شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی«کره جنوبی از نمای نزدیک» روز گذشته یکشنبه 12 شهریورماه با حضور «سئونگ هو کیم» سفیر کره جنوبی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در فرهنگسرای «ملل» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیباچه، مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی«کره جنوبی از نمای نزدیک» روز گذشته یکشنبه 12 شهریورماه در محوطه باز فرهنگسرای «ملل» برگزار شد و «سئونگ هو کیم» سفیر کره جنوبی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئولانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است این نمایشگاه به مناسبت پنجاهمین سال فرهنگی ایران و کره جنوبی و با هدف معرفی جاذبه‌های فرهنگی کره و گسترش روابط فرهنگی بین ایران و کره‌جنوبی برپا شده است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی«کره جنوبی از نمای نزدیک» در فرهنگسرای «ملل» برگزار شد

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در محوطه باز پارک قیطریه و مقابل فرهنگسرای «ملل» برگزار شد علاوه بر عکاسان و خبرنگاران مخاطبان بسیاری حضور داشتند تا شاهد برگزاری مراسم باشند.

در داخل فرهنگسرای ملل نمایشگاه عکسی از کشور کره برگزار شده که مخاطبان به وسیله دیدن آثار عکاسان کره ای که تعداد آنها بیش از چهل عکس است، می توانند با بافت شهری و نوع زندگی مردم کره آشنا شوند.

نمایشگاه دیگری نیز در فرهنگسرای ملل برقرار است که مخاطبان ایرانی با جاذبه های فرهنگی هنری کره آشنا می کند و در بخشی دیگر نیز می توان از نوع پوشش و رسوم و سنت های مردم کشور کره اطلاع کسب کرد و با خبر شد؛ در این نمایشگاه لباس‌های سنتی و رنگارنگ کشور کره (هنبوک) با سبک‌هایی از قرون ۱۵ و ۱۶ به‌ نمایش گذاشته‌ شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند از نزدیک با پارچه و لباس‌های این کشور آشنا شوند و با پوشیدن آنها عکس یادگاری بگیرند.

سرو غذاهای بومی بخش دیگری بود که در مراسم دیروز به آن پرداخته شده بود و مخاطبان می توانستند با صرف غذاهای کره ای با ذائقه اهالی این کشور آشنا شوند.

پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی کشور مجری برنامه که به زبان کره ای و انگلیسی با حاضران سخن می گفت، از قدمت و چگونگی روابط ایران و کره جنوبی گفت و پس از آن پرفورمنسی توسط گروه نمایشی اجرا شد.

سپس، سفیر کره جنوبی «سئوگ هو کیم» درباره ایران و آداب و رسوم با حاضران سخن گفت.

سئوگ هو کیم گفت: تا آنجایی که می دانم مردم ایران نیز مانند اهالی کره جنوبی تمایل دارند فرهنگ و آداب و رسوم خود را به دیگر کشورها معرفی کنند و از تعامل لذت ببرند.

هو کیم در ادامه گفت: برای ادامه روابط و تداوم تعاملات فرهنگی با ایران به برگزاری چنین نمایشگاه ها و مراسمی ادامه خواهیم داد؛ و معتقدم ایران و کره نقاط مشترک بسیاری دارند و لازم است در کنار روابط فرهنگی و اقتصادی مردم دو کشور به شناخت بیشتری از یکدیگر برسند.

هو کیم درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه فرهنگی «کره جنوبی از نمای نزدیک» نیز گفت: مسئولان فرهنگسرای «ملل» چنین پیشنهادی دادند و سفارت کره جنوبی نیز این پیشنهاد را پذیرفت و در نهایت این همکاری دو سویه شکل گرفت.

پس از صحبت های سفیر کره جنوبی هنرمندان ایرانی برنامه ای در قالب نقالی اجرا کردند و در آن اشعاری از فردوسی به همراه دف روایت شد و پس از آن سفیر کره جنوبی نمایشگاه عکس را افتتاح کرد که با استقبال مخاطبان و حاضران مواجه شد.

گفتنی است، نمایشگاه «کره جنوبی از نمای نزدیک» از 12 تا هجدهم شهریور ماه در فرهنگسرای «ملل» واقع در پارک قیطریه برقرار است و علاقه‌مندان می ‌توانند از ساعت 9:00 تا 20:00 از آن بازدید کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار