سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۸۳
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش در نشستی با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور مطرح کرد

وزیر آموزش و پرورش برخی آسیب های کنکور را برشمرد و گفت: کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد و آسیب جدی به اهداف نظام تعلیم و تربیت زد. با توانایی در تست زدن، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که به آزمون های خودمان اعتبار بدهیم.

به گزارش دیباچه ،محسن حاجی میرزایی در نشستی با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور که از شبکه شاد پخش شد، با بیان اینکه خداوند را شاکرم که توفیق خدمتگذاری به جامعه فرهنگی را به بنده عنایت کرده است، گفت: ایجاد شرایط مناسب، تلاش و کوشش و گره گشایی از امور فرهنگیان را نه تنها وظیفه بلکه عبادت می دانم. آنچه در بضاعت و توان ما بوده دریغ نکرده ایم و همچنان تلاش خواهیم کرد.

کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد!

وی با اشاره به منزلت معلمی گفت: منزلت معلمی در ذات معلمی نهفته است و کسی نمی تواند امتیاز خاصی را از بیرون برای معلمان منظور کند. معلمان عزیز، بزرگ و شایسته قدرشناسی هستند به جهت ماموریت بزرگی که برعهده دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خطیرترین و تاثیرگذارترین کار جامعه ما به معلمان سپرده شده و هماهنگ ترین کار  در جامعه با فلسفه خلقت کار معلمان است. پیامبران آمده اند انسان های متفاوتی تربیت کنند، ماموریت کتاب های انسانی و بعثت انبیا برای تحول انسان هاست. حکومت مهمترین ماموریتش که ساختن آینده و پرورش شخصیت انسان ها است را به معلم ها داده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آدمی و قابلیت هایش، بنیان همه تحولات است گفت: قطعا این نقش پیش نیاز همه موفقیت‌هاست و هرجا خبر از موفقیتی است و پرچمی در اهتزاز است، یادگیری منشأ آن اتفاق و معلم خلاق، سازنده آن است و شرط پایداری موفقیت های دیگر معلمان هستند. رهبری فرمودند که بخش اول منزلت معلمی این است که خود معلم بداند که کجا ایستاده است و بداند که چه کار مهمی را برعهده دارد و بداند که این کار را نمی توان به راحتی و به رایگان به هرکس دیگری داد.

وی افزود: آن چیزی که به شما داده می شود بیش از آن چیزی است که شما به دانش آموزانتان اهدا می کنید. هیچ کس قادر نیست که از منزلت معلمی بکاهد. معلمین ما واجد منزلت های عظیم و بزرگی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما با کسانی سروکار داریم که می اندیشند، واکنش نشان می دهند و می فهمند گفت: چه کاری پیچیده تر از کار معلمان است که با آدم ها کار می کنند. تنها شغلی که سر در ورودی آن نوشته به همه توانایی ها، تخصص ها و دانش هایت نیاز داریم شغل معلمی است. این عرصه، عرصه پهناور و شگفت انگیزی است که باید آن را قدر بدانیم. اگر در برابر این عظمت بی منتها ناسپاسی کنیم حسرت خواهیم خورد. البته این گفته به معنای بی تفاوتی به شرایط کاری و معیشتی شما نیست. اما معتقدم نباید این مطالبات روی عظمت این بنای رفیع که در هستی بی مانند است سایه بیندازد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما تا جایی که توانستیم تلاش کرده ایم تا شرایط را بهتر کنیم. ما برای اینکه آرامش در همکاران ایجاد کنیم، کار کرده ایم و تا جایی که توانسته ایم وضعیت حقوقشان را اصلاح کرده ایم. مسائل را در کنار هم ببینید. شرایط عمومی کشور در شدیدترین جنگ اقتصادی که بر کشور ما تحمیل شد و منابع کشور را به کمتر از یک دهم کاهش داد روی زندگی همه افراد تاثیر گذاشته و امید است هرچه زودتر گشایشی حاصل شود و مدیران ارشد و سیاستمداران در حل و فصل مسائل توفیق یابند که نشانه هایی از آن هم آشکار شده و می تواند شرایط کار را برای همه همکاران بهتر کند.

وی افزود: در شرایط کرونا قرار گرفتیم و باور دارم که پدیده های نو و غیرمنتظره که پیش می آید در کنار همه اضطراب ها و تهدیدات دستاوردهایی دارد که یکی از آنها افزایش توانمندی هاست. جامعه فرهنگی امروز ما بالاتر از جایی ایستاده که در شهریور ۹۹ آغاز کرد. ما تجربه نکرده بودیم و کسی به ما یاد نداده بودیم در این شرایط چه کنیم. اما همین که آموزش از همان روزهای ابتدایی تعطیلات از سوی معلمان تعطیل نشد و ادامه یافت نشان می دهد که جامعه فرهنگی پویا و پایدار است.

وزیر آموزش و پرورش برخی آسیب های کنکور را برشمرد و گفت: کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد و آسیب جدی به اهداف نظام تعلیم و تربیت زد. با توانایی در تست زدن، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که به آزمون های خودمان اعتبار بدهیم و به اهداف خودمان نمره بدهیم. هدف ما این است آدمی عزیز، شریف، مستقل، توانمند و خلاق تربیت کنیم که مشارکت فعال در جامعه داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲