پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

الف. شکاری: در هفته ای که به انتهایش نزدیک شده ایم خبرهای سینمای جهان بیشتر حول هفتاد و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم ونیز و اتفاقات درون آن از جمله اهدای جایزه افتخاری به جولی اندروز ستاره فیلم های «مری پاپینز» و «آوای موسیقی» و نمایش فیلم «جوکر» با بازی خواکین فینیکس گذشت. در همین جشنواره مصاحبه هایی با ستاره های سینما نیز خبرساز شد که یکی از آخرین و البته مهم ترین آنها مربوط به اسکارلت جوهانسون بازیگر مطرح آمریکایی فیلم «داستان ازدواج» بود. جوهانسون که در ونیز به سر می برد در مصاحبه با هالیوود ریپورتر از وودی آلن حمایت قاطعانه ای کرد، حمایتی که احتمالا دوره جدیدی در نوع برخورد هالیوود با آلن را رقم بزند این موضوع از آن جهت که جوهانسون یک از پرنفوذترین ستاره های زن سینمای آمریکا و همینطور حامیان جنبش #من_هم_همینطور است مهم به نظر می رسد. در این هفته اما در خارج از اتفاقات جشنواره ونیز دو بازیگر مشهور سینمای جهان یکی از هند و دیگری از آمریکا نیز به پروژه های پر سر و صدایی پیوستند که در ادامه با هم آن ها می خوانیم.

تونل سینما: از حمایت قاطع اسکارلت جوهانسون از بی گناهی وودی آلن تا حضور ستاره سینمای هند در فیلم کارگردان ایرانی

*حمایت قاطع اسکارلت جوهانسون از وودی آلن

اسکارلت جوهانسون آشکارا از وودی آلن کارگردان مطرح نیویورکی متهم به سواستفاده جنسی دفاع کرد و گفت که او را دوست دارد و معتقد است که وی بیگناه است.

به گزارش گاردین، جوهانسون در مصاحبه با هالیوود ریپوتر در پاسخ به این پرسش که چه احساسی نسبت به وودی آلن که با او در سه فیلم «امتیاز نهایی»، «خبر داغ» و «ویکی کریستینا بارسلونا» کار کرده دارد، گفت: من عاشق وودی هستم و به او ایمان دارم و با او در هر زمانی کار خواهم کرد.

بدین ترتیب با این گفته ها جایگاه جوهانسون در قبال وودی آلن به وضوح مقابل بازیگرانی از قبیل تیموتی شالامی، گرتا گرویگ و کالین فرث که همگی از کار کردن با آلن ابراز پشیمانی کرده بودند، قرار می گیرد.

جوهانسون در ادامه این گفتگو افزود: هر وقت که بتوانم وودی آلن را می بینم، گفتگوهای زیادی با او درباره این موضوع (اتهام سواستفاده جنسی آلن از دختر خوانده اش) انجام داده ام. ما با هم مستقیم و روراست صحبت کرده ایم. آلن معتقد است که گناهی ندارد، من هم گفته هایش را باور دارم.

وودی آلن بعد از مشکلات پیش آمده برای فیلم آخرش «یک روز بارانی در نیویورک» که آمازون حاضر به اکران آن در آمریکا نشد، امسال در کشور اسپانیا فیلم جدیدش را با بازی کریستوف والتز و جینا گرشان جلوی دوربین برده است.

حالا بعد از این مصاحبه باید منتظر ماند و دید گفته های اسکارلت جوهانسون یکی از بانفوذترین بازیگران زن سینمای جهان چه تاثیری بر نوع برخورد هالیوود و اهالی آن با وودی آلن که مدتهاست مورد غضب واقع شده، می گذارد.

*در جشنواره ونیز این هفته چه گذشت

در ابتدا درباره جشنواره ونیز که از روز چهارشنبه 28 آگوست آغاز شد باید گفت این جشنواره قدیمی ترین و در عین حال یکی از سه رویداد مهم سینمایی دنیا در کنار «کن» و «برلین» است که کار خود را اولین بار در آگوست 1932 در خلال رویداد دوسالانه ونیز آغاز کرد. این جشنواره دارای بخش های متعدد از جمله بخش مسابقه، خارج از مسابقه، افق ها، سینمای جدید ایتالیا و .. است. جایزه اصلی این رویداد شیر طلایی است که تا به امروز تنها یک بار آن هم با فیلم «دایره» به کشور ما ایران آمده است.

جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه هفته گذشته با نمایش فیلم «حقیقت» ساخته هیروکازو کورئیدا کارگردان مولف ژاپنی و با حضور کاترین دنو و ژولیت بینوش در نقش یک مادر و دختر کار خود را آغاز کرد.

در این هفته اما مهم ترین اتفاق جشنواره مربوط به نخستین نمایش بین المللی فیلم «جوکر» ساخته تاد فیلیپس بود که روز شنبه 31 آگوست در لیدو به نمایش درآمد. «جوکر» با تشویق 8 دقیقه ای ایستاده حاضران خود را از همان روز به عنوان اصلی ترین گزینه برای کسب شیر طلای جشنواره معرفی کرد.

تونل سینما: از حمایت قاطع اسکارلت جوهانسون از بی گناهی وودی آلن تا حضور ستاره سینمای هند در فیلم کارگردان ایرانی

این فیلم که قرار است اکتبر امسال در آمریکا اکران شود. درباره یک مرد غمگین با مشکلات روانی است که تبدیل به شمایل خشن پوچ گرایی می شود، در فیلم «جوکر» خواکین فیلنیکس در نقش اصلی ظاهر شده است. در این هفته در ونیز فیلم هایی چون «رختشویخانه» استیون سودربرگ با بازی مریل استریپ و همینطور فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی از کشورمان در بخش افق های جشنواره نیز به نمایش در آمدند. اما شاید یکی دیگر از اتفاقات مهم جشنواره امسال مربوط به اهدای جایزه افتخاری شیر طلا به جولی اندروز ستاره بزرگ سینمای جهان بود که روز دوشنبه صورت گرفت.

به گزارش رویترز، جولی اندروز بازیگر برنده جایزه اسکار فیلم «مری پاپینز» روز دوشنبه 2 سپتامبر در حضور لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی و آلبرتو باربرا رییس جشنواره ونیز جایزه افتخاری شیر طلا را دریافت کرد. اندروز در هنگام دریافت این جایزه از این که از اولین جشنواره دنیا این جایزه را دریافت کرده ابراز خوشحالی کرد.

پیش از اهدای این جایزه به اندروز فیلم «ویکتور ویکتوریا» با بازی این بازیگر در ونیز نمایش داده شد.

جشنواره ونیز تا روز ۷ سپتامبر ادامه دارد.

*پریانکا چوپرا ستاره هندی بازیگر فیلم رامین بحرانی شد

به گزارش هالیوود ریپورتر، پریانکا چوپرا-جونز ستاره سینمای هند بازیگر نقش اصلی اقتباس سینمایی رمان برنده جایزه من-بوکر «ببر سفید» محصول نتفلیکس شد.

«ببر سفید» را رامین بحرانی کارگردان ایرانی آمریکایی که اخیرا فیلم «فارنهایت 451» را با بازی مایکل بی. جوردن و مایکل شنون محصول HBO ساخته است، قرار است براساس فیلمنامه ای از خودش کارگردانی کند.

در فیلم «ببر سفید» در کنار چوپرا، راج کومار رائو و آدارش گوراو که بازیگری تازه وارد است، بازی خواهند کرد.

تونل سینما: از حمایت قاطع اسکارلت جوهانسون از بی گناهی وودی آلن تا حضور ستاره سینمای هند در فیلم کارگردان ایرانی

این پروژه قرار است ماه اکتبر در هند کلید بخورد.

«ببر سفید» نوشته آراویند آدیگا داستان سفر استثنایی یک مرد خود ساخته از کارگری یک قهوه فروشی در روستا تا کسب موفقیت به عنوان یک کارآفرین در یک شهر بزرگ است. البته بهای نهایی جاه طلبی این مرد قتل، عشق و تقلب است.

پریانکا چوپرا در این فیلم همچنین به عنوان مدیر تولید نیز فعالیت خواهد کرد.

*یک ستاره دیگر به فیلم گی یرمو دل تورو پیوست

به گزارش ددلاین، رونی مارا ستاره جوان سینمای آمریکا به بردلی کوپر و کیت بلانشت در پروژه «کوچه کابوس» به کارگردانی گی یرمو دل تورو پیوست.

«کوچه کابوس» اولین فیلم دل تورو کارگردان سرشناس مکزیکی سینما بعد از کسب جایزه اسکار در فیلم «شکل آب» است. دل تورو قرار است این فیلم را برای فاکس سرچ لایت بسازد.

فیلمنامه «کوچه کابوس» را دل تورو به همراه کیم مورگان نوشته و قرار است کمپانی فاکس سرچ لایت مسئولیت پخش جهانی آن را نیز برعهده بگیرد.

تونل سینما: از حمایت قاطع اسکارلت جوهانسون از بی گناهی وودی آلن تا حضور ستاره سینمای هند در فیلم کارگردان ایرانی

فیلم بر اساس رمان ویلیام لیندسی گرشام با همین نام نوشته سال 1946 است که درباره مرد شیادی است که برای فریب مردم با یک زن روانشناس هم پیمان می شود. در این فیلم رونی مارا قرار است نقش نزدیک ترین شخص به معیارهای عشق واقعی شخصیت بردلی کوپر را بازی کند.

براساس این داستان در سال 1947 فیلمی به کارگردانی ادموند گولدینگ با بازی تایرون پاور و کولین گری ساخته شده است.

مارا که بیشتر برای بازی در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» شناخته می شود، آخرین بار با فیلم «مریم مجدلیه» به کارگردانی گرت دیویس دیده شده است.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲