پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

بعد از گذشت دو دهه از تغییر نام لیگ فوتبال کشورمان به لیگ حرفه ای، اما، هنوز زیر ساخت ها، قوانین، تفکرات و مسئولین مان در حد و اندازه لیگ های آماتور است. لیگ حرفه ای که با اصطلاح 《من بمیرم و  تو بمیری》 اداره می شود.


گروه ورزش دیباچه - مجتبی بیگلری: مشکلاتی گریبان ورزش و خصوصا فوتبال ما را گرفته است. ریشه تمامی این مشکلات را همه دست اندرکاران فوتبال می دانند اما، با « من بمیرم  و تو بمیری »  حل می شود. البته در واقع حل  که نه ، بلکه چشم پوشی می شود.
لیگ برتری که روزی در آسیا آقایی می کرد، حالا به اندازه انگشتان یک دست ورزشگاه در حد نام ایران هم ندارد. از امکانات سخت افزاری و زیر ساختی در ایران نباید حرف زد چون همه معتقداند، کم کم درست می شود.
دلایل واضح است. آن کسانی را که باید فوتبال کشور در دست آن ها باشد را کنار زده اند؛ تا کسانی فوتبال را اداره کنند که حتی بعضا 《یک عکس با شورت ورزشی هم ندارند》.

روزی آقای آسیا بودیم و حالا یک توپ برای گرم کردن نداریم؛ گفتگو با دو بازیکن پیشکسوت استقلال و پرسپولیس درآستانه دربی ۹۷

از لجبازی های مسئولین فدراسیون با باشگاه ها گرفته تا، کمبود حداقل امکانات برای حضور در یک لیگ حرفه ای بعضی تیم ها و لغو مجوز بازیکنان خارجی یک تیم، آن هم دو ساعت مانده به بازی. از همه مهم تر داوری های پر حاشیه این لیگ بیمار است.همگی از شگفتی هایی است که فقط در لیگ برتر خلیج فارس ایران می توانید مشاهده کنید.
اما ظاهرا این شگفتی ها و شگفتی سازی ها پایانی ندارد و هر هفته زوایای جدیدی از آن نمایان می شود. اصل ماجرا این است که دیگر هواداران فوتبال از این فوتبال ، خسته شده اند.


با این توان مدیریتی انتظار میزبانی هم داریم!

« حمید درخشان» پیشکسوت فوتبال و باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با دیباچه درباره اتفاقات عجیب لیگ بیست و یکم اظهار کرد: آقایان کاری می‌کنند تا آبروی فوتبال ایران برود. بعد از آبرو ریزی فوتبالی، تازه به‌ دنبال بهانه می گردند. من هیچ کجای دنیا ندیدم در فوتبال حرفه‌ ای، چنین اتفاقاتی رقم بخورد. این اتفاقات بسیار زشت است.

هواداران فوتبال انتظاراتی دارند، که باید برآورده شود. مردم از این فوتبال خسته شده‌ اند. نمی‌ توانید برای کارهای زشتتان بهانه جویی کنید. این اتفاقات ،اعتبار ما را در آسیا و جهان زیر سوال برده است. بعد انتظار داریم به ما میزبانی بدهند. شما یک بازی ساده و معمولی لیگ تان را نمی‌ توانید برگزار کنید، چطور دنبال میزبانی رفته‌ اید؟. آیا قابل‌ قبول است لیگی که اسمش حرفه‌ ای است، درگیر چنین مسائلی باشد؟

چرا تیمی که اسمش مشخص نیست باید در لیگ باشد. چرا تیمی که زیر ساخت ندارد باید در لیگ باشد. با این لیگ و این توان مدیریتی هیچ‌ وقت قهرمان آسیا نخواهیم شد.ما در سطح کاملاً آماتور فوتبال بازی می‌کنیم، که تنها حرفه‌ ای‌ گری آن اسم آن است.

روزی آقای آسیا بودیم و حالا یک توپ برای گرم کردن نداریم؛ گفتگو با دو بازیکن پیشکسوت استقلال و پرسپولیس درآستانه دربی ۹۷

او همچنین در مورد تبلیغات محیطی ادامه داد : تبلیغات محیطی حق فوتبال است، حق تیم ها است. سازمان لیگ جواب بدهد، که فوتبال‌مان بدون تبلیغات محیطی، بدون حق پخش، بدون حق کپی‌ رایت چه کاری باید انجام بدهد؟ دولت هم که به استقلال و پرسپولیس نمی‌ تواند کمک کند،پس درآمد باشگاه‌ ها از کجا باید باشد؟. سازمان لیگ حق تیم‌ ها را نمی‌ دهد. بنده از حرکت آقای« سردار آجرلو » و تمام باشگاه‌ هایی که به دنبال احقاق حق خود می باشند. حمایت می‌کنم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره ورود بانوان به ورزشگاه ها و پخش آیتم سیگار در برنامه فوتبال برتر اضافه کرد: با وجود چنین مشکلاتی اصلا نباید به فکر رفتن بانوان به ورزشگاه‌ ها باشیم. اگر AFC یا FIFA بدانند در ورزشگاه‌ های ما چه خبر است و امنیت کامل وجود ندارد، اجازه ورود بانوان و حتی تماشاگران را هم نمی‌ دهند.

درخشان درباره VAR تاکید کرد: تکنولوژی VAR  و  فوتبال لازم و ملزوم هم شده‌ اند. هر چقدر دیر تر اقدام کنند، هزینه و حاشیه آن برای فوتبال ما بیشتر خواهد بود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد شرایط پرسپولیس نزدیک دربی تشریح کرد: این بازی به برد و باخت هفته قبل تیم‌ ها ربطی ندارد. این‌ که پرسپولیس برده و استقلال مساوی کرده هیچ اهمیتی در « دربی »  ندارد. هر تیمی در روز بازی از لحاظ روحی و روانی بهتر باشد می‌تواند امتیاز بیشتری بگیرد. این که هفته قبل چه اتفاقی افتاده و چند امتیاز گرفته‌ شده یا نشده؛ اصلا ربطی به بازی شهرآورد ندارد این بازی یک خاص است.

او درباره احتمال حضور تماشاگران در بازی پایتخت نشین ها اضافه کرد: بعید می‌ دانم اجازه بدهند بازی با تماشاگر باشد. با اتفاقات رخداده در بازی‌ های قبلی استقلال و پرسپولیس که پروتکل بهداشتی رعایت نشد، امکان حضور تماشاگران بسیار کم است. در وهله اول سلامتی هواداران از همه مهم‌ تر است؛ کرونا تازه فروکش کرده و امیدوارم با عجله باعث نشویم دوباره در دام کرونا بیافتیم و عزیزانمان را از دست بدهیم.

خدا را شکر آقای آجرلو آمد

« محمد نوری » پیشکسوت فوتبال و باشگاه استقلال از دیگر افرادی بود که به اتفاقات اخیر فوتبال ایران واکنش نشان داده و در گفتگو با دیباچه اظهار داشت:خدا را شکر که آقای سردار آجرلو آمد. در این یک‌ سال و نیم آخر، همه ارکان استقلال از هواداران تا پیشکسوتان از دست آقایان عذاب کشیدند.
تفکر و رویه آقای آجرلو بسیار خوب است، توان مدیریتی ایشان برای اهالی فوتبال ثابت شده و امتحان پس داده‌ اند. کمتر مصاحبه می‌کنند، بیشتر عمل می‌کنند تا تیم در آرامش باشد.

البته شنیده‌ ام، وضعیت مالی استقلال آن‌ چنان مناسب نیست، ان‌شاءالله این مشکل هم بر طرف می‌ شود. بنده از تمام ارکان مدیریتی و فنی، بویژه آقای آجرلو و آقای « فرهاد مجیدی» حمایت می‌کنم.

باید به بازیکنان خارجی تا نیم فصل زمان داد


« نوری »  با اشاره به کیفیت فنی دو بازیکن فرانسوی استقلال گفت: « یامگا و ژستد »، بازیکنان با کیفیتی نشان داده اند که باید گفت با مطالعه و تحقیق جذب شده‌ اند. از طرفی شرایط هیچ بازیکنی همیشه در سطح عالی نیست، این دو بازیکن به‌ تازگی وارد فوتبال ایران شده‌ اند و نیاز به زمان دارند.
از طرفی استقلال از خلأ یک هافبک خلاق رنج می‌ برد. هافبکی که بتواند موقعیت گل بسازد و پاس‌ های دقیق بدهد. البته آقای « مهدی مهدی پور» خوب بازی می کنند. اما نیاز به یک مکمل طراح دارند. تا مهاجمان خوب تغذیه شوند.

« نوری »  درباره دیدار دربی هفته هشتم لیگ برتر اظهار کرد: به نظر من، دربی به هیچ عنوان مثل دیگر بازی ها نیست. و نمی شود پیش بینی کرد.

روزی آقای آسیا بودیم و حالا یک توپ برای گرم کردن نداریم؛ گفتگو با دو بازیکن پیشکسوت استقلال و پرسپولیس درآستانه دربی ۹۷

اگر بازیکنی صد بازی ملی هم داشته باشد؛ باز هم در دربی استرس خواهد داشت. « دربی » بازی تمرکز است و بازیکنان باید دور از حاشیه باشند تا از موقعیت‌ ها استفاده کنند.
به امید خدا احساس می‌ کنم شرایط بازیکنان استقلال برای « دربی »، بهتر از پرسپولیس است. تنها نگرانی من بازیکنان جدید استقلال اند که در دربی بازی نکرده‌ اند. به آنها توصیه می‌ کنم استرس نداشته باشند. اگر بازی با تماشاگر باشد باید بازیی ارائه بدهند که تمام هواداران بعد از مدت‌ ها حضور در ورزشگاه لذت ببرند.

او  همچنین در پایان در مورد تبلیغات محیطی نیز بیان کرد: سوال من این است، کدام قسمت فدراسیون ما مشکل ندارد؟ کدام پیشکسوت از فوتبال در فدراسیون است که آقای «عزیزی خادم» از تجربیاتش استفاده کند. آقایان برای تبلیغات محیطی زور می‌گویند، برای بازی کردن بازیکنان استقلال زور می‌گویند.
بازی پرسپولیس با نیم‌ ساعت تاخیر برگزار می شود. این یک فاجعه است. کشور های خارجی فوتبال ما را دنبال می‌کنند، دوستان، فرهنگ ایرانی را بد جلوه می دهید.

این را حتما بنویسید

این پیشکسوت فوتبال تاکید کرد:  این نکته را حتما در مطالبتان اضافه کنید که بعضی از مدیران، وابسته به فدراسیون اند، نان آن‌ها را می‌ خورند و باند فدراسیون‌ نشین ها محسوب می شوند.
اگر از آقای آجرلو حمایت می‌ کردند، به نفع فوتبال بود. برای آن‌ ها متأسفم که از حق تیمشان، از حق هوادارانشان و بازیکنانشان به‌ خاطر باند بازی حمایت نمی‌ کنند. ما پیشکسوتان از آقای آجرلو حمایت می‌ کنیم کاش مدیران دیگر هم از یک چنین کار با ارزشی حمایت می‌ کردند، تا فوتبال ما زنده شود.

گفتني است با اعلام كميته داوران، قضاوت دربي ٩٧ به موعود بنیادی‌ فرد رسيد.حسن ظهیری، علیرضا ایلدورم، علی صفایی ، بنيادي فرد را در امر قضاوت اين بازي ياري خواهند كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳