سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

شهاب حسینی در چهار سال گذشته بیشتر در آثار کارگردان‌های جوان و فیلم اولی بازی کرده که بعضی از آن‌ها مانند «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری تجربیات نسبتا موفقی بوده و بعضی از آن‌ها مانند «نبات» و «هزارتو» آثار موفقی نبودند.

البته اگر او، از بازی در فیلم «متری شیش‌ونیم» انصراف نمی‌داد، پس از «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با یک فیلم مهم روی پرده سینما دیده می‌شد و پس از درخشش در نمایش خانگی با سریال «شهرزاد»، جایگاه خود در سینما را نیز حفظ می‌کرد و در سال‌های اخیر موفقیت‌ها و افتخارات بیشتری در کارنامه او دیده می‌شد. شهاب حسینی از بازی در یک فیلم احتمالاً مهم دیگر نیز انصراف داده و همه را غافلگیر کرده است.

انصراف از بازی در «متری شیش و نیم»

ابتدا قرار بود شهاب حسینی در نقش «ناصر خاکزاد» در فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی بازی کند، اما مدت زیادی نگذشت که خبر انصراف او از بازی در این فیلم منتشر شد. سعید روستایی در اولین ساخته خود، «ابد و یک روز» استعداد و توانایی خود در کارگردانی و نویسندگی را نشان داده بود، بنابراین همه به دومین فیلم این کارگردان امیدوار بودند. نقش «ناصر خاکزاد» نیز کاراکتر خاص و جذابی بود، بنابراین شهاب حسینی می‌توانست با بازی در این نقش، یک نقش متفاوت را به کارنامه خود اضافه کند. شهاب حسینی در فیلم «برادرم خسرو» نقش بیماری را که دچار اختلال دو قطبی بود، بازی کرده بود. بازی او در نقش یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر پس از آن بیمار دو قطبی، می‌توانست اتفاق مهمی را در کارنامه او رقم بزند، اما این فرصت با انصراف از بازی در «متری شیش‌ونیم» از دست رفت.

همه تصمیم های عجیب شهاب حسینی برای انصراف از نقش های طلایی !

جدایی از «بدون همه چیز»

اوایل اردیبهشت‌ امسال، خبری درباره بازی شهاب حسینی در فیلم «بدون همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی منتشر شد. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، علی مصفا و باران کوثری دیگر بازیگران این فیلم بودند و قرار بود شهاب حسینی با آن‌ها همبازی شود. گروه بازیگران این فیلم ترکیب بسیار جذابی داشت و همبازی شدن شهاب حسینی با بازیگرانی مانند پرویز پرستویی و هدیه تهرانی نوید یک اتفاق خوب در «بدون همه چیز» را می‌داد، بنابراین پیش‌بینی موفقیت فیلم و ستاره‌های آن اصلا سخت نبود. بازی در این فیلم برای شهاب حسینی که در سال‌های اخیر با فیلم مهمی روی پرده سینما دیده نشده بود، فرصت ویژه‌ای بود که می‌توانست تکانی به کارنامه سال‌های اخیر او بدهد تا این که روز جمعه خبری درباره جدایی این بازیگر از فیلم در مرحله فیلم برداری و جایگزینی هادی حجازی‌فر منتشر شد. هنوز به طور رسمی توضیحی درباره علت انصراف او اعلام نشده، اما گفته شده علت این کناره‌گیری نارضایتی از روند تولید و وجود اختلافاتی بوده است. پس از «متری شیش‌ونیم» این دومین فرصت مهمی بود که می‌توانست شهاب حسینی را دوباره به دوران اوج در سینمای ایران بازگرداند اما با جدایی او، این فرصت نیز از بین رفت و اکنون تنها «مست عشق» اثر حسن فتحی است که شهاب حسینی می‌تواند به آن امیدوار باشد.

تغییر اولویت‌ها یا بی‌انگیزگی؟

معلوم نیست دقیقا علت انتخاب‌های نامناسب شهاب حسینی و انصراف او از فیلم‌های مهمی مانند «متری شیش‌ونیم» و «بدون همه چیز» چه بوده، اما به نظر می‌رسد این بازیگر به اندازه روزهای اوجش انگیزه‌ای برای حضور درخشان و موفق در عرصه بازیگری ندارد، یا شاید در وضعیت فعلی، فیلم سازی و تهیه‌کنندگی برای او نسبت به بازیگری اولویت داشته باشند. به هر حال شهاب حسینی بازیگر مهمی است و حتما در طول این سال‌ها پیشنهادهای خوبی داشته که آن‌ها را نپذیرفته است. جز انتخاب‌هایی که این بازیگر داشته، حضور او در مقام تهیه‌کننده و تاسیس شرکت فیلم سازی در آمریکا، بازگشت او به اجرا با برنامه اینترنتی «هم‌رفیق» و انجام فعالیتی متفاوت با بازیگری از دلایلی هستند که احتمال تغییر اولویت‌ها یا بی‌انگیزه‌ شدن را درباره او تقویت می‌کنند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: شهاب حسینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲