شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
نشست مطبوعاتی و رسانه ای هیات مدیره و مدیرعامل جامعه اصناف سینمای ایران
نشست مطبوعاتی و رسانه ای هیئت مدیره و مدیرعامل جامعه اصناف سینمای ایران، صبح امروز 20 تیرماه با حضور با حضور همایون اسعدیان (رئیس)، مرتضی رزاق کریمی (نایب رئیس)، فاطمه معتمدآریا و... (اعضای هیات مدیره) در سالن سیف الله داد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، نشست مطبوعاتی و رسانه ای هیئت مدیره و مدیرعامل جامعه اصناف سینمای ایران، صبح امروز 20 تیرماه، با حضور همایون اسعدیان (رئیس)، مرتضی رزاق کریمی (نایب رئیس)، فاطمه معتمدآریا و... (اعضای هیات مدیره) و همچنین منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) در سالن زنده یاد سیف اله داد خانه سینما برگزار شد. در این نشست تعدادی از اهالی رسانه نیز حضور داشتند.

همایون اسعدیان: همه اتفاقات سینمای ایران به خانه سینما مربوط است

همایون اسعدیان در ابتدای نشست، ضمن یادآوری اینکه این تشکل پس از تأخیری چند ماهه برگزار شده است گفت: امیدوارم در این نشست خبری بتوانیم اهالی رسانه را در جریان روند امور انجام شده توسط هیئت مدیره قرار دهیم.

همایون اسعدیان گفت: با اینکه هیئت مدیره سابق احتیاجی به تشکر ندارند، اما باید بگویم به آنها مدیونیم زیرا خانه سینما طی سالهای گذشته به همت آنها تا به اینجا رسیده و این طبیعی است که برنامه های پیش بینی شده توسط آنها به طور کامل تمام شود، بنابراین برنامه ها به مدیران بعدی سپرده شده و آنها نیز در جهت تکمیل کردن آنها اقدام کرده اند و گام به گام جلو آمده ایم و حال باور ما این است که در وضعیت خوبی هستیم.

اعضای هیئت مدیره به اتفاق آرا آقای شاهسواری و برنامه های ایشان را مورد تأیید می دانستند لذا از ایشان خواهش کردیم در سمت مدیرعاملی خانه سینما باقی بمانند.

همایون اسعدیان ضمن اظهار امیدواری به همکاری دوسویه هیئت مدیره با مدیرعامل، از اخبار برخی رسانه های مجازی درباره دو شغله بودن خواندن خود و منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما گلایه کرد.

وی گفت: خانه سینما باید در جریان همه فعالیت های سینمایی قرار گیرد و تمام تلاش ما این است که اصناف خانه سینمایی در این فعالیت های سینمایی حضور داشته باشند و تلاش دیگر ما این است که هرجا که لازم است کرسی سینمایی برقرار کنیم.

اسعدیان گفت: در این راستا مدیرعامل خانه سینما به عنوان مدیرعامل خانه، در موزه سینما و صندوق اعتباری هنر حضور دارد نه به عنوان منوچهر شاهسواری. بنابراین از این حرکت دفاع می‌کنیم و امیدواریم این کرسی‌ها را برای مدیرعامل خانه سینما یا اصناف بتوانیم ایجاد کنیم.

همایون اسعدیان با اشاره به اهمیت امنیت شغلی سینماگران گفت: پس از بررسی فعالیت های هیئت مدیره قبلی به این نتیجه رسیدیم که لازم است طرح امنیت شغلی را پی ریزی کنیم؛ هرچند پیچیدگی هایی وجود دارد و حضور تکنولوژی در عرصه سینما همچین ورود نیروهای جوان به اهمیت موضوع افزوده و ما را بر آن می دارد که به این حوزه نگاهی کلان داشته باشیم.

اسعدیان در ادامه گفت: امنیت شغلی سینماگران به رونق سینما بستگی دارد و این دو باهم ارتباط مستقیم دارند؛ لذا تا سینما اقتصاد ضعیفی داشته باشد نمی توان دراینباره حرف زد.

همایون اسعدیان یکی دیگر از برنامه های هیئت مدیره فعلی را پی گیری قرار داد تیپ دانست و در اینباره گفت: هر تهیه‌کننده‌ ای در سینما به یک شکلی قرارداد می‌بندد. این قراردادهای ناهمگون مسئله‌ای است که در حال بررسی است و امیدواریم به لحاظ قانونی منافع افرادی که این قراردادها را می‌بندند تأمین شود.

همایون اسعدیان در ادامه درباره چگونگی برگزاری جشن خانه سینما امسال و تأثیر آکادمی بر آن گفت: در آکادمی تشکیل شده، نماینده ای از خانه سینما حضور دارد که بر روند امور نظارت می کند و دیدن فیلمها به شیوه سالهای قبل نخواهد بود.

اسعدیان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر به آکادمی ملحق شده و طبق فرآیندی که تصویب شده کارها دنبال می‌شود؛ و اینکه جشن خانه سینمای امسال دبیر ندارد و رئیس آن توسط هیأت مدیره آکادمی مشخص خواهد شد.

همایون اسعدیان در ادامه صحبتهایش به لزوم وجود بیمه اصناف اشاره کرد و گفت: پرداختن به این طرح از دوره هیئت مدیره قبلی شروع شده و مدیر عامل خانه سینما منوچهر شاهسواری آن را دنبال می کند. برای اجرای بهتر، طرح شفاف سازی صنوف وجود دارد زیرا تا اعضاء واقعی سینما مشخص نشوند در بحث بیمه و تأمین بودجه آن با مشکل مواجه خواهیم بود.

او افزود: سال گذشته بیمه تکمیلی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برده که ۷۰۰ میلیون تومان آن از طریق اعضای خانه سینما تأمین شده و مابقی یعنی سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طریق سوبسیدی تأمین شده که خانه سینما داده در حالی که بودجه خانه سینما در سال قبل کمی بیش از پنج میلیارد تومان بود.

اسعدیان گفت: تلاش ما این است که حتی آن‌هایی که رقم ۱۲۰ هزار تومانی بیمه را هم نمی‌توانند بپردازند، پرداخت کنیم.

رییس هیئت مدیره خانه سینما در ادامه گفت: نمی‌توان صندوقی را بر این اساس پایه‌گذاری کرد که یک سال دولت پول بدهد و سال دیگر ندهد مگر اینکه مجلس برای آن بودجه مشخصی تعریف کند. اگر منِ همایون اسعدیان بر این باور نباشم که درصدی از دستمزدم را برای دوران بیکاری‌ام به صندوق ندهم نمی‌توان کاری از پیش برد چون آن وقت هر آنچه انجام می‌شود برای کوتاه مدت است. با این حال اگر کمی کارها کُند پیش می‌رود اشکالی ندارد و بهتر است چون پابرجا خواهد بود.

همایون اسعدیان درباره غیبت منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما در نشست گفت: این مسئله به دلیل اشتباه من در تاریخ برگزاری نشست بوده زیرا شاهسواری باید سه‌شنبه‌ها جلسات وزارت ارشاد حضور داشته باشد.

اسعدیان در ادامه از راه اندازی اپلیکشین خانه سینما خبر داد و گفت: یکی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما، روانبخش صادقی طراحی و اجرای اپلیکیشن را به عهده دارند تا از این طریق امکان دسترسی اطلاعات صنوف و حتی نمایش فیلم‌ها فراهم شود.

اسعدیان یادآوری کرد: اخیرا در اینستگرام صفحه‌ ای به نام خانه سینما و با آرم این نهاد صنفی اقدام به انتشار مطالبی کرده است که این صفحه هیچ ارتباطی با خانه سینما ندارد و اگر قرار باشد صفحه‌ای راه‌اندازی شود از طرف خانه سینما اعلام خواهد شد.

اسعدیان گفت: طرح تأمین منابع مالی بیمه کردن فیلمهای سینمایی را در برنامه کار داریم که البته بسیار خام است و هنوز در مرحله اولیه قرار دارد؛ اما امیدواریم با پیشبرد آن به گونه‌ای امنیت سرمایه را در سینما تأمین کنیم.

همایون اسعدیان درباره روند قانونی شدن صنوف خانه سینما نیز توضیح داد:‌ تاکنون 16 صنف ثبت قانونی شده‌اند و البته تأکید می‌کنم این ثبت به معنای اینکه زیر نظر وزارت کار باشیم نیست بلکه زیر نظر "قانون کار" می‌رویم.

اسعدیان گفت: در خانه سینما به طور قانونی فقط یک صنف می‌تواند وجود داشته باشد در حالی که ده‌ها انجمن فرهنگی مثل کارگردانی وجود دارد. در حال حاضر هم حدود هفت تا هشت صنف مراحل آخر ثبت قانونی خود را طی می‌کنند که تا یکی‌، دو ماه آینده تمام می‌شود اما یکی، دو صنف هم مشکلاتی دارند چون تعداد اعضای آن‌ها طبق قوانین صنوف کمتر از حد معمول است و برای آن‌ها نیز به دنبال راهکاری هستیم.

همایون اسعدیان درباره اختلافاتی که چندی پیش میان برخی از مستندسازان رخ داد نیز گفت:خانه سینما در مقطعی راه‌های مختلفی را ارزیابی کرد و در آن زمان متوجه شدیم انجمن فرهنگی نیستیم چون این ارگان معضلات زیادی را به همراه دارد. دوستان در 31 صنف خانه سینما پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که ما صنوفی هستیم که ذات فرهنگی داریم.

در پایان نشست مطبوعاتی و رسانه ای هیئت مدیره و مدیرعامل جامعه اصناف سینمای ایران ، فاطمه معتمد آریا، همایون اسعدیان و مرتضی رزاق کریمی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار