شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
به بهانه زادروز
امروز 28 فروردین ماه است. دراین روز حمید فرخ نژاد بازیگر خونگرم سینمای ایران 48 ساله می شود. زادروزش مبارک و سرش سلامت!

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، امروز بیست و هشتم فروردین ماه بهاری، زادروز بازیگر خون گرم و کاربلد اهل جنوب، حمید فرخ نژاد است. هنرمندی اهل آبادان که در سال 1348 به دنیا آمده است و از فارغ التحصیلان دانشگاه هنرهای زیباست و تئاتر خوانده است.

حمید فرخ نژاد پیش از بازیگر بودن فیلمنامه نویس و کارگردان است. سینما را با دستیار کارگردانی آغاز کرده و نخستین بار با فیلم سینمایی «در کوچه های عشق» ساخته خسرو سینایی قدم در عرصه بازیگری گذاشته است؛ در سال 1369.

حمید فرخ نژاد، بازیگری کاربلد با لهجه ای شیرین!

همکاری فرخ نژاد و خسرو سینمایی اتفاق خوبی بود که بار دیگر در فیلم «عروس آتش» تکرار شد و فرخ نژاد را به سمت سینمای حرفه ای پرتاب کرد. آنهایی که فیلم «عروس آتش» را دیده اند بازی روان و حساب شده فرخ نژاد را به یاد دارند. او دراین فیلم توانسته از پس نقشی پر کش و قوس و پیچیده بر آید؛ و تا آنجا در نقش حل شده که در زمان اکران بسیاری از مخاطبان گمان می کردند که او یک نابازیگر است! حمید فرخ نژاد مزد زحماتش را برای بازی در فیلم «عروس آتش» گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد هجدهمین دوره از جشنواره فیلم فجر را به خانه برد؛ البته موفقیت او به همین جا ختم نشد. «عروس آتش» جایزه دیگری هم گرفت و آن سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بود؛ اثری محکم و چفت و بست دار که خسرو سینایی آن را با همکاری فرخ نژاد نوشته بود.

حمید فرخ نژاد با موفقیت زود هنگامش جای پای خود را در سینما محکم کرده بود، حال او بازیگری بود که کارگردان های زیادی تمایل داشتند با او همکاری کنند. حاصل این کسب اعتبار برای فرخ نژاد بازی او در انبوهی از آثار متنوع است. از فیلمهای جدی گرفته تا کمدی و جنگی؛ فیلمهایی چون «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم کیا، «طبل بزرگ زیر پای چپ» ساخته کاظم معصومی، «چهارشنبه سوری» ساخته اصغر فرهادی، «پوست موز» ساخته علی عطشانی، «گشت ارشاد» ساخته سعید سهیلی، «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ طادی و آثار جدیدی چون کمدی های «خوب بد جلف» ساخته پیمان قاسمخانی و «گشت2» ساخته سعید سهیلی که این روزها در سینماها به روی پرده اند. البته فیلم سینمایی «استرداد» ساخته علی غفاری نیز یکی از آثار با ارزش کارنامه فرخ نژاد است و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به ارمغان آورده است.

حمید فرخ نژاد علاوه بر فعالیت های سینمایی در تئاتر نیز تجربه گرانبهایی دارد؛ و آن بازی در نمایش «شب هزار و یکم» به کارگردانی بهرام بیضایی است، اثری که در سال 1383 در تماشاخانه چهارسوی تئاتر شهر به روی صحنه رفت و هنرمندانی چون اکبر زنجانپور، مژده شمسایی، پانته آ بهرام، و علی عمرانی در آن ایفای نقش می کردند.

بازیگر جنوبی سینمای ایران با آن لهجه شیرین و خوی مهربانش، امروز 28 فروردین ماه 48 ساله می شود. زادروزت مبارک حمید فرخ نژاد عزیز! پرکار و پایدار و سلامت باشی.


یادداشت وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳