سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه،زندگی انسانها مشترک و همانند یکدیگر است، ولی داستان زندگی هر انسان را، خودش می‌نویسد و جزئیاتش را انتخاب، طراحی و اجرا می کند، یعنی خودش نقش اول و آخر آن داستان را ایفا می‌کند.

زندگی همیشه برای ما قصه می سازد. ما وقتی داستانی را می‌شنویم یا می‌خوانیم درواقع سفری را آغاز کرده‌ایم که در آن خودمان را می‌بینیم و می‌یابیم.

چه کسی می‌تواند بگوید حداقل دوران کودکی‌اش با قصه و داستان سر نشده؟

مهم نیست که داستان‌ها واقعی باشند یا با تخیل آمیخته باشند، بذر داستان با تجربیات انسان‌ها کاشته می‌شود و بعد شاخ و برگ می‌گیرد.

یک الگوی تازه برای جذب مخاطب

در عصری زندگی می‌کنیم که اطلاعات، مفاهیم و ایده‌های جدید ما را احاطه کرده‌اند. در هر خانه‌ای، نه در دستان هر فردی حداقل یکی از ابزار تکنولوژی را می‌بینیم. به معنای واقعی در دریایی از اطلاعات غوطه‌وریم؛ برخی از این داده‌هایی که وارد مغزمان می‌شوند مفید و برخی هم بی‌فایده هستند. می‌توانیم در مورد آن‌ها حرف بزنیم، بحث کنیم، بنویسیم و… اما چقدر با آن‌ها زندگی می‌کنیم؟

وقتی داستان خودمان را برای دیگری تعریف می‌کنیم تنها یک روایت است از آنچه بر ما گذشته اما وقتی در ذهنمان به آن می‌پردازیم هم یک قصه است یا یک مسیر که نقطه‌به‌نقطه‌اش را خودمان پیش برده و هدایت کرده‌ایم؟

همۀ ما برای برقراری ارتباط با دیگران داستان خودمان را می‌گوییم. گاهی با بیان رنج‌ها برای ایجاد همدلی و گاهی از عشق و شادی برای همراهی. سخت است که انسان باشیم و میان جامعه ای زندگی کنیم و به داستان زندگی خودمان بی‌توجه باشیم.

در برنامه تلویزیونی "محاکات "داستان هر فرد واقعیت‌های درونی اوست؛ آنچه ادغام می‌کند یا بخش‌هایی که تا همیشه در دلش می‌ماند و آن‌هایی را که خراب می‌کند تا دوباره بسازد.

اگر به دنبال راهی هستید که سطوح عمیق‌تری از این داستان ها  و ایده‌ها را تجربه کنید،  مجموعه "محاکات" گزینه مناسبی برای تماشا است.

بسیاری از حوادث زندگی ما را ، تقدیر رقم می زند،بی آنکه خود ما مطلع باشیم.گاه بی آنکه متوجه باشیم ، ناگهان خود را در دریایی از رویدادها، ماجراها، و داستان های گوناگون زندگی، غرق می بینیم.
در "محاکات" می توانید در هرقسمت داستان متفاوتی را بشنوید و تجربه کنید. "محاکات "داستان زندگی و هویت آدمهاست. علاوه بر اینکه درون آنها را منعکس می‌کند می‌تواند شکل‌دهنده وجودشان هم باشد.

با دیدن مجموعه جذاب  "محاکات "می‌توانیم از قصه‌های دیگران پند بگیریم و بچسبانیم گوشه‌ای از زندگی خودمان یا حتی با برداشتن رنگی از طیف وسیع رویاهایشان تصورات خودمان را محقق کنیم.
اگر از گفتن داستان خود برای دیگران معذب می‌شوید یا فکر می‌کنید نمی‌توانید از زندگی خودتان چیزی به دیگران بگویید نگران نباشید بعد از تماشای برنامه پرمخاطب "محاکات" شما هم  دست‌به‌کار می شوید و زندگی خودتان را کلمه به کلمه روی صفحه ای از کاغذ نگارش خواهید کرد.

"محاکات" اتفاقات و صحنه‌هایی که در ذهنمان وجود دارد را می‌تواند با تغییر تفکر و رشد به‌ مرور به ما نشان دهد. می‌توانیم شخصیت حقیقی خودمان را کشف کنیم یا حداقل کمی از آن را بشناسیم.

با دیدن برنامه "محاکات " به قدمت و نقش داستان‌ها در زندگی و شکل‌گیری رفتار و ذهنیت‌های آن‌ها ایمان می‌آوریم.

میان این‌همه تغییرات بزرگ و سریع در زندگی، ما به داستان‌های جدید احتیاج داریم. "محاکات" شامل داستان‌هایی است  که ما را به جریان اصلی زندگی وصل کند تا گام‌های آینده مان را محکم‌ تر برداریم.

تیم تولید "محاکات" با حضور جواد فرحانی و مریم نوابی‌نژاد با دقت کوشیده‌اند با دکوری آرامش بخش و اجرای گرم منصور ضابطیان، شرایطی فراهم کنند که شنیدن داستان زندگی مهمانان دلچسب دلچسب باشد.

چه در نوروز که چهره‌های شناخته‌شده، مهمان "محاکات" بودند و چه در ماه رمضان که گمنامان ماجراجو، مهمان "محاکات" شدند این تاکید بر داستان‌گویی پیچاپیچ به‌جای استفاده از شهرت چهره یا تلاش مذبوحانه برای اشک‌گیری از مخاطب بود که جلوه کرد.

حتی در شبهای قدر نیز دست‌اندرکاران "محاکات" کوشیدند شرایط ایجاد تامل بیشتر بر مفاهیم معنوی را برای مخاطب فراهم آورند‌. این تأمل بیشتر از طریق تمرکز بر سوژه‌های انسانی بود؛ سوژه‌هایی که به‌جای ظاهر، باطن را نشانه گرفتند و شرایط تعمق برای بیننده مناسب با حال و هوای قدر را فراهم کردند.

"محاکات" نشان داد اگر تهیه‌کنندگان به‌جای رونویسی از دست هم به سمت نوآوری‌ بروند خیلی زودتر به نتیجه دلخواه و مطلوب مخاطب می‌رسند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲