پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
گفتگو دیباچه با مدیرکل و ارتباطات بین الملل شرکت مخابرات در باره حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت :

فاطمه شعبانی : شاید تا همین چند سال قبل بود که ابتدای هر ماه در داخل و جلوی بانک ها صف های طویلی از افراد قبض به دست که برای پرداخت قبوضشان به بانک مراجعه کرده بودند، تشکیل می شد و گاهی پرداخت یک قبض که شاید مبلغ چندانی هم نبود، ساعت ها وقت افراد را تلف می کرد. به تدریج پرداخت از طریق تلفن و اینترنت جای صف های داخل بانک را گرفت و افراد تنها با داشتن یک کارت بانکی که رمز دوم داشت، در خانه قبض هایشان را پرداخت کردند، اما همچنان دریافت قبض کاغذی تبدیل به یک عادت شده بود. قبوضی که  به جز مطلع کردن از مبلغ کارکرد هزینه، کاربرد دیگری ندارد و راهی سطل زباله می شوند. از این طریق سالانه میزان زیادی کاغذ که می تواند در جاهای دیگر کاربرد بهینه داشته باشد به نوعی اسراف می شود. از چندی قبل شرکت مخابرات اعلام کرده که به جهت حفظ محیط زیست، از مهرماه امسال قبوض کاغذی در تهران و به تدریج در تمام شهرها حذف خواهد شد.

سال گذشته آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به صرفه‌جویی ناشی از حذف قبوض کاغذی اشاره کرده بود که در صورت حذف قبوض کاغذی تمام شرکت های خدماتی مبلغ ۱۴۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی می شود.

حذف قبض کاغذی تلفن ثابت، سالانه 100 میلیارد تومان صرفه جویی به همراه دارد !

مهندس« محمدرضا بیدخام»، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دلیل حذف قبوض کاغذی را  به دیباچه اینطور توضیح می دهد: « یکی از مهم ترین خدماتی که می‌توان در آن صرفه‌جویی کرد، بحث قبوض کاغذی است. قبوض کاغذی بعد از پرداخت دور انداخته می شود و کاربرد خاصی ندارد. در صورت حذف قبض کاغذی تلفن ثابت، سالانه 100 میلیارد تومان صرفه جویی می‌شود که مبلغ قابل توجهی است و می توان این مبلغ را در توسعه زیرساخت های ارتباطات ثابت هزینه کرد.»

مهندس محمدرضا بیدخام در مورد راه های آگاهی  و پرداخت غیرحضوری هزینه کارکرد تلفن ثابت اعلام کرد:« تمام مشتریان گرامی در سراسر کشور با تماس از طریق سامانه تلفنی 2000 و استفاده از کد دستوری  #2020*  از طریق تلفن همراه و همچنین استفاده از وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir ، می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، از همان طریق نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند».

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات  ایران با اعلام اینکه در این راستا مقرر شده از مهر ماه امسال قبوض کاغذی کارکرد تلفن ثابت در  مناطق مخابراتی سراسر کشور چاپ و توزیع نشود افزود:« شرکت مخابرات ایران در نظر داشت قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکین را در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی حذف کند و تاکنون با تلاش های صورت گرفته، همزمان با اطلاع رسانی مستمر و موثر به مشتریان، قبوض کاغذی در تمام استان های کشور از اول مهرماه حذف شده است.»

مهندس محمدرضا بیدخام با اشاره به اهمیت پرداخت‌های غیرحضوری در کاهش تردد و آلایندگی محیط زیست و همچنین سرعت در پرداخت و تحقق ارتباطی فراگیر اظهار داشت:« با استقبال گسترده مشتریان از این پرداخت‌ها، حدود 96 درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می شد و بیشتر مشتریان در طول زمان کاملا به این روش عادت کرده اند.»

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات  ایران در مورد افرادی که به دلیل عادت به دریافت قبوض یا به هردلیلی در موعد مقرر اقدام به پرداخت قبوض خود نمی کنند و این موضوع منجر به قطع  تلفن آن‌ها می شود، گفت: چنانچه تلفن همراه مشتریان در بانک اطلاعاتی تلفن های ثابت به ثبت  رسیده باشد،  اطلاعات مربوط  قبض شامل شناسه قبوض، شناسه پرداخت  و میزان بدهی به شماره همراه مشتریان ارسال می شود.                                                                        

 

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳