پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه،آنهایی که سریال های آمریکایی را دنبال می کنند قطعا به خاطر می آورند که در اوایل دومین دهه قرن بیست و یکم، تلویزیون آمریکا بسیار تحت تاثیر سریال موفق «بریکینگ بد» محصول شبکه AMC بود، اما سال 2011 سه سال بعد از آغاز موفقیت «بریکینگ بد» شبکه HBO با مجموعه فانتزی «بازی تاج و تخت» که براساس رمان «نغمه یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین بود پا به میدان رقابت نهاد. مجموعه «بازی تاج و تخت» در طی این یک دهه از زمانی که به روی آنتن رفته از چنان محبوبیتی برخوردار شده که بسیاری از آن به عنوان محبوب ترین سریال تاریخ تلویزیون آمریکا یاد می کنند. این روزها همانگونه که مخاطبان حرفه ای سریال های خارجی می دانند، این مجموعه آخرین فصل خود را پشت سر می گذارد، با این حال به نظر می رسد گویا فصل جدید نه تنها موجب نارضایتی برخی از هواداران پر و پاقرص سریال از لحاظ فرم و قصه شده بلکه گاف های مکرر آن بسیاری را نیز کلافه کرده است پس از آن که گاف مربوط به لیوان قهوه استارباکس سر وصدای بسیاری را در صفحات اجتماعی به وجود آورد و کار را به جایی کشاند که بازیگران و عوامل سریال و همچنین شبکه HBO به آن واکنش نشان دادند، اخیرا عکسی در صفحات اجتماعی دست به دست شد که نشان دهنده گاف بسیار بد دیگری در سریال بود.

به گزارش بالیوودلایف، بعد از گاف لیوان قهوه استارباکس اینبار دست از دست رفته شخصیت جیمی لنیستر به جای خود برگشته است. بعد از آنکه لیوان قهوه استارباکس در اپیزود چهار فصل هشتم روی آنتن رفت در اپیزود «ناقوس» اشتباه فاحش دیگری رخ داد، همانگونه که همه طرفداران پر و پاقرص سریال «بازی تاج و تخت» می دانند کاراکتر جیمی لنیستر دستش را در فصل های گذشته از دست داده و از یک دست فلزی جایگزین استفاده می کند با این حال در صحنه ای در اپیزود «ناقوس» جیمی هنگامی که خواهرش را درآغوش می گیرد هر دو دستش را دارد و هیچ کدام از دست هایش فلزی نیستند. این اتفاق موجب شوخی ها و انتقادات دوباره تماشاگران در صفحات مجازی شده است. هواداری در صفحه اجتماعیش نوشته احتمالا دست جیمی رشد کرده، دیگری نوشته بدترین فصل سریال را مشاهده می کنیم. کاربر دیگری به شوخی نوشته است: باید فصل هشتم را از دوباره فیلمبرداری کنند.

البته لازم به ذکر است که برخی وبسایت ها به این صحنه در حالی پرداخته اند که در نهایت در اپیزود پخش شده HBO روی آنتن نرفت و به نظر می رسد یا عوامل سریال قبل از پخش، آن را حذف کرده و یا اصلا یک هیاهوی رسانه ای بیش نبوده است. با این وجود گویا تا پایان سریال باید منتظر گاف های مطرح شده از سوی تماشاگران و همچنین اصلاحات بیشتر از سوی سازندگان سریال باشیم.

*درگذشت ستاره افسانه ای سینمای کلاسیک آمریکا

ستاره های بسیاری در طول تاریخ سینما پا به این عرصه گذاشته اند، ستاره هایی که با هنرنمایی های خود در طول این سالها روی پرده نقره ای چشم میلیون ها عاشق این هنر را به خود خیره کرده اند از نخستین این ستاره ها که مردم برای دیدنشان جلوی سینما ها به صف می شدند رودلف والنتینو و کلارا بو را می توان نام برد، امروزه نیز ستاره های جوانی چون جنیفر لارنس و بری لارسون بر پرده نقره ای خوش می درخشند.

تونل سینما: از آخرین گاف سریال «بازی تاج و تخت» تا مرگ بزرگترین ستاره زن باکس آفیس هالیوود

اما اگر بخواهیم به آمار پولسازترین ستاره های طول تاریخ سینما نگاهی بیندازیم به نام های آشنایی چون جان وین، کلینت ایستوود، تام کروز، تام هنکس و ... بر می خوریم و البته اگر در این فهرست بدنبال زنان پولساز سینما باشیم در صدر فهرست زنان پولساز به اسامی چون مری پیکفورد ستاره محبوب دهه های 20 و 30، شرلی تمپل بازیگر خردسال سینما در دهه های 30 و 40 و دوریس دی خواننده و ستاره مشهور سینمای جهان در خلال دهه های 50 و 60 بر می خوریم. دوشنبه این هفته اما خبر رسید که یکی از این غول های صنعت سینما یعنی دوریس دی از دنیا رفت.

به گزارش سی ان ان، دوریس دی ملکه گیشه های سینما درگذشت، این خبر را بنیاد وی روز دوشنبه 13 می اعلام کرد. دوریس دی در هنگام مرگ 97 سال داشت.

دوریس دی ماه گذشته در میان نزدیک به 300 تن از طرفدارانش تولد 97 سالگیش را جشن گرفته بود. بنابه گفته بنیاد دوریس دی وی به تازگی ذات الریه شدید گرفته بود و علت مرگش نیز همین امر بود.

با اعلام خبر درگذشت دوریس دی بسیاری از بزرگان هنر بلافاصله به این خبر واکنش نشان دادند، از شاخص ترین این افراد می توان به پل مک‌کارتنی خواننده افسانه ای گروه «بیتلز» اشاره کرد که در پیام خود چنین نوشت: از شنیدن خبر درگذشت دوریس دی بسیار اندوهگین شدم، او یک ستاره واقعی بود. دوریس قلبی از طلا داشت و بانویی بامزه بود، من بسیاری از خنده هایم را با او شریک بودم، دلم برایش تنگ می شود اما همیشه لبخند درخشان او و فیلم ها و ترانه هایش با ما خواهد بود.

دوریس دی را شاید بتوان بزرگترین ستاره زن باکس آفیس یا همان گیشه تاریخ هالیوود نامید. او در سال های 1960، 1962، 1963 و 1964 رتبه اول پولسازترین بازیگر سینما را از آن خود کرده بود.

وی اولین بار در خلال جنگ جهانی دوم پیش از آنکه در دو دهه بعد نزدیک به 40 فیلم بازی کند به عنوان خواننده کار خود را آغاز کرد. سلطنت دوریس دی در هالیوود همزمان با ستاره های بزرگ آن زمان چون آدری هپبورن، مریلین مونرو و الیزابت تیلور بود.

دی 22 آوریل 1922 در سینسیناتی با نام واقعی دوریس مری آن وون کاپلهوف بدنیا آمد. در دنیای سینما وی در فیلم های مطرحی چون «Pillow Talk»، «عاشق برگرد»، «مردی که زیاد می دانست» و «لمس سمور» هنرنمایی کرد.

دوریس دی در دنیای موسیقی نیز بسیار فعال بود، از وی بیش از 600 ترانه و نزدیک به 30 آلبوم به جای مانده است.

*آغاز جشنواره فیلم کن

روز سه شنبه 14 می هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن؛ به اعتقاد بسیاری معتبرترین جشنواره سینمایی در سراسر دنیا کار خود را به ریاست آلخاندرو گونزالس ایناریتو آغاز کرد. در این دوره جشنواره 21 فیلم از فیلمسازان صاحب نام دنیا برای کسب جایزه نخل طلا در بخش مسابقه اصلی باهم به رقابت می پردازند. از شاخص ترین فیلم های حاضر در این دوره جشنواره که احتمالا در این 10 روز نامشان را بیش از پیش بشنویم می توان به «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو با حضور لئوناردو دی کاپریو و برد پیت، «درد و افتخار» ساخته پدرو آلمادووار فیلمساز صاحب نام اسپانیایی با شرکت آنتونیو باندراس، «یک زندگی پنهان» درام تاریخی ترنس مالیک کاگردان نامدار آمریکایی برنده جایزه نخل طلای کن، «ببخش که دلتنگت شدیم» اثر کن لوچ فیلمساز بلندآوازه انگلیسی اشاره کرد. البته فیلمهای ذکر شده در بخش مسابقه جشنواره حاضر هستند، بااین حال جشنواره فیلم کن بخش خارج از مسابقه ای نیز دارد که امسال در آن شاهد چند فیلم کنجکاوی برانگیز هستیم از جمله این فیلم های می توان به «مرد موشکی» ساخته دکستر فلچر که درباره زندگی التون جان خواننده افسانه ایست و همچنین فیلم مستند «دیگو مارادونا» ساخته آصف کاپادیا که زندگی دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین را بررسی می کند اشاره کرد. با وجود اشاره به مهمترین و شاخص ترین فیلمهای این دوره جشنواره نباید فیلم افتتاحیه جشنواره را که از قضا جزو فیلم های بخش مسابقه امسال نیز است، فراموش کرد.

تونل سینما: از آخرین گاف سریال «بازی تاج و تخت» تا مرگ بزرگترین ستاره زن باکس آفیس هالیوود

به گزارش ورایتی، سه شنبه شب هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «مرده ها نمی میرند» جدیدترین ساخته جیم جارموش فیلمساز صاحب نام آمریکایی و با حضور ستاره های فیلم مانند بیل موری، سلنا گومز و آدام درایور روی فرش قرمز جشنواره کار خود را آغاز کرد. در این دوره از جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلای افتخاری به آلن دلون ستاره نامدار سینمای فرانسه اختصاص یافته است. این جایزه البته با اعتراضات و واکنش های منفی زیادی در میان فعالان حقوق زن در چند روز گذشته مواجه شده است، به طوری که روز قبل از آغاز جشنواره تیری فرمو دبیر جشنواره کن در کنفرانس مطبوعاتی به این هیاهو ها واکنش نشان داد. فرمو در بخشی از صحبت های خود به جایزه افتخاری آلن دلون اشاره کرد و گفت: ما قرار نیست جایزه نوبل صلح را به آلن دلون بدهیم ما از او به خاطر بازیگریش تجلیل می کنیم.

جشنواره فیلم کن که از روز 14 می (24 اردیبهشت) آغاز شده تا روز 25 می (4 خرداد) ادامه دارد.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲