چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
نگاهی به یکی از فیلمهای ایرانی جشنواره بین المللی فیلم «شهر»
ششمین جشنواره فیلم «شهر» در حال برگزاری است و «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی یکی از فیلمهای ایرانی حاضر در این رویداد است. این فیلم اثری اجتماعی است که مشابه آدمهای آن را می توان در جامعه دید.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، ششمین جشنواره بین المللی فیلم «شهر» در حال برگزاری است که در آن، علاوه بر آثار مستند، کوتاه، انیمیشن آثار بلند ایرانی نیز نمایش داده می شود؛ فیلمهایی که برخی از آنها نام کارگردان های مطرحی را در تیتراژ دارد و برخی دیگر را کارگردان های جوان و کار اولی ساخته اند. بهنوش صادقی نیز یکی از همین کارگردان هاست که با فیلم «خانه دیگری» در ششمین جشنواره بین المللی شهر حضور دارد؛ البته باید گفت «خانه دیگری» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز به نمایش درآمد، اما اکران آن در روزهای اول جشنواره باعث شد آنچنان که باید دیده نشود.

«خانه دیگری»، اثری بی تکلف با آدمهای ملموس!

در فیلم «خانه دیگری» قصه از این قرار است که دختری به نام مرجان باید ظرف 10 روز پولی را برای پدر بیمارش تهیه کند و در این راستا با موانعی روبرو می شود که کار را برای او سخت می کند. پدر قرار است با این پول گره از کار خانواده ای باز کند که با او زندگی می کنند. این پول بهای آزادی فرزند آن خانواده است که به دلیل تصادف باعث مرگ عابری شده و حال قرار است اولیای دم با دریافت 10 میلیون تومان رضایت دهند. به هرحال این پول جور می شود اما زمانی که پدر مرده است.

فیلم «خانه دیگری» اثری اجتماعی و به روز است که با روایتی خطی به آدمها و عکس العمل آنها در مواجهه با موقعیت های مختلف می پردازد.

با اینکه نمونه آدمهای فیلم «خانه دیگری» را در جامعه بسیار می توان یافت اما نویسنده با پرداخت درست قصه و ایجاد کنش های دراماتیک، آنها را از تیپ به شخصیت ارتقاء داده است.

به طور واضح تر درباره آدمهای فیلم «خانه دیگری» می توان اینگونه گفت که آنها، شخصیت های به ظاهر ساده اما پیچیده ای هستند که در تصمیم گیری ها دچار تردید می شوند و همین تردیدها باعث چالش های درونی و بیرونی در آنها می شود که به کنش می انجامد تا به این ترتیب، قصه مسیر درست خود را طی کند.

بهنوش صادقی برای جذاب تر شدن فیلمش از داستانک های زیادی سود نبرده و هرچه هست همان گره اصلی است و اتفاق های کوچک حواشی آن!  که همه اینها باعث شده ریتم فیلم روندی کند را طی کند و گاه باعث خستگی مخاطب شود.

ناصر هاشمی در این فیلم نقش پدری ویلچرنشین را ایفا می کند و از پس نقشش برآمده و با لیلا زارع که نقش دخترش را بازی می کند بده بستان خوبی دارد. پژمان بازغی نیز نسبت به دیگر نقش هایش بازی متفاوت تری دارد و گوهر خیراندیش نیز چون همیشه خوب ظاهر شده است.

در پایان باید گفت بهنوش صادقی کارگردانی است که با ساخت فیلم «خانه دیگری» قابلیت ها و توانایی هایش را نشان داده توانسته با ساخت اثری قابل قبول راه را برای تولید آثار بعدی اش هموار کند. به امید دیدن آثار بیشتر از او.

فیلم سینمایی «خانه دیگری» به تهیه کنندگی عباس اکبری؛ و نویسندگی و کارگردانی بهنوش صادقی با بازی ناصر هاشمی، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، لیلا زارع امروز 11 مردادماه در سالن شماره 2 پردیس سینمایی «ملت» اکران می شود.

 

 

یادداشت وحید خانه ساز

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳