جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۴۲
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
زهرا سعیدی بازیگرسینما و تلویزیون در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:
اعظم صفایی : «زهرا سعیدی» بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها مشغول بازی در سریال «یاور» است،با وجود بازی در بیش از ۱۰ فیلم سینمایی،   مخاطب او را بیشتر از قاب تلویزیون می‌شناسد، بازی در سریال «مریم مقدس» نقطه عطفی در کارنامه‌ی هنری اوست، این بازیگر علاوه بر بازیگری دستی در نویسندگی دارد و مدتی پیش کتابی با نام «بی دل هوا» را به چاپ رسانده که با استقبال مخاطبان مواجه شد.با او به بهانه‌ی بازی در سریال «یاور» که از اول رمضان پخش آن آغاز شده، گفت و گو کرده‌ایم.

وی در خصوص این سریال گفت: «یاور» به سفارش سازمان صدا و سیما ساخته و پرداخته شده و ایده‌ اصلی آن بر اساس نظرسنجی‌هایی که از مخاطب صورت گرفته شکل گرفته و درواقع کاری است که در ابتدا نیازسنجی شده است.
 
نیرو‌هایی در کار‌ها اصرار دارند که زن را موجود منفعلی نشان دهند!

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که این نیازسنجی از مخاطب در خصوص تولید سریال‌های طنز هم صورت می‌گیرد ؟ عنوان کرد: البته فیلم و سریال‌های شاد و فرحناک هم لازمه‌ی زندگی آدم‌ها در تمامی زمان‌ها بویژه این روزهاست و در آن شکی نیست که امیدوارم بیشتر مورد توجه برنامه سازان قرار بگیرد.

سعیدی در ادامه در خصوص نقشی که در " یاور" ایفا می‌کند اظهار داشت: من نقش " شوکت " یک زن سنتی ایرانی را  در این کار ایفا می‌کنم و امیدوارم مورد توجه مخاطب قرار بگیرد؛ متأسفانه نیرو‌هایی اصرار زیادی دارند که زن را موجود منفعلی نشان دهند، تا الگویی برای دختران جوان باشند. این از همان مواردی است که بیننده را از تماشای تلویزیون دلزده می‌کند. متأسفانه نقش‌های پیشنهادی اغلب به هم شبیه هستند و ملاک من در قبول نقش گروه اجرا کننده (تهیه کننده، کارگردان، نویسنده و البته بازیگران) است.

وی در خصوص دلیل پایین آمدن کیفیت کار‌ها به نسبت گذشته بیان کرد: برنامه سازان صدا و سیما باید پاسخگوی این مسأله باشند، از نظر من حال آن‌ها مانند پرنده‌ای است که وقتی کوچک بوده درون لانه‌ای خانه داشته و حالا که بزرگ شده و لانه برایش تنگ شده به فکر لانه‌ی بزرگ‌تر نیستند.

این بازیگر که کتاب «بی دل هوا» را با یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی نوشته، درخصوص  دغدغه‌های چاپ این اثر گفت: کتاب «بی دل هوا» داستانی در حاشیه‌ی زمان جنگ هشت ساله است. دلم می‌خواست جوان‌ها، حال و اوضاع جنگ را آن گونه که در واقع گذشت، لمس کنند و آدم‌های آن زمان و افکارشان را بشناسند؛ خوشبختانه موفق هم شدم. هرکس کتاب را خواند گفت، از این زاویه‌ی دید، جنگ و آن دوران را بهتر درک کرده است، یکی از استادان ادبیات هم این نظر را دادند که " این کتاب باید نوشته می‌شد ". امیدوارم این کتاب به چاپ دوم برسد.

وی در انتها  ضمن اشاره به این موضوع که شرایط کرونا فعالیت بازیگران را تحت تأثیر قرار داده است افزود: متأسفانه در شرایط بسیار سختی کار می‌کنیم و رعایت پروتکل‌ها براحتی امکان پذیر نیست امیدواریم کار به خوشی به اتمام برسد. همچنین در آرزوی روزی هستم که تلویزیون ایران، به جای گسترش دادن شبکه‌هایش، محدودیتهایش را کم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار