جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
گفتگویی شفاف با تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره حاشیه ها و حذفیات این فیلم
گفتگو با تهیه کننده فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» اثر پر حاشیه و دیر اکران شده ای که بالاخره با 3 دقیقه حذف از امروز به روی پرده سینماها می رود.

فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده و بازی رضا گلزار، ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی یکی از آثار پر حاشیه ای است که پس از مدتها کش و قوس قرار است با سه دقیقه حذف، بالاخره از امروز چهارشنبه 10 خردادماه در سینماها اکران شود.

سید امیرحسین سیدزاده: «مادر قلب اتمی» قربانی نظرات شخصی حبیب ایل بیگی شد! این فیلم یک اثر ضد امنیتی نیست!

سیدامیرحسین سیدزاده تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی»، درباره دلایل تعلیق این فیلم طی این مدت به خبرنگار سینمای دیباچه گفت: پروانه نمایش این فیلم سال 94 صادر شد و این مجوز را مرجعی صادر کرد که به دیگر فیلمها پروانه نمایش می دهد! اما اعمال نظرهای شخصی حبیب الله ایل بیگی، معاون نظارت و ارزش یابی سازمان سینمایی باعث شد اکران آن به تعویق بیفتد.

سیدزاده گفت: من چند بار از حبیب ایل بیگی خواستم مسائل فیلم را به سلیقه های شخصی نکشد و نظراتش را به شورای صدور پروانه نمایش انتقال دهد تا آنها به صورت قانونی به من اعلام کنند که ایشان کار خودشان را کردند.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: پس از حاشیه های به وجود آمده، از آنجایی که فیلم مجوز داشت، پیش از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی که چند ماه پیش رخ داد به صورت قانونی از ایل بیگی شکایت کردم که آقای غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش و ایوبی رئیس سازمان سینمایی وقت، پادرمیانی کردند و اکنون نیز پس از چند ماه، نوبت اکران به فیلم داده شده است.

سیدزاده درباره شبهه های بوجود آمده گفت: برای دوستان این سوء تفاهم ایجاد شده بود که مسائل امنیتی و هسته ای در فیلم مطرح می شود که اینطور نبود و ما فقط از زاویه دید چند جوان به مسائل روز نگاه کردیم که ماجرای انرژی هسته ای نیز یکی از آنها بود.

سیدزاده گفت: در «مادر قلب اتمی» یکی از جوان های فیلم انرژی هسته ای را حق مسلم مردم می داند و دیگری تأیید می کند و آن یکی می گوید نه! حال در این میان اسمی از بمب هسته ای برده شده؛ که همین موضوع سوء تفاهم ایجاد کرد و اکران فیلم را بی خود و بی جهت به تأخیر انداخت.

سید امیرحسین سیدزاده در پاسخ به این سوال که 3 دقیقه حذف شده از فیلم، شامل چه صحنه هایی است، گفت: اصلاحات در حدی نبوده که به قصه و حال و هوای فیلم آسیب بزند. دراین میان 1 دقیقه و نیم حذف شده موسیقی است و نیمی دیگر از این 3 دقیقه همان دیالوگ های شبهه برانگیز درباره انرژی هسته ای است.

این تهیه کننده در اینباره توضیح داد: برای آنکه فیلم آسیبی نبیند از زبان سوم شخص خوابی را تعریف کردیم که راوی آن رضا گلزار است و نریشن می گوید.

سید امیرحسین سیدزاده در پایان، درباره رضایتش از زمان اکران فیلم «مادر قلب اتمی» گفت: به هرحال از اکران فیلم پس از آن همه کش و قوس خوشحالم؛ اما اگر این فیلم در زمانی غیر از ماه رمضان اکران می شد می توانست رکورد فروش را بزند زیرا در ماه رمضان سینماها با ریزش مخاطب مواجهند و سینمادوستان کمتر به سینما می روند.

فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» اثری است به نویسندگی علی احمد زاده و مانی باغبانی و کارگردانی علی احمد زاده که رضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان در آن بازی می کنند. این فیلم به تهیه کنندگی سید امیرحسین سیدزاده از امروز چهارشنبه 10 خردادماه در سینماها اکران است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار