جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
به مناسبت اکران یک فیلم در جشنواره پکن
فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده در جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با ۱۵ اثر از کشورهای مختلف رقابت می‌کند. «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی و « اژدها وارد می شود» ساخته مانی حقیقی، دیگر آثاری هستند که در بخش غیر رقابتی جشنواره حضور دارند.
 به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فیلم سینمایی «آبجی» نخستین اثر سینمایی مرجان اشرفی زاده قرار است در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم پکن اکران شود؛ « فروشنده» ساخته اصغر فرهادی و «اژدها وارد می شود» ساخته مانی حقیقی نیز دو اثر ایرانی دیگری هستند که قرار است در بخش غیر رقابتی جشنواره بین المللی پکن نمایش داده شوند. 

«آبجی» در راه کسب جوایز !

فیلم سینمایی «آبجی» درباره مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی می‌کنند؛ اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می‌رسند. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که «آبجی» به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و «طلا» در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده «آبجی» است. آینده‌ای بدون حضور خودش. 

گلاب آدینه، پانته‌آ پناهی ها، علیرضا استادی، معصومه قاسمی‌پور، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان‌بخش در فیلم سینمایی آبجی ایفای نقش می کنند و محمد حسین قاسمی آنرا تهیه کرده است. از دیگر عوامل فیلم نیز می توان به محمد رسولی فیلمبردار و سینا گنجوی تدوینگر اشاره کرد. 
به گفته مرجان اشرفی زاده، فیلم سینمایی «آبجی» قرار بود پیش از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اکران شود ولی به دلیل کمبود سالن و اکران تعداد بالای فیلمها اکران آن به زمان دیگری موکول شده است. 

گفتنی است هیات انتخاب هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن پس از بررسی ۴۲۴ اثر ارسال شده از ۱۹ کشور جهان، ۱۳ فیلم خارجی و دو فیلم چینی را برای حضور در بخش رقابتی معرفی کرده‌اند و «آبجی» مرجان اشرفی‌زاده نیز یکی از این آثار است و با آثاری از کشورهای چین، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، اتریش، هلند، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، ژاپن و رومانی رقابت می‌کند. 
علاوه بر فیلم «آبجی»، دو فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی و «اژدها وارد می‌شود» ساخته ‌مانی حقیقی در بخش غیر رقابتی این رویداد سینمایی در چین حضور دارند. 

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از  ۱۶ فروردین آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳