چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳  |  Wednesday, 04 December 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

آلبوم موسیقی «استادِ فرار» اثری از «امیر خاکی» توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد.

به گزارش دیباچه،آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار» به آهنگسازی «امیر خاکی»؛ اثر انتقادی در سبک فیوژن با حال ‌و هوای ریتم‌های لاتین، فانک و راک، توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت. نسخه دیجیتال این اثر شنیداری، در سایت شرکت موسیقی «ایران گام» به آدرس اینترنتی http://yon.ir/MrNGL موجود است.

قطعات اجرا شده در این اثر موسیقایی به ترتیب عبارتند از: «تحلیل پالت» به مدت: 5:56، «منطق رؤیا» به مدت: 4:12، «فرایند رشد» به مدت: 5:27، «دوباره» به مدت: 4:25، «میراث پلشت» به مدت: 6:04، «نجوای نیمه شب» به مدت: 4:40، «شاخه‌های نور» به مدت: 5:12، «به‌شدت آزرده» به مدت: 4:21، «رنگین کمان ماهی» به مدت: 4:52، «تو» به مدت: 6:54 و همچنین «استادِ فرار» به مدت: 5:27.

در آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار»؛ «امیر کامران مجرد» تنظیم، ضبط، تولید و نوازندگی گیتار باس، بیس، ریتم گیتار قطعه «تو»، «امیر خاکی» گیتار و کیبورد و همچنین «علی نوریان» با ساز درامز به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«امیر خاکی» آهنگساز آلبوم «استادِ فرار» در یادداشت کوتاهی در مورد این اثر موسیقیایی نوشته است: عنوان «استادِ فرار» که از میان خِیلوسِیل عناونین گوناگون، برای این آلبوم برگزیده شده است، ناقد آثاری است که با زمان خویش، نبالیده‌اند. آثاری که سر به سوی گذشته گردانده‌اند و بی‌اعتنا به شتابی که تمام ارکان هستمند جهان را در برگرفته است، پافشارانه از مُرده انتظار بیداری می‌کشند. اگر اثر هنری را به‌واسطه ساز و کارش در زیست جامعه، موجودی بینگاریم که به راه و روند مخاطبان خویش سمت و سو می‌بخشد. ناگزیر از زمان است چرا که اثر هنری پیوندی ناگسستنی با زمان دارد. چرا که اثر هنری فرزند زمانه خویش است. «استادِ فرار» تلاشی بی‌ادعاست. تلاشی که پیش آگاهانه در جستجوی راهی نو و شیوه‌های نوین برای دستیابی به عاطفه و اندیشه مخاطب است، راهی که از خیرِ عافیت‌طلبی واپس‌گرایانه می‌گذرد و جسارت پاگذاشتن به زمینی ناآشنا را ترجیح می‌دهد تا ردّ پایش چون راهبری برای نسل تازه‌خواه امروزی باقی بماند.

در این اثر، «تامی پلوسو» میکس و مسترینگ دیجیتال، میکس استودیو میامی آمریکا، «رامین مظاهری» ضبط درامز، «یاسمین سبطی» عکاس و همچنین «مسعود جزایی» و «حامد حکیمی» گرافیک آن را برعهده داشته‌اند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
رکورددار دوی ۴۰۰ متر ایران در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

حدادی قول جذب مربی خارجی داده است/بخاطر جراحی اردوی تیم ملی را از دست دادم!

۱۶:۰۵  -  ۱۳ آذر ۱۴۰۳
مدافع تیم ملی فوتبال در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

سپاهان تیم پرستاره‌ای نیست/ کادرفنی باید پاسخگوی غیبتم در تیم ملی باشد!

۰۹:۰۶  -  ۱۰ آذر ۱۴۰۳
هانیه رستمیان، تیرانداز المپیکی ایران در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

اولین لژیونر تیرانداز ایران هستم/ با عملکرد خوبم، تیم را به فینال رساندم

۰۹:۰۰  -  ۱۱ آذر ۱۴۰۳
دبیر سیزدهمین رویداد صاحبدلان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

تئاتر دینی نباید محدود به تاریخ یا رویداد‌های مذهبی باشد

۰۹:۰۰  -  ۰۸ آذر ۱۴۰۳
پاسخ معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری به سوال دیباچه؛

پارک‌های علم و فناوری در کشور به چه شکل جریان سازی می‌کنند؟

۰۹:۰۴  -  ۰۵ آذر ۱۴۰۳
آخرین اخبار