جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
ناصر فرهودی پیشکسوت عرصه صدابرداری و صداگذاری موسیقی که سابقه همکاری با بزرگان سینما و موسیقی را در کارنامه داشت روز گذشته 13 مردادماه در سن 65 سالگی به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار دیباچه، ناصر فرهودی، صدابردار و صداگذار عرصه موسیقی سینما که سابقه همکاری با بزرگانی چون مسعود کیمیایی، سیروس الوند، احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی کیا و خوانندگانی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده و علیرضا افتخاری را در کارنامه داشت روز گذشته 13 مردادماه دارفانی را وداع گفت.

ناصر فرهودی، صدابرداری که با بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی و سیروس الوند همکار بود!

ناصر فرهودی، صدابردار و صداگذار موسیقی سینم، فارغ التحصیل رشته الکترونیک گرایش صدا از دانشکده صدا و سیما بود و فعالیت خود را از سال 1351 به عنوان دستیار آغاز کرد و پس از آن فعالیت حرفه ای خود را سینما و موسیقی پیش گرفت.

ناصر فرهودی، در سال 1355 همکاری خود را با استودیو «پاپ» آغاز کرد و پس از بازنشستگی اش در سال 1375 تا آخر عمر در این استودیو ماند.

ناصر فرهودی، فعالیت جدی خود را در عرصه سینما از سال 1359با فیلم «از فریاد تا ترور» ساخته منصور تهرانی آغاز کرد و پس از آن ضبط موسیقی بیش از 200 فیلم را بعهده داشت.

باید گفت، ناصر فرهودی فقط صدابردار نبود و ضبط موسیقی چند فیلم سینمایی را بعهده داشته است که «من ترانه پانزده سال دارم» ساخته رسول صدرعاملی، «اعتراض» ساخته مسعود کیمیایی، «جنگ نفت کش ها» ساخته و «خون بس» ساخته «مسافران» ساخته بهرام بیضایی، «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف» و «آژانس شیشه ای» ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «روز واقعه» ساخته سعید اسدی برخی از این آثارند.

ناصر فرهودی طی سالهای فعالیتش در عرصه سینما صدابردار موسیقی فیلمهای بسیاری را به عهده داشته است. آثاری چون «دوئل» ساخته احمدرضا درویش، «عروس آتش» ساخته خسرو سینایی و «قرمز» ساخته فریدون جیرانی.

زنده یاد فرهودی طی سالهای فعالیتش در زمان حیات، ضبط کلیه آثار مجید انتظامی را تا سال 1386 به عهده داشته و آثار بابک را از سال 1362 به بعد ضبط کرده است؛ او همچنین با بزرگانی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، محمد اصفهانی و حسین علیزاده در عرصه موسیقی باکلام همکاری داشته است.

از آخرین فعالیت های زنده یاد ناصر فرهودی می توان به صدابرداری موسیقی فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد.

ناصر فرهودی طی سالهای فعالیتش در عرصه سینما و موسیقی با سواد و پشتکاری که داشت توانست در ضبط موسیقی، صدابرداری موسیقی، ضبط استودیویی موسیقی، صدابرداری سر صحنه و صدابرداری استودیویی و همچنین میکس صدا قدمی موثر بردارد.

ناصر فرهودی متولد 12 آذرماه 1331 بود و روز گذشته 13 مردادماه 1396، پس از 65 سال زندگی پربار بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی!

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار