پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
«سعید ملکان» یکی از چهره پردازان و تهیه کنندگان نامی سینمای ایران است که تا به حال پنج سیمرغ بلورین برای بهترین چهره پردازی از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری و تهیه کنندگی سعید ملکان در دوره دوم اکران ها نوروز به روی پرده سینما ها  می رود و این بهانه ای شد برای اینکه نگاهی به کارنامه کاری سعید ملکان بیندازیم.

سعید ملکان از گذشته تا به حال!

سعید ملکان در سال 1367 در فیلم سینمایی«زرد قناری» رخشان بنی اعتماد به ایفای نقش پرداخته است. وی در بسیاری از آثار شاخص سینمایی به عنوان تهیه کننده حضور داشته است، که در ادامه به آن اشاره می شود.
 
برادرم خسرو: خسرو، نقش اول این فیلم با بازی شهاب حسینی به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندانپزشک است زندگی کند.
لازم به ذکر است در این فیلم بازیگرانی چون: ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی، شهاب حسینی، بیتا فرهی نیز به ایفای نقش پرداخته اند.

ویلایی ها: قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرمانده‌هان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.
در این فیلم نیز بازیگرانی مانند: طنازطباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، ثریا قاسمی، صابر ابر و آناهیتا افشار به ایفای نقش پرداخته اند، که این فیلم سینمایی اولین اثری است که منیره قیدی آن را کارگردانی کرده است.

ابد و یک روز: این فیلم روایت خانواده‌ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی‌دستی، بیکاری و، از همه مهم‌تر، روابط عاطفی میان اعضای خانواده می‌باشد. به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسیِ سمیه شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطۀ افراد خانواده می‌شود.
«ابد و یک روز» فیلم خوش اقبال و پر سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است که توانست هفت سیمرغ بلورین را به خود اختصاص بدهد .
در این فیلم هم نام بازیگرانی مانند: پریناز ایزدیار، نید محمد زاده، پیمان معادی،  شبنم مقدمی و ریما رامین فر به چشم می خورد.

از آثاری که وی در آن هنر چهر پردازی خود را نمایش داده است می توان به :

زندگی مشترک اقا محمودی و بانو: ساناز (ترانه علیدوستی) به همراه همسرش رامتین (پیمان قاسم خانی) برای مرمت منزل خاله خود محدثه (هنگامه قاضیانی) چند روزی مهمان آنها هستن.
در این فیمل بازیگران دیگری نیز مانند حمید فرخ نژاد، ترلان پروانه نیز به ایفای نقش پرداخته اند که روح الله حجازی این فیلم سینمایی را کارگردانی میکند.

وقتی همه خوابیم: (چکامه چمانی (که همسر و فرزندش را در تصادف اتومبیل از دست داده‌است با فردی که تازه از زندان آزاد گشته آشنا می‌شود و از طرفی با فشار وکیل خانواده راننده برای دادن رضایت مواجه شده‌است. زندانی تازه آزاد شده برای چکامه دلیل زندانی و آزاد شدنش را تعریف می‌کند، که بازیگران اصلی عبارتند از: مژده مشسایی، مجید مظفری، شقایقی فرهانی و حسام نواب صفوی می باشند.

ملک سلیمان: این فیلم شامل سه قسمت اصلی است که که زندگی نامه حضرت سلیمان را نمایش میدهد این فیلم جزو اولین تجربه های فیلم سازی دیجیتال در سینمای ایران است.

با توجه به رزومه کاری بلند بالای سعید ملکان و بازیگران فیلم سینمای« برادرم خسرو» به راحتی می توان پیش بینی کرد این فیلم نیز یکی از پر بیننده ترین فیلم های اکران دومی نوروز خواهد شد که باتوجه به حواشی هایی که این روزهای مخاطبین از سینما راضی بیرون نمی آیند این فیلم شاید بتواند دلگرمی هم برای مخاطبان و هم برای سینماگران باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳