جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
هر یک از حوزه های فرهنگی در سالی که گذشت، با حواشی متفاوتی مواجه شد، در این گزارش به بررسی برخی از حواشی پررنگ سینما می پردازیم.
به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر پایگاه خبری دیباچه، سینما در سال 95 با حواشی جذابی مواجه شد، در ادامه به برخی از این حواشی اشاره می کنیم.

حال سینما در سال گذشته چطور بود؟


تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای 

افرادی معتقدند قسمتی از فروش خوب سینمای ایران در سال گذشته مدیون پخش تیزرهای فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای است که دردسرهایی از دادگاهی شدن عوامل تا پایین کشیده شدن فیلم از پرده سینما و وضع قانونی جدید برای این جریان به همراه داشت.

جشنواره فیلم فجر

پیش از شروع این رویداد فرهنگی هنری حاشیه‌ها از انتخاب و خروجی هیات‌های انتخاب بیرون زد و باعث شد جرقه‌های پررنگ بحث و جدل مدیران و اهالی سینما را به دنبال داشته باشد.

فیلم هایی مانند«کاناپه»،«هجوم»و...به بخش مسابقه و خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر راه نیافتند و این موضوع واکنشی از سمت سازندگان آن‌ها را به دنبال داشت.
 حاشیه های جذاب جشنواره نیز قاتل اهلی ، ساره بیات و صحبت های لیلا حاتمی بودند که در جایگاه خود حسابی سروصدا راه انداختند.


افخمی و فراستی در یک تیم ومابقی سینما گران در یک تیم دیگر

برخی از نقدهایی که این عزیزان در برنامه سینمایی «هفت» و عملکرد جشنواره فیلم فجر بیان کردند واکنش برانگیز بود .چنانچه پس از حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی وقت در این برنامه مشاجره‌ای بین ایشان وافخمی به وجود آمد.

لازم به ذکر است افخمی و فراستی با دیگر سینماگران وارد مشاجره روبه‌رو و یا رسانه‌ای شدند،برخی سینماگران معتقد بودند که روش پیش‌روی برنامه «هفت» صحیح نیست اما اجراکنندگان عمل خود را مثبت می دانستند، البته کسانی هم بودند که با این رویکرد موافق و همراه بودند.


خداحافظی غافلگیرانه حجت الله ایوبی 
خبر استعفای ایوبی وقتی رسید که استعفا دهنده آن را انکار می کرد، خبر تکذیب و در نهایت تایید شد و این اتفاق جزو اتفاقات پررنگ سینما در سال 95 بود.

موفقیت فیلم «فروشنده»

این فیلم از همان ابتدای ساخت پر سرو صدا بود، روند تا پایان ساخت و خبرهای منتشر شده از آن ادامه یافت تا رسید به جشنواره «کن» و موفقیت برای کارگردان و بازیگر،اکران با موفقیت و رکورد شکنی همراه بود،اسکار پیش رو داشت،ترامپ به جای اوباما رییس جمهور آمریکا شد و دستور منع سفر اتباع خاصی به آمریکا را صادر کرد که باعث واکنش ترانه علیدوستی و پس از آن سینماگران دنیا،برگزارکنندگان اسکار و اصغر فرهادی شد و در نهایت فیلم بدون عوامل اصلی در مراسم اسکار حضور یافت و ارمغان آن برای فرهادی یک اسکار دیگر بود!

کم حاشیه‌ترین بخش سینمای 95 که یکی از اصلی‌ترین ارکان تشکیل‌دهنده این هنر و صنعت محسوب می‌شود، خانه سینما بود که با وجود تغییر مدیرعامل،کم‌ترین حاشیه را در سال گذشته داشت.

سعیده سادات احمدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار