سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه دنبال تعطیل کردن شهر نیستیم، از سخت‌گیری‌های بیشتری برای جریمه و تذکر به افراد فاقد ماسک در فضاهای عمومی، معابر و داخل خودروها خبر داد.

به گزارش دیباچه، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش امنیت، ایمنی و سلامت که با حضور دستگاه‌های مختلف در مقر مرکز فاتب برگزار شد، درباره اقدامات پلیس برای برخورد با افراد فاقد ماسک و ناقضان پروتکل‌های بهداشتی کرونا، گفت: حدود ۱۰ روز از ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به ناجا گذشت و ما در این مدت تلاش کردیم تا با اقدامات ایجابی و ارشادی شهروندان را به رعایت پروتکل‌ها دعوت کرده و از انجام اقدامات سلبی پرهیز کنیم، در همین راستا نیز به بیش از ۱۱۵ هزار نفر که پروتکل‌های مربوط به کرونا را رعایت نکرده بودند، از سوی ماموران ما تذکر داده شد. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همچنین به حدود ۵۰۰ واحد صنفی که مقررات مربوطه را رعایت نکرده بودند، در گشت‌های پلیس، تذکرات لازم داده شد. 

سخت‌گیری‌های بیشتری برای جریمه و تذکر به افراد فاقد ماسک در فضاهای عمومی، معابر و داخل خودروها  انجام می شود!
وی با بیان اینکه خوشخبتانه عمده مردم همکاری خوبی با پلیس داشته و بعد از تذکر رعایت می‌کنند، گفت: این روند همچنان ادامه خواهد داشت و در اجرای این بخشنامه تمام رده‌ها و یگان‌های پلیس‌های تخصصی ما پای کار هستند و نسبت به جریمه و تذکر اقدام خواهند کرد. 

رحیمی ادامه داد: متاسفانه شاهد اوج گیری دوباره در تعداد مبتلایان به کرونا در کشور هستیم و از این رو برخوردهای سلبی و اعمال جریمه نیز در دستورکار قرار گرفت و طی دو سه روز گذشته برخورد با رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه که از ماسک استفاده نکنند، صنوف و ... انجام شده است. 

وی افزود: در رابطه با واحدهای صنفی نیز در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و مقررات برای بار نخست تذکر، بار دوم یک میلیون تومان جریمه و بار سوم پلمب انجام خواهد شد.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حوزه اصناف و اماکن، پلیس راهور، پلیس راه و ... افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند جریمه خواهند شد، گفت: همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، در بخش مترو نیز از ورود افراد بدون ماسک به داخل مترو جلوگیری خواهد شد که خوشبختانه در نتیجه این اقدامات بالغ بر ۹۵ درصد افراد در فضای مترو از ماسک استفاده می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه رانندگانی که در خودرو از ماسک استفاده نکنند  ۱۰۰ هزار تومان و هر سرنشین نیز ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد، گفت: این اعمال جریمه برای تمام خودروها است و فرقی ندارد که خودرو شخصی باشد و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد. 

وی در مورد خودروهای تک سرنشین نیز به ایسنا گفت: خودروهای تک سرنشین جریمه نخواهند شد، اما هر خودرویی که بیش از یک سرنشین داشته باشد و افراد در آن ماسک نزنند جریمه خواهند شد.

به گفته فرمانده انتظامی پایتخت طی دو، سه روز گذشته این کار شدت گرفته و جلسات هماهنگی نیز برای آن برقرار شده و امروز نیز  در همین خصوص جلسه‌ای با ستاد  مقابله با کرونا برگزار خواهد شد. 

رحیمی ادامه داد: همچنین ما به مسئولان وزارت بهداشت گفتیم تا مشخص کنند با توجه به پایش بیماران مراجعه کننده برای ویروس کرونا، در کدام بخش‌ها بیشترین شیوع وجود  دارد که ما بتوانیم در آن نقاط تمرکز بیشتری داشته باشیم. 

وی در پاسخ به پرسشی درمورد عدم استفاده از ماسک از برخی از پاساژ ها و مراکز خرید نیز گفت: تمامی فروشندگان و متصدیان ملزم به استفاده از ماسک هستند. همچنین به اصناف تاکید کرده‌ایم که باید نیروهای انتظامات خود را مقابل در ورودی پاساژها و مال‌ها مستقر کرده و به افراد فاقد ماسک تذکر دهند. 

رحیمی در مورد تعطیل شدن شهر تهران نیز گفت: به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی شهر نیستیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲