جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، بدون شک علی دهکردی از جمله چهره های با استعداد و توانمند عرصه بازیگری سینما و تلویزیون است که متاسفانه علی رغم تلاش های زیادی که در طول سالها فعالیتش در بازیگری انجام داده ، اما به واقع به حقش در این جایگاه هنری نرسیده است . 

زمانی که با فیلم « از کرخه تا راین »  اثر ابراهیم حاتمی کیا به شهرت رسید ، فرصت خوبی برایش بود تا به واسطه این حضور موفق ، تبدیل به یکی از سوپراستارهای  دهه 70 شود اما شاید انتخاب های اشتباه این بازیگر و یا بدشانسی او در پروژه هایی که به دهکردی پیشنهاد شد ، مانع از رسیدنش به این جایگاه مهم شد. 

چرا علی دهکردی در دهه ۷۰ سوپراستار نشد؟

برخی در مورد کیفیت بازی او معتقدند که ، پتانسیل خوبی برای ایفای نقش های منفی دارد  که می تواند با حضور در چنین نقش هایی ، هنرش را به رخ بکشد ؛ او خود در چند مصاحبه بر این نکته اذعان داشته که از بازی در نقش های مثبت خسته شده و مایل است تا در نقش های منفی نیز حضور پر رنگی داشته باشد.

شاید یکی دیگر از دلایلی که باعث شد دهکردی در یک دوره ای متوقف شود ، حضور متوالی او در پروژه های تاریخی  و مذهبی بود که از او یک چهره مثبت ساخت ؛ این هنرمند که فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران است ، به خوبی می داند که برای رهایی از این شرایط سخت ، باید با انتخاب های درست و حضور در پروژه های مطرح به خصوص در نمایش خانگی که این روزها بازارش حسابی داغ است ، سر زبان ها بیفتد. هرچند بازی دهکردی در سریال « احضار » هم نتوانست کمکی به او کند و اثر ضعیف علیرضا افخمی ، برای علی دهکردی ، دستاورد مثبتی به همراه نداشت . 

دهکردی که در پروژه عظیم « سلمان فارسی » به کارگردانی داوود میرباقری نیز حضور دارد ، به تازگی در سریال« مستوران » به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی عطا پناهی با گریمی متقاوت ظاهر شده که باید دید نقش جذابی از آب درآمده یا نه.

چرا علی دهکردی در دهه ۷۰ سوپراستار نشد؟

تا کنون نیمی از تصویربرداری سریال تلویزیونی «مستوران» انجام شده و بازیگران دیگری از جمله حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، رابعه اسکویی در آن ایفای نقش کرده اند . 

گفتنی است علی دهکردی در سال های اخیر  در خانه سینما فعالیت جدی صنفی داشت  و تلاش زیادی کرد تا در انجمن بازیگران ، حضور موثری داشته باشد. 

برچسب ها: علی دهکردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳