جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

بازسازی فیلم های سینمایی در سینمای امروز جهان که با فقر سوژه های ناب و جدید رو به رو شده امری عادی به شمار می رود و هر ساله شاهد بازسازی و دوباره سازی فیلم های سینمایی هستیم که برخی از آنها بازسازی و دوباره سازی فیلم هایی هستند که کمتر از ده سال پیش بر پرده سینما امده اند. البته کیفیت برخی از این فیلم ها در مواردی ممکن است بهتر از نسخه اصلی باشد.

خبر رسیده که یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما به دنبال بازسازی فیلم معروف خود به نام رنگ ارغوانی (The Color Purple) است.

به گزارش The Playlist، استیون اسپیلبرگ تصمیم گرفته که فیلم معروف خود را که در سال 1985 که نامزدی اسکار را با خود به همراه داشت را دوباره بازسازی کند.

البته این بازسازی به نسخه اصلی تفاوت دارد و مهمترین تفاوت ان موزیکال بودن آن است که می تواند به عنوان اولین موزیکال در کارنامه اسپیلبرگ ثبت شود. علاوه بر اسپیلبرگ، اوپرا وینفری، کوئینسی جونز و اسکات سندرز هم در ساخت این فیلم اسپیلبرگ را همراهی خواهند کرد.

رنگ ارغوانی داستان یک دختر جوان آمریکایی آفریقایی را روایت می‌کند و مشکلات زنان آفریقایی‌تبار در اوائل دههٔ ٬‍۱۹۰۰ شامل فقر، نژادپرستی و تبعیض جنسی را به نمایش می‌گذارد.

هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات فیلم به رسانه ها اعلام نشده و به همین دلیل هنوز معلوم نیست که آیا خود اسپیلبرگ کارگردانی آن را بر عهده می گیرد یا اینکه صرفا تهیه کننده آن خواهد بود.

تونل سینما: بازسازی موزیکال رنگ ارغوانی و شروع متزلزل فردی مرکوری بر پرده سینما

آغاز متزلزل فیلم زندگی نامه ای فردی مرکوری

در طول تاریخ سینما فیلم های بسیاری در ژانر های گوناگون ساخته شده که علیرغم اینکه انتظار موفقیت های بزرگی از نظر مالی و هنری از انها می رفت شکست های سنگینی را تجربه کرده اند. این شکست ها گاهی تا آنجایی پیش رفته که باعث ورشکستگی استودیو و از دور کنار رفتن کارگردان و بازیگران فیلم شده اند.

در واقع بیشتر این فیلم ها تا قبل از اکران به عنوان آثاری قابل قبول از نظر هنری و تجاری محسوب می شدند اما این موضوع بعد از اکران و دیده شدن نتیجه نهایی رنگ باخته است. عوامل متعدد و مختلفی در شکست یک فیلم موثر است اما از ضعف های هنری گرفته تا بازاریابی نادرست برای فیلم و حتی انتخاب بازیگر نامناسب همه می توانند به عنوان عوامل شکست یک فیلم محسوب شوند.

براساس آخرین اخبار و گزارشات از فروش فیلم های سینمایی به نظر می رسد فیلم پرامید "راپسودی بوهِمی" شکست تجاری را تجربه کرده است.

به گزارش Collider، فیلم "راپسودی بوهِمی" (Bohemian Rhapsody) شکست تجاری بدی را در گیشه تجربه کرده و با فروش 18.4 میلیونی در رده های پائین جدول فروش فیلم های سینمایی در آمریکا قرار گرفته است. با این همه فروش کلی این فیلم در سطح جهان نسبتا قابل قبول بوده و با توجه به بودجه 55 میلیونی آن فروش 141 میلیونی جهانی فیلم، آماری نسبتا قابل قبول به شمار می رود.

این فیلم که کارگردانی آن را برایان سینگر بعهده داشته براساس زندگی فردی مرکوری خواننده معروف گروه موسیقی کوئین ساخته شده است. نقش مرکوری در این فیلم را رامی مالِک عهده داشته است.

نظرات منتقدان در مورد فیلم متوسط بوده اما برخی دیگر مانند دیوید اِهِرلیچ (David Ehrlich) به شدت از آن انتقاد کرده است. بیشتر منتقدان مسائلی مانند انتخاب بازیگر نامناسب برای نقش مرکوری و مشکلات فیلمنامه را دلایلی بر ضعیف بودن فیلم عنوان کرده اند.

تونل سینما: بازسازی موزیکال رنگ ارغوانی و شروع متزلزل فردی مرکوری بر پرده سینما

پخش فیلمی پرتغالی در آمریکا با موضوع قاچاق انسان

سینمای اروپا به خصوص غرب اروپا، در سال های اخیر یکی از منابع خوب برای سینمای آمریکا بوده که شرکت های فیلمسازی بسیاری از آن بهره مند شده اند. این موضوع می تواند در غالب خرید حق پخش فیلم های اروپایی باشد که گاها در بازار آمریکا پرمخاطب و پرفروش شده اند یا اینکه خرید حق بازسازی این آثار توسط کمپانی های آمریکایی باشد.

حالا به نظر می رسد که اینبار یک فیلم از سینمای پرتغال شانس خود را در آمریکای شمالی امتحان خواهد کرد.

به گزارش Variety، کمپانی Breaking Glass Pictures حقوق نمایش فیلم "کارگا" (Carga) محصول کشور پرتغال را در امریکای شمالی به دست اورده است. این فیلم به کارگردانی برونو گاسکون (Bruno Gascon) موضوعی جنجال برانگیز در مورد قاچاق انسان دارد. در این فیلم که به زبان های پرتغالی و انگلیسی ساخته شده، میشالینا اولزانسکا (Michalina Olszanska) در نقش زنی ظاهر شده که به دنبال زندگی بهتری است و در این راه به دام شبکه ای از قاچاقچیان انسان گرفتار می شود.

کارگا از روز 8 نوامبر قرار است در پرتغال به اکران عمومی در بیاید.

تونل سینما: بازسازی موزیکال رنگ ارغوانی و شروع متزلزل فردی مرکوری بر پرده سینما


گزارش از محمد حسن گودرزی

منبع: دیباچه
برچسب ها: تونل سینما ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار