پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
گفتگو با طراح صحنه پر کار تئاتر
منوچهر شجاع طراح صحنه عرصه تئاتر که طراحی صحنه سه اثر نمایشی را به صورت همزمان بر عهده داشته، از چگونگی انتخاب ها و دغدغه هایش گفت.

منوچهر شجاع، طراح صحنه تئاتر که تاکنون با کارگردان های مختلفی همکاری کرده و این روزها نمایش هایی چون «باغ آلبالو»، «مافیا» و «برای کلاه آهنی ها» را به صورت همزمان بر صحنه دارد، درباره چگونگی انتخاب هایش به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: پس از پایان تحصیلات دانشگاهی ام با هم دوره های خودم همکاری می کردم و سپس طراحی صحنه را با هنرمندان نسل های دیگر تجربه کردم؛ که این روند تا به امروز ادامه داشته است.

منوچهر شجاع: همکاری با نسل های مختلف برایم نوعی تمرین است

این طراح صحنه درباره همکاری همزمانش با چند کارگردان گفت: همزمانی اجرای نمایش های «باغ آلبالو»، «مافیا» و «برای کلاه آهنی ها» غیر قابل پیش بینی بود که با همه سختی هایش سعی کردم با برنامه ریزی فشرده و کارآمد آنرا مدیریت کنم.

شجاع در توضیحات بیشتر گفت: کار کردن با نسل های مختلف را دوست دارم و آن را نوعی تمرینی برای کنار آمدن با سلیقه ها و تفکرهای مختلف می دانم و مهمتر اینکه،  در این مسیر می توانم طراحی صحنه را به شیوه های مختلف تجربه کنم و بخش کنجکاوانه ذهنم را به چالش بکشم.

منوچهر شجاع در پایان گفت: البته اینگونه نیست که به همه پیشنهادها پاسخ مثبت دهم! بنابراین آثاری را می پذیرم که اتفاق تازه ای برایم محسوب شوند و در راستای خط فکری ام باشند؛ البته شناخت کارگردان و عوامل نیز از موارد مهمی است که به آن توجه می کنم؛ به طور مثال دلیل اصلی همکاری ام با عوامل نمایش «برای کلاه آهنی ها» آشنایی من با پژمان عبدی کارگردان نمایش است؛ به هرحال او را از قبل می شناسم و می دانم که نویسنده و بازیگر بوده و در آثار بسیاری دستیاری کرده است؛ به همین دلیل زمانی که ایشان از من کمک خواستند پذیرفتم، زیرا دوست دارم با جوان های خوشفکر و نوگرایی که دست به زانوی خود می گذارند و تلاش می کنند همکاری کنم.

منوچهر شجاع طراح صحنه تئاتر که تاکنون با کارگردان هایی چون نادر برهانی مرند، محمد یعقوبی، مسعود رایگان، بهمن فرمان آرا همکاری کرده، این روزها نمایش های «باغ آلبالو» به کارگردانی اکبر زنجانپور، «مافیا» به کارگردانی افروز افروزمند و «برای کلاه آهنی ها» به کارگردانی پژمان عبدی را بر صحنه دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار