جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

آلبوم موسیقی «استادِ فرار» اثری از «امیر خاکی» توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد.

به گزارش دیباچه،آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار» به آهنگسازی «امیر خاکی»؛ اثر انتقادی در سبک فیوژن با حال ‌و هوای ریتم‌های لاتین، فانک و راک، توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت. نسخه دیجیتال این اثر شنیداری، در سایت شرکت موسیقی «ایران گام» به آدرس اینترنتی http://yon.ir/MrNGL موجود است.

قطعات اجرا شده در این اثر موسیقایی به ترتیب عبارتند از: «تحلیل پالت» به مدت: 5:56، «منطق رؤیا» به مدت: 4:12، «فرایند رشد» به مدت: 5:27، «دوباره» به مدت: 4:25، «میراث پلشت» به مدت: 6:04، «نجوای نیمه شب» به مدت: 4:40، «شاخه‌های نور» به مدت: 5:12، «به‌شدت آزرده» به مدت: 4:21، «رنگین کمان ماهی» به مدت: 4:52، «تو» به مدت: 6:54 و همچنین «استادِ فرار» به مدت: 5:27.

در آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار»؛ «امیر کامران مجرد» تنظیم، ضبط، تولید و نوازندگی گیتار باس، بیس، ریتم گیتار قطعه «تو»، «امیر خاکی» گیتار و کیبورد و همچنین «علی نوریان» با ساز درامز به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«امیر خاکی» آهنگساز آلبوم «استادِ فرار» در یادداشت کوتاهی در مورد این اثر موسیقیایی نوشته است: عنوان «استادِ فرار» که از میان خِیلوسِیل عناونین گوناگون، برای این آلبوم برگزیده شده است، ناقد آثاری است که با زمان خویش، نبالیده‌اند. آثاری که سر به سوی گذشته گردانده‌اند و بی‌اعتنا به شتابی که تمام ارکان هستمند جهان را در برگرفته است، پافشارانه از مُرده انتظار بیداری می‌کشند. اگر اثر هنری را به‌واسطه ساز و کارش در زیست جامعه، موجودی بینگاریم که به راه و روند مخاطبان خویش سمت و سو می‌بخشد. ناگزیر از زمان است چرا که اثر هنری پیوندی ناگسستنی با زمان دارد. چرا که اثر هنری فرزند زمانه خویش است. «استادِ فرار» تلاشی بی‌ادعاست. تلاشی که پیش آگاهانه در جستجوی راهی نو و شیوه‌های نوین برای دستیابی به عاطفه و اندیشه مخاطب است، راهی که از خیرِ عافیت‌طلبی واپس‌گرایانه می‌گذرد و جسارت پاگذاشتن به زمینی ناآشنا را ترجیح می‌دهد تا ردّ پایش چون راهبری برای نسل تازه‌خواه امروزی باقی بماند.

در این اثر، «تامی پلوسو» میکس و مسترینگ دیجیتال، میکس استودیو میامی آمریکا، «رامین مظاهری» ضبط درامز، «یاسمین سبطی» عکاس و همچنین «مسعود جزایی» و «حامد حکیمی» گرافیک آن را برعهده داشته‌اند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲