پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
خاطره بازی با فیلمهای مطرح سینمای «جنگ» به مناسبت هفته دفاع مقدس
امروز سوم مهرماه، چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است، طبق روال روزهای گذشته به یکی از فیلمهای سینمای جنگ پرداخته خواهد شد که در همین راستا «لیلی با من است» برای معرفی و تحلیل انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، امروز سوم مهرماه، چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است، در این هفته یاد مردان و زنانی که طی هشت سال جنگ از جان خود گذشتند و به دفاع از خاک میهن پرداختند، گرامی داشته می شود و از مردمان مناطق و شهرهایی یاد خواهد شد که زیر هجوم بمب ها و موشک های نیروهای بعثی عراق خانه هایشان ویران شد! اما مقاومت کردند.

طبق روزهای گذشته یکی از فیلمهای تأثیرگذار سینمای جنگ معرفی و تحلیل خواهد شد. «لیلی با من است» ساخته کمال تبریزی یکی از آثار  مطرح عرصه جنگ است که با زبانی طنز به بیان حقایق جنگ و آدمهای آن دهه می پردازد.

«لیلی با من است»، قصه مردی که شوخی شوخی تطهیر می شود!

فیلم سینمایی «لیلی با من است»

تهیه‌ کننده شرکت سینمایی سبحان، بنیاد سینمایی فارابی و سیما فیلم

نویسندگان کمال تبریزی و رضا مقصودی

کارگردان کمال تبریزی

بازیگران پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت‌الله نوید، حسین معلومی، رحیم مهدی‌خانی

موسیقی: بهنام ابطحی

فیلم‌بردار: مجتبی رحیمی

تدوین: کمال تبریزی

مدت زمان: ۹۰ دقیقه

«لیلی با من است»، قصه مردی که شوخی شوخی تطهیر می شود!

فیلم سینمایی «لیلی با من است» درباره چیست؟

فیلم سینمایی «لیلی با من است» که 6 سال پس از پایان جنگ تولید شد، اثری مملو از اتفاقهای متناقض است که در نهایت به طنز موقعیت منجر می شود و فیلم را در این دسته از آثار کمدی می گنجاند.

یکی از ویژگی های فیلم «لیلی با من است» این است که، بر خلاف برخی از آثار سینمای کمدی ایران ما به ازای خارجی ندارد و کپی شده ضعیفِ هیچ فیلم اروپایی یا هالیوودی نیست.

فیلم «لیلی با من است»، فیلمنامه محکمی دارد که در آن با قصه ای ایرانی و آدمهایی با فرهنگ و منش ایرانی مواجهیم. 

مردی از همین جماعت شهری به خاطر مشکلات مالی پایش به جبهه و جنگ باز می شود. او آدمی است با همه ترس هایی که در یک آدم وجود دارد. او مانند برخی از مردم که از جنگیدن می ترسیدند و از جبهه هراس داشتند رفتار می کند، و همه این شباهتها از او که در فیلم صادق مشکینی نام دارد و پرویز پرستویی نقشش را بازی می کند، کاراکتری دوست داشتنی ساخته است. صد البته که پرستویی در این اثر خوش درخشیده و محمود عزیزی نیز در بسیاری از سکانس ها خوب همراهی اش کرده است.

در فیلم، «لیلی با من است» ماجرا از این قرار است که صادق مشکینی (پرویز پرستویی)، فیلمبردار تلویزیون، که بسیار زیاد از جبهه و جنگ می‌ترسد، برای اینکه بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانهٔ نیمه‌ ساخته ‌اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداری فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقهٔ جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می‌کند و فردا صبح به‌ همراه آقای کمالی (محمود عزیزی) عازم منطقه می‌شود و صادق برای اینکه پایش به جبهه و منطقهٔ جنگی و خط مقدم نرسد، حوادث عجیب و غریبی رقم می‌زند و در نهایت تطهیر می شود..

فیلم «لیلی با من است» حاصل یک همکاری گروهی موفق است و قطعأ برای همه عواملش از نویسندگان تا صدابردار و بازیگران اثری درخشان به حساب می آید و یکی از بهترین کارهای کارنامه، آنهاست.

کمال تبریزی، پس از ساخت «لیلی با من است» فیلم «شیدا»، «گاهی به آسمان نگاه کن» را درباره جنگ ساخت و «مارمولک» دیگر کمدی اوست که درباره جنگ نیست و پرویز پرستویی بازهم نقش اصلی آن است و باز هم متفاوت ظاهر شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳