جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۴
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
حمیدرضا ملاحسینی کارگردان «یک سیب برای دو نفر» با اشاره به شیوه اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد تلاش شده در اجرا از کلیشه های رایج در نمایش کودک پرهیز شود.

دیباچه:

حمیدرضا ملاحسینی کارگردان نمایش «یک سیب برای دو نفر» که به تازگی اجرای خود را در تالار هنر آغاز کرده است درباره شکل‌گیری این اثر گفت: این اثر نمایشی در شکل اولیه یک طرح ۲ صفحه ای بود که توسط منوچهر اکبرلو به نگارش در آمده بود. حدود یک سال و نیم قبل طرح این نمایشنامه را تحویل گرفتم و از آنجا که تمایل داشتم نمایش بدون کلام اجرا شود متن به صورت کارگاهی تمرین و با خلاقیت بازیگران شکل گرفت.

دیباچه-یک سیب برای دو نفر2


وی ادامه داد: خاصیت نمایش های بی کلام این است که بخشی از آن توسط کارگردان و بخشی دیگر با خلاقیت بازیگران شکل می گیرد. در شکل اجرایی اثر نیز تلاش کردیم به دور از کلیشه های رایج در تئاتر کودک که تنها به استفاده از موسیقی و دادن رنگ و لعاب به دکور بسنده می‌کنند، عمل کنیم. به این ترتیب که این نمایش تلفیقی از فیلم و بازی زنده روی صحنه تئاتر است و اثری ضد جنگ به حساب می آید.

ملاحسینی یادآور شد: بزرگترین دغدغه من جنگ است و این نمایش نیز سومین اثری است که منوچهر اکبرلو در حوزه جنگ برای من نوشته است. ۵۰ درصد از نمایش به شکل فیلم شهری، کروماتیک و انیمیشن و ۵۰ درصد دیگر با حضور بازیگر زنده شکل می گیرد. هماهنگ کردن بازیگران با تصاویر در حال پخش نیز کار سختی است. حتی در لحظاتی بازیگر وارد فیلم می شود و در لحظه ای دیگر به صحنه باز می گردد که این دیزالو برای بچه ها خوشایند است و باعث می شود با اثر ارتباط بیشتری برقرار کنند.

مهر نوشت: این کارگردان با اشاره به اینکه هیچ آکسسواری در صحنه مورد استفاده قرار نمی گیرد، عنوان کرد: تنها آکسسوار نمایش یک سیب و چند اسپری رنگ برای نقاشی است. تلاش ما این بوده که بچه های امروز را از فضاهای شعاری نمایش های کودک دور کنیم.

وی در پایان صحبت هایش درباره داستان نمایش توضیح داد: سعی ما در گروه نمایش بر این بوده که اندیشه مخاطبان را به تکاپو بیندازیم و اثری متفاوت به صحنه ببریم. «یک سیب برای دو نفر» به مخاطب گوشزد می کند که اختلافات کوچک چه در خانواده و چه در وسعتی بزرگتر می تواند باعث بروز جنگ های بزرگ شود.

نمایش «یک سیب برای دو نفر» از ۱۵ بهمن تا ۵ اسفند هر شب ساعت ۱۷:۳۰ در تالار هنر میزبان علاقه مندان به تئاتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار