارم که این بی‌حرمتی‌ها و رفتارهای غیرفرهنگی تمام شود و دکتر آجورلو که قول دادند به این موضوع رسیدگی کنند، سر قولشان بمانند.

-   تیم‌های بانوان در باشگاه‌های فرهنگی-ورزشی با این همه هوادار چرا فعالیت زیادی ندارند؟

با حرف شما موافقم که یک باشگاه فرهنگی-ورزشی با این همه قدمت و طرفدار فقط روی فوتبال آقایان زوم کرده و این خوب نیست. مثلاً تیم سپاهان روی بسکتبال دختران سرمایه‌گذاری کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. باید باشگاه‌ها را ملزم به تیمداری دختران هم بکنند و این موضوع در آینده برای کشورمان باعث افتخار خواهد شد.
بنده سال‌ها نایب‌رئیس فوتبال بودم و همه قول دادند که در بودجۀ آینده به فکر بانوان هم باشند. به تیم استقلال پیشنهاد داده بودم با یک میلیارد تومان هزینه روی تیم دختران، می‌توانند قهرمانی ایران و آسیا را به دست بیاورند و همچنین تبلیغ مثبت و بسیار خوبی برای باشگاه و بسیار به نفع استقلال خواهد شد؛ اما گوش شنوایی وجود نداشت.
تیم فوتبال شهرداری سیرجان کرمان با سرمایه‌گذاری روی دختران توانست نتایج قابل‌قبولی در آسیا کسب کند. به‌نظرم باید فشاری از طرف وزارت ورزش وجود داشته باشد و تمام باشگاه‌های لیگ‌برتر را موظف کنند که تیم بانوان هم تشکیل دهند و باشگاه‌ها کامل و حرفه‌ای عمل کنند و تیم‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال و ... داشته باشند.

استقلال بیدی نیست که با این بادها بلرزد   | وزارت ورزش، تمام باشگاه های لیگ برتر را موظف کنند که تیم بانوان تشکیل دهند | باید حق و حقوق منصور را پرداخت می‌کردند

-   با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و خانوادۀ محترم و همچنین عسل خانم پورحیدری در تیم بسکتبال. متشکرم از وقتی که برای مصاحبه گذاشتید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳