سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
گفت و گو دیباچه با بازیگر نقش امیر در سریال « گاندو »

فاطمه شعبانی : سریال پلیسی گاندو به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی یک سریال ضد جاسوسی و مهیجی است که این شبها آنتن شبکه سوم سیما را به خودش اختصاص داده است. این سریال که روایتگر داستان ماجرای جاسوسی واقعی جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست است، کارگردان این سریال با بکارگیری از هنرمندان جوان در کنار بازیگران باسابقه توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند.« عرفان ابراهیمی» که قبل از این با بازی در سریالهای آنام و وضعیت سفید برای تماشاگران تلویزیون شناخته شده بود در این سریال نقش امیر-یکی از ماموران امنیتی- را بازی می کند. 

انتقاد می کردند چرا مامورها انقدر جوان هستند |

در سریال گاندو دوست نداشتید نقش محمد را بازی کنید ؟

به نظرم وحید رهبانی درست ترین انتخاب بود و بازی اش در نقش محمد آنقدر درخشان است که جای صحبت نمی گذارد من از دیدن بازی اش لذت می برم. بعضی وقتها ما بازیگرها باید قبول کنیم که کدام نقش برای کی درست است یعنی این را به خودمان بفهمانیم و به این درک برسیم که بگویم نه این نقش برای من زیاد است و این به درد من نمی خورد در واقع قانع باشیم تا آن اتفاق درست واقع شود. وقتی یک نقش را به من بدهند که طرف مرد40 ساله است و شرایط خاص دارد مسلما باید بگویم بروید یک بازیگر 40 ساله پیدا کنید که به این نقش بخورد. من در بازیگری این را ترجیح می دهم.

برخلاف سریالهای پلیسی که قبلا ساخته می شد و مامورها سن و سال دار بودند در این سریال ماموران امنیتی جوان هستند و شاید یکی از جذابیتهای این جوان بودن مامورهاست و این خودش کشش ایجاد کرده است؟

اتفاقا اول با یکسری مخالفتها مواجه شد که چرا این مامورها انقدر جوان هستند؟ در متن سریال و در دیالوگها توضیح داده می شود که این جوانگرایی بی دلیل نیست. آقای افشار هم با یکی از رسانه ها مصاحبه خوبی کردند درباره جوان گرایی و اینکه در زمان جنگ خیلی از جوانها جلو رفتند و خیلی کارها کردند، در عرصه بازیگری هم آقای افشار این ریسک را می کنند و این کار در سیستم بازیگری خوب است که جوانها وارد شوند و کار کنند. در پروژه های مختلف سعی می شود از چهره ها استفاده شود اما آقای افشار این شانس را به ما دادند به نظرم خیلی خوب است که در همه عرصه ها به جوانها میدان بدهند تا استارت زندگی شان درست بخورد و موفق پیش بروند.

چطور شد برای نقش امیر در سریال گاندو انتخاب شدید؟

در کار قبلی آقای افشار- سریال آنام- بودم و درآنجا نقش پسر شروشور را بازی می کردم، برای سریال جدید آقای افشار رفتم و به طور اتفاقی برای نقش امیر انتخاب شدم و خیلی هم خوشحال بودم که با نقش قبلی ام تفاوت دارد و امیر آن شیطنتها را ندارد. می خواستم نقش دیگری را تجربه کنم این متفاوت بودن را دوست داشتم.

چکار کردید نقشی که در آنام بازی کردید با نقش امیر متفاوت شود شما خودتان تلاش کردید یا آقای افشار اینطور نوشته بودند؟

برای من مهم ترین چیز تفاوت نقش هایم است حتی گریم، لباس و حتی خصوصیات رفتاری ...سعی می کنم هیچکدام ربطی به نقش قبلی ام نداشته باشد که استناد بدهند به آن نقشی که قبلا داشتم. سعی می کنم جوری بازی کنم که بگویند این نقش با نقش قبلی اش چقدر تفاوت دارد.

بازی در این نقش چطور بود چه جذابیتهایی داشت؟

در بعضی کارها ما درگیر دیالوگها می­شویم و این پیش برنده است. اما اینجا درواقع با سکوت، با نگاه و موقعیت پیش آمده پیش می رویم. به نظرم تجربه خیلی خوبی بود و دوست داشتم این تجربه را داشته باشم و به نظرم خوب انجام شد و امیدوارم همه راضی باشند.

آقای افشار قبل از سریال آنام از شما شناخت داشتند؟

نه شناخت ویژه ای نداشتند ولی بازی من را در سریال وضعیت سفید دیده بودند و یک آشنایی کوچک داشتند اما یقین نداشتند که می توانم بهنام را بازی کنم، در تمرینات توانستم توجه شان را جلب کنم و نقش بهنام را بازی کنم بعد از آن آقای افشار این لطف را داشتند که به من اعتماد کردند و نقش امیر را به من دادند.

شما این شانس راداشتید که درسریالهایی بازی کردید که مخاطب داشت و مردم می دیدند چه وضعیت سفید چه آنام، این از گزیده کاری تان نشات می گیرد؟

من چند سریال دیگر پیشنهاد هم داشتم که به دلایلی بازی نکردم پررنگ و کمرنگ بودن نقش برایم مهم نیست اینکه این نقش چقدر خاص و درست باشد و در جای خودم قرار بگیرم برایم مهم است. ترجیح می دهم نقشی که من را به فکر فرو ببرد و برایم چالش داشته باشد را بازی کنم، اگر سرکاری بروم که احتیاجی به فکر کردن نداشته باشد ترجیح می دهم که نروم سعی می کنم نقشها برایم یک اتفاق جدیدی داشته باشند.

نقش آفرینی در کنار بازیگران پیشکسوتی مانند  داریوش فرهنگ چطور بود؟

به نظرم اتفاق خوبی بود و اصلا سخت نبود، ایشان ازتجربیاتشان به ما می گفتند و خیلی با همدیگر گپ و گفتمان داشتیم. البته به جز ایشان اساتید دیگر هم بودند آقایان شریفی نیا، قائمیان، پیام دهکردی.... و دیگر دوستان که کار کردن در کنار آنها باعث افتخار بود. در کل ما همه در کنار هم و یک گروه بودیم واگر کار خوب و درست از آب درآمده به خاطر همین گروه بودن وکارگروهی است.

غیر از بازیگری دلمشغولی دیگر هم دارید؟ کار دیگری انجام می دهید؟

نه خوشبختانه، بازیگری تنها کاری است که دوست دارم و در همه زمینه ها و مدیوم هایش کار می کنم. در رادیو و تئاتر فعالیت دارم و همین کارها را انجام می دهم و امیدواورم موفق باشم.

درحال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

من مشغول بازی در تئاتر میهن b5-6 که در تالار شهرزاد اجرا می شود هستم و بعد از این یک سریال به نام خواب زده به کارگردانی سیروس مقدم دارم که قرار است در شبکه خانگی توزیع شود.

اتفاق یا خاطره خوبی از زمان بازی کردن در این سریال دارید؟

همه لحظاتش خاطرات خوب بود چون بهترین کار دنیا- که برای من بازیگری است- را انجام می دادم. نقش متفاوت بود و پلان به پلانش برایم خوب بود. بازی کردن من هم برای نقش بهنام در آنام هم برای نقش امیر در گاندو خیلی اتفاقی جور شد و هردوی اینها مدیون آقای افشار هستم که به من اعتماد کرد و امیدوارم از پسش برآمده باشم.

بعد از چند هفته از پخش سریال بازخوردی از مردم گرفتید؟

بله، خدا را شکر بازخوردها خوب بوده است و سریال دیده می شود و از این بابت خوشحالم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲