جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
دبیر ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» در گفتگو با دیباچه
مهدی یارمحمدی دبیر ششمین جشنواره فیلم خورشید که امروز در استان هرمزگان به پایان می رسد از این رویداد سینمایی و چگونگی برگزاری و اهداف آن گفت.

ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» که در سه بخش اصلی و چهار بخش جنبی از بیستم شهریورماه در بندرعباس برگزارشده امروز 23 شهریورماه به پایان می رسد.

مهدی یارمحمدی: نادیده گرفتن سینمای تجربی دلیل قانع کننده ای برای برگزاری جشنواره فیلم «خورشید» است

مهدی یارمحمدی دبیر ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» درباره اهداف این جشنواره به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: جشنواره فیلم «خورشید» رویدادی تجربه گراست که برای حمایت از آثار تجربی و معرفی این سینما بعنوان سینمای خردورز برگزار می شود.

یارمحمدی گفت: تلاش ما این است که جشواره فیلم «خورشید» نقش موثری در معرفی آثار خلاقانه و تجربی به سینمای ایران داشته باشد.

مهدی یارمحمدی درباره اهمیت فیلم کوتاه نیز گفت: سینمای کوتاه اتاق فکر ارائه تنوع به جهان است و تلاش عوامل جشنواره این است که فیلسمازان شرکت کننده و آثارشان دیده شوند و استعداد آنها نهفته نماند.

یارمحمدی در ادامه گفت: در جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به آثار نادیده شده توجه خاصی داریم و در دوره های قبل نیز بخش مهمی از جشنواره را فیلمهایی تشکیل می دادند که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و پس از آن در جشنواره فیلم «خورشید» دیده شدند.

وی درباره تعاملات بین المللی جشنواره نیز گفت: برای معرفی بهتر آثار ایرانی با کشورهای دیگر نیز تعامل داشته ایم و مدیر جشنواره بین المللی فیلم «زنگبار» کشور تانزانیا و نماینده سازمان «نتپک» که سازمان توسعه سینمای آسیاست در جشنواره امسال حضور دارند؛ تا به این ترتیب ارتباطات فرهنگی گسترده تری شکل گیرد.

یارمحمدی ادامه داد: در نهایت هدف ما این است که برگزیده ها را به فستیوال ها و جشنواره های معتبر معرفی کنیم تا به این ترتیب حضور سینمای ایران در جوامع بین المللی پر رنگ تر شود.

دبیر ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» درباره تأثیر رسانه در معرفی بهتر جشنواره به فیلمسازان گفت: جشنواره فیلم مستقل «خورشید» از سوی رسانه ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی زیادی درباره آن صورت نگرفته است که بخش عمده این اتفاق از سوی ما بوده است و تلاش شده در جشنواره امسال تیم آگاه تری را به کار بگیریم که خوشبختانه نتیجه بخش بوده است.

وی درباره لزوم برگزاری جشنواره فیلم مستقل «خورشید» و جشنواره های مشابه نیز گفت: در ایران، سینمای تجربی که آثار کوتاه و مستند را نیز دربر می گیرد کمتر مورد توجه قرار گرفته و همین موضوع دلیل قانع کننده ای برای برگزاری چنین جشنواره هایی است.

مهدی یارمحمدی در پایان، ضمن ابراز رضایت از استقبال اهالی استان هرمزگان از جشنواره فیلم مستقل«خورشید» امسال گفت: جشنواره فیلم مستقل «خورشید» و برگزار کنندگان آن رسانه ها را حامی خود می دانند و انتظار حمایت دارند زیرا این رویداد سینمایی در ارتقا و پیشبرد سینمای کشور موثر است.

گفتنی است جشنواره فیلم مستقل «خورشید» که محمدرضا اصلانی، نگار اسکندرفر، سیف الله صمدیان، محمد شیروانی و وحید وکیلی فر اعضای هیئت داوران بخش رقابتی آن هستند از بیستم شهریورماه در استان هرمزگان درحال برگزاری است و امروز پنج شنبه 23 شهریورماه با اعلام نتایج و اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان می رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲