شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۶۳۱
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
قرار است 3 فیلم «خفگی»، «نگار» و «خانه کاغذی» پس از به اتمام رسیدن اکران فیلمهای روی پرده در سینماها به نمایش عمومی در آیند؛ اما این فیلمها چه قصه ای دارند و جزئیات بیشتر آنها چیست؟

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، «خفگی»، «نگار» و «خانه کاغذی» فیلمهایی هستند که در دور بعدی اکران به روی پرده سینماها می روند.

دور بعدی اکران به چه فیلمهایی می رسد؟

این فیلمها که قرارداد آنها پیشتر در شورای صنفی نوشته شده قرار است پس از پایان اکران آثار روی پرده به نمایش عمومی در می آیند.

جزئیات بیشتر در پی می آید:


1-«خفگی»

فیلم سینمایی «خفگی» آخرین ساخته فریدون جیرانی است که تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی آنرا خود به عهده داشته و بازیگرانی چون نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پولاد کیمیایی و ماهایا پطروسیان، غلامحسین لطفی در آن ایفای نقش می کنند.

فیلم «خفگی» لوکیشن خارجی ندارد و به دوره ای خاص نمی پردازد و اتفاقها در زمان مشخصی به وقوع نمی پیوندد. اثری خواب گونه که نه سورئالیستی است نه رئالیستی! تنها وجه اشتراک دنیای فیلم و دنیای واقعی شب است و روز! تاریکی و روشنی! با همه این عناصر بدون شباهت به دنیای پیرامون، مخاطب چه ایرانی و آشنا به فرهنگ خودمانی، چه خارجی با فرهنگ غریبه و غیر ایرانی با فیلم ارتباط برقرار می کند؛ زیرا جیرانی در فیلمش مضامین جهانشمولی را مطرح می کند. عشق، خیانت، نفرت، گناه، دروغ و قتل زبان و فرهنگ نمی شناسند و هر انسانی در هر اجتماعی، با هر ضریب هوشی بالا یا پایینی، مفهوم این مضامین را درک می کند.

لوکیشن های فیلم زیاد نیستد و تعددی در کار نیست! نمای لانگ شات در فیلم وجود ندارد. میزانس ها محدودند، تا آنجا که حرکت چشم بازیگران می تواند میزانسن محسوب شود. کاربردی ترین نماها در فیلم کلوزآپ است؛ نماهای بسته از چهره هایی اندوهناک که زندگی و سر زندگی از آنها رخت بر بسته است.

در فیلم «خفگی» رنگ وجود ندارد، با این حال صرفا یک اثر سیاه و سفید نیست؛ بلکه مجموعه ای است از تونالیته های خاکستری سرد و تیرگی. قصه فیلم درباره عشق، خیانت و نفرت است.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به الهام صفوی زاده(مجری طرح)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، ایمان امیدواری (طراح چهره پردازی)، محسن نصراللهی (طراح صحنه)، مارال جیرانی (طراح، لباس)، بهرام دهقانی (تدوین)، داریوش صادقپور (صدابردار)، حسین ابوالصدق (صداگذار)، کارن همایون فر (موسیقی)، عبدالله شهباززاده (مدیر تولید)، آلاله هاشمی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)،سعیده دلیریان (منشی صحنه)، احمدرضا شجاعی (عکاس)، احسان ظلی پور (انتخاب بازیگران)، حمید پنداشت (مدیر پروژه) اشاره کرد.

گفتنی است، فیلم سینمایی «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، بعد از فیلم سینمایی «نگار» به کارگردانی رامبد جوان در گروه سینمایی زندگی اکران خواهد شد.


2-«نگار»

«نگار» فیلمی است به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و نویسندگی احسان گودرزی که در سال ۱۳۹۴ تولید شده و بازیگرانی چون نگار جواهریان، نگار جواهریان،محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری واشکان خطیبی در آن ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به فیلمبرداری بهرام بدخشانی، صدابردار وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس امیرحسین قدسی و نگار نعمتی، نویسنده احسان گودرزی، طراح گریم سودابه خسروی، تدوین بهرام دهقان؛ و موسیقی کریستف رضاعی اشاره کرد که سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد.

نخستین نمایش فیلم «نگار» در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر شد.همچنین در سومین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز به نمایش گذاشته شد.

فیلم «نگار» به ماجرای جنایی پرداخته است. در این اثر سینمایی،  نگار جواهریان دختر خانواده‌ای نیمه مرفه و اصیل است، پدر او دریک معامله اقتصادی شکست خورده و با اسلحه خودکشی کرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند اما نگار این تحلیل را باور ندارد و برای رسیدن به اصل ماجرا تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند.

فیلم سینمایی «نگار» به کارگردانی رامبد جوان در گروه سینمایی زندگی اکران خواهد شد.


3-«خانه کاغذی»

«خانه کاغذی» فیلمی است به تهیه کنندگی تینا پاکروان و کارگردانی مهدی صباغ زاده که بازیگرانی چون پرویز پرستویی، تینا پاکروان، ستاره اسکندری، مهدی پاکدل، علیرضا کمالی، حسین پاکدل، ثریا قاسمی، محسن قاضی‌مرادی، ارد زند و شقایق فراهانی در آن ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به صدابردار نظام الدین کیایی، طراح و ترکیب صدا علیرضا علویان، طراح گریم ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس منصوره یزدانجو، مدیر تولید مهدی چراغی، جلوه های ویژه یمان کرمیان، عکاس احمدرضا شجاعی، برنامه ریز و دستیار اول کاوه صباغ زاده، دستیار دوم سمیه میرشمسی، منشی صحنه دنیا راد، مدیر تدارکات حامد آزادی، دستیار اول فیلمبردار مهرداد لشکری، امور مجازی آریان امیرخان و مشاور رسانه ای آیدا اورنگ اشاره کرد.

داستان فیلم «خانه کاغذی» دربارهٔ پدر و دختر روزنامه‌نگاری است که همپای هم کار می‌کنند و هیچ‌کدام به خاطر دیگری ازدواج نکرده‌اند. دختر در یک نشریه کار می‌کند و پدر هم بعد از مدتی دوباره دست به قلم می‌شود.

فیلم سینمایی «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده بعد از فیلم سینمایی «قشنگ و فرنگ» در گروه سینمایی کورش اکران خواهد شد.

گفتنی است دو فیلم «بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان و «گذر موقت» ساخته افشین هاشمی دو اثر دیگری هستند که درلیست اکران قرار داشتند و جند روزی است به روی پرده سینماها رفته اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار