چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۳۱۴
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
از جشنواره فیلم «ونیز» چه خبر؟
هفتاد و چهارمین دوره از جشنواره فیلم «ونیز» در حال برگزاری است و این در حالی است که برخی از کارگردان های مطرح سینمای جهان در آن حضور دارند. اما این سینماگران مطرح چه کسانی هستند و چه آثاری را ساخته اند و با چه فیلمی به جشنواره «ونیز» آمده اند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، جشنواره فیلم «ونیز» یکی از رویدادهای معتبر سینمایی است که هر سال در شهر ونیز ایتالیا برگزار می شود و بزرگان سینما در آن حضور دارند. در هفتاد و چهارمین دوره از این جشنواره که امروز پنجمین روز آن است، کارگردان های مطرحی حضور دارند و آثا جدیدشان را اکران می کنند تا به این ترتیب با دیگر رقبا به رقابت بپردازند. 

اما مطرح ترین سینماگران حاضر در ونیز چه کسانی هستند و با چه آثاری به این جشنواره مهم سینمایی آمده اند؟

کدام کارگردانهای مطرح بر سر شیر طلایی باهم می جنگند؟

1-الکساندر پین

فیلم «کوچک کردن»

الکساندر پین کارگردان و فیلم ‌نامه ‌نویس، آمریکایی است و فیلم‌های او به دلیل طنز سیاه و نگاه انتقادی به جامعه معاصر آمریکا معروفند.

الکساندر پین تاکنون فیلمهای «همشهری راث»، «انتخاب»، «درباره اشمیت»، «راه‌های فرعی» و «فرزندان» را ساخته است.

الکساندر پین امسال با کمدی علمی تخیلی «کوچک کردن» در جشنواره ونیز حضور دارد و این فیلم در روزهای ابتدایی جشنواره به روی پرده رفت.

فیلم «کوچک کردن»، درباره مردی است که به خاطر مشکلات قصد دارد خودش را کوچک کند.

مت دیمون، کریستوف والتز، کریستن ویگ، الک بالدوین، لورا درن، نیل پاتریک هریس و بروس ویلیس بازیگران اصلی فیلم «کوچک کردن» هستند.


2-جرج کلونی

فیلم « Suberbicon»

جرج کلونی، با نام کامل جرج تیموتی کلونی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی است. جرج کلونی در سال ۲۰۰۵ برای فیلم «سیریانا» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و در سال 2013 نیز موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی فیلم «آرگو» از آن خود کند.

جرج کلونی علاوه بر بازی در بیش از 30 فیلم تاکنون «اعتراف یک ذهن خطرناک»، «کلاه چرمی ها» و «نیمه ماه مارس» را کارگردانی کرده است.

« Suberbicon» فیلم جدید جرج کلونی که فیلمنامه آن را با همکاری برادران کوئن و ، گرنت هسلاو نوشته است اثری جنایی است که در ژانر کمدی ساخته شده و قصه آن در دهه 50 می گذرد و درباره محله ای آرام است که به خاطر درگیری یکی از همسایه با افرادی مهاجم وضعیت دیگری پیدا می کند.

مت دیمون، جولین مور، اسکار آیزاک و جاش برولین بازیگران فیلم « Suberbicon» هستند.


3-دارن آرانوفسکی

فیلم «مادر»

دارن آرانوفسکی، نویسنده، کارگردان، و تهیه کننده آمریکایی است و در دانشگاه «هاروارد» و «انستیتوی فیلمسازی آمریکا»، فیلمسازی و انیمشیشن خوانده است.

دارن آرانوفسکی تاکنون فیلمهای «قوی سیاه» ، «کشتی گیر» و «نوح» را کارگردانی کرده و امسال با فیلم «مادر» در جشنواره ونیز حضور دارد.

«مادر» فیلمی در ژانر ترسناک است و جنیفر لاورنس، خاویر باردم و اد هریس در کنار کریستن ویگ در آن ایفای نقش می کنند.


4-گیرمو دل تورو

فیلم «شکل آب»

گیرمو دل تورو نویسنده، کارگردان، تهیه‌ کننده و رمان ‌نویس مکزیکی است. گیرمو دل تورو تاکنون آثاری چون «ستون فقرات شیطان»، «هزارتوی پن»، «تیغه ،«پسر جهنمی» و «حاشیه اقیانوس آرام» را کارگردانی کرده است.

گیرمو دل تورو امسال با فیلم ترسناک «شکل آب» به جشنواره ونیز آمده و بازیگرانی سالی هاوکینز، مایکل شنون و اکتاویا اسپنسر در فیلمش ایفای نقش می کنند.


5-اندرو هیگ،

فیلم « Lean on Pete»

اندرو هیگ فیلم‌ نامه ‌نویس، کارگردان و تهیه‌ کننده انگلیسی است که بیشتر برای کارگردانی و تهیه ‌کنندگی فیلم مستقل «پایان هفته » محصول ۲۰۱۱ و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «در جستجو» شناخته می‌شود. اندرو هیگ با ساخت فیلم ۴۵ سال، برندهٔ چندین جایزه شده است.

اندرو هیگ، امسال با فیلم « Lean on Pete» به جشنواره ونیز آمده است. این فیلم به رابطه پسری جوان و اسب مسابقه ای شکست خورده می پردازد و بازیگرانی چون چارلی پلامر، تراویس فیمل و استیو بوشمی در آن ایفای نقش می کنند.


6-هیروکازو کورئیدا

فیلم «قتل سوم»

هیروکازو کورئیدا فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان،تهیه‌کننده و تدوینگر ژاپنی است و تاکنون آثاری چون «من، آرزو می کنم»، «عروسک بادی»، «هانا» و «مسافت» را کارگردانی کرده است.

هیروکازو کورئیدا که بیش از همه برای درام‌های خانوادگی‌اش شناخته می‌شود در «قتل سوم» تریلری قانونی را ارایه کرده که درباره وکیلی با بازی ماساهارو فوکاویاما از فیلم «شبیه پدر، شبیه پسر» است؛ فیلمی که در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه کن شد.

هیروکازو کورئیدا در فیلم جدید خود، باورهایش درباره قانون را مطرح می‌کند و زیر سوال می‌برد.


7-مارتین مک دونا

فیلم «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میسوری»

مارتین مک دونا نمایشنامه ‌نویس، فیلمنامه‌نویس و فیلمساز ایرلندی بریتانیایی است و به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین نمایشنامه‌ نویسان زنده ایرلندی شناخته شده است. مارتین مک دونا تا کنون آثاری چون «در بروژ» و «هفت روانی» را ساخته است.

فیلم «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میسوری» درامی نوآر است که روایت گر داستان مادری است که پس از قتل دخترش و پیدا نشدن قاتل، مقابل پلیس قرار می گیرد.

فرانسیس مک دورموند و وودی هارلسون بازیگران فیلم «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میسوری» هستند.


8-پل شریدر

فیلم «تهذیب اول»

پل شریدر فیلمنامه ‌نویس، کارگردان و منتقد آمریکایی است.؛ او در خانواده‌ای مذهبی و سخت گیر در «میشیگان» آمریکا به دنیا آمد و تا سن ۱۷ سالگی که به صورت پنهانی از خانه درمی‌رفت فیلمی ندید. وی کار سینما را با نوشتن نقد آغاز کرد.

پل شریدر نویسنده بیشتر فیلمنامه‌های فیلم‌های مارتین اسکورسیزی از جمله راننده تاکسی و آخرین وسوسه مسیح است.

پل شریدر امسال با فیلم «تهذیب اول» در جشنواره ونیز حضور دارد.

پل شریدر نزدیک به هجده فیلم ساخته و در کارنامه‌اش هم آثار تحسین شده‌ای مانند «یقه‌ی آبی» وجود دارد هم فیلم‌های ضعیفی مثل «قانون جنگل». چند سالی است که روند آثار ناموفق شریدر ادامه دارد حالا باید دید که «تهذیب اول» در کدام بخش کارنامه‌ی این کارگردان قرار می‌گیرد.

گفتنی است هفتاد و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم «ونیز» از 30 آگوست تا 9 سپتامبر برگزار می شود و امروز پنجمین روز آن است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار