شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
نگاهی به آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی
در روزهای پیش رو و تعطیلات نوروز، مخاطبانی که برنامه ریزی خاصی ندارند می توانند با دیدن سریال های شبکه خانگی اوقات فراغت خود را سپری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، تعطیلات نوروز نزدیک است و سال به زودی نو می شود. هرکس برای این ایام برنامه ای دارد؛ عده ای به مسافرت می روند و عده ای دیگر ترجیح می دهند میزبانی کنند. برخی ترجیح می دهند برنامه های تلویزیون را دنبال می کنند؛ در این میان آنهایی که زمان فراغت مشخصی ندارند می توانند با دیدن سریالهای شبکه خانگی تعطیلات نوروز خود را سپری کنند. اما در شبکه نمایش های خانگی چه سریالهایی وجود دارد؟ چه قصه و مضمونی دارند و کدام بازیگران در آنها ایفای نقش می کنند؟ بی شک با نگاهی به آثار تولید شده در سال 95 و با اطلاع از سریالهای در راه می توان بهتر انتخاب کرد.

امسال و سال جدید چه سریالهایی ببینیم؟

سریال های عرضه شده در شبکه خانگی


سریال «شهرزاد»

فصل اول سریال «شهرزاد» ساخته حسن فتحی است و بازیگرانی چون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، مهدی سلطانی و علی نصیریان در آن ایفای نقش می کنند.

داستان سریال «شهرزاد» در دههٔ ۱۳۳۰ خورشیدی می‌گذرد و روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است. نغمه ثمینی و حسن فتحی نویسندگان این مجموعه می‌باشند. ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و علی نصیریان ایفاگر نقش‌های اصلی این مجموعه هستند. جشن سریال شهرزاد در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بلیت این جشن در مدت ۴۵ دقیقه اینترنتی فروخته شد، این جشن باحضور عوامل و بازیگران و مردم برگزار شد و از این سریال تقدیر به عمل آمد.

مجموعه «شهرزاد» در سال ۱۳۹۴–۱۳۹۳ در ۲۸ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمد امامی ساخته شده است.

با اینکه سریال «شهرزاد» سال پیش در شبکه خانگی توزیع شده اما سریال جذابی است و همچنان ارزش دیدن دارد؛ به علاوه اینکه آنهایی که قصد دارند فصل دوم این سریال را ببینند لازم است قصه و مضمون آن را بدانند که این اتفاق با دیدن فصل اول میسر می شود.


سریال «آسپرین»

سریال «آسپرین» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرهاد نجفی است و بازیگرانی چون مجید صالحی، سارا خوئینی ها،سحر قریشی، زیبا بروفه، همایون ارشادی، شهرام قائدی، علیرام نورایی، رضا اخلاقی راد، سلمان فرخنده، میثم راسفر، رضا بادامچی، نادیا نجفی و ایزابلا پیکیونی یکی از چهره های نمایش ایتالیا در آن ایفای نقش می کنند..

«آسپرین» که برای چهار فصل پانزده قسمتی طراحی شده، تازه ترین تجربه کارگردانی فرهاد نجفی است و بعد از «ماتادور» دومین سریال نجفی محسوب می شود و قصه آن درباره پزشکی است که تصمیم دارد روی یکی از بیماران مرد خود آزمایشی عجیب انجام دهد، ولی در نهایت اتفاقاتی می افتد که همه چیز را از کنترل خارج و شرایط عجیب و غریبی ایجاد می‌کند.

پخش سریال «آسپرین» به عهده موسسه هنرنمای پارسیان خواهد بود و مقرر شده این مجموعه به صورت منظم و در روزهایی مشخص از هفته توزیع شود .

گفتنی است فرهاد نجفي فیلمهایی چون «چارسو» و «حرکت اول» را نيز در کارنامه خود دارد.


سریال «عاشقانه»

سریال «عاشقانه» را سعید جلالی و علیرضا پورکاظمی نوشته اند و منوچهر هادی کارگردان آن است و بازیگرانی چون مهناز افشار، محمدرضا گلزار ، ساره بیات ، پانته آ بهرام ، بهاره کیان افشار ، حمیدرضا پگاه ، فرزاد فرزین ، حسین یاری ، یکتا ناصر ، هومن سیدی ، سارا رسول زاده ، علیرضا زمانی نسب و مسعود رایگان در آن ایفای نقش می کنند.

«عاشقانه» درباره چند زوج جوان است که آمدن زنی زندگی آنها را به هم می ریزد.

نخستین قسمت از مجموعه «عاشقانه» به تهیه کنندگی مهدی گلستانه اواخر بهمن ماه در شبکه خانگی توزیع شده و ادامه قسمت های آن نیز از این پس به صورت ١٠ روز یک بار خواهد بود.

گفتنی است فرزاد فرزین و فریدون آسرایی دو خواننده مطرح پاپ هرکدام یک قطعه را با آهنگسازی بابک زرین برای تیتراژ این مجموعه خوانده اند. در این بین فرزین علاوه بر خوانندگی تیتراژ، یکی از نقش های اصلی مجموعه را نیز برعهده دارد.


سریالهایی در دست ساخت


مینی سریال «عالیجناب»

مینی سریال «عالیجناب» اثری شش قسمتی است که سام قریبیان نوشته و کارگردانی اش کرده است؛ اثری با مضمونی اجتماعی و قصه ای دنباله دار.

«عالیجناب» به ماجرای دو رقیب انتخاباتی می پردازد و بازیگرانی چون سعید آقاخانی، امیرآقایی، احمدرضا اسعدی، لیلا اوتادی، حسین پاکدل، پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، امید روحانی، حسین سلیمانی، آزاده صمدی، احسان کرمی، نازنین کریمی، پریوش نظریه، میثم عبدی، حسین عرفانی، مهتاج نجومی، حامد مدرس، صالح میرزاآقایی و حسین یاری در آن ایفای نقش می کنند.

به گفته مسعود ردایی تهيه كننده «عالیجناب»، این اثر قرار بود در بهمن ماه عرضه شود اما با توجه به موضوعیت محوری سریال که رقابت انتخاباتی کاندیداها را در بر می‌ گیرد و همچنین فضای آن روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری، بهترین زمان توزیع اثر در شبکه نمایش خانگی، بعد از عید نوروز 96 و در هفته اول اردیبهشت است.


سریال «ماه تی تی»

«ماه تی تی » آخرین اثر داوود میرباقری است و لیلا حاتمی، مریلا زارعی، جمشید مشایخی، علیرضا شجاع نوری، مرضیه برومند، سیاوش طهمورث، شهرام حقیقت دوست، مهران غفوریان، ستاره اسکندری، مرجانه گلچین و حسین پاکدل برخی از بازیگران این سریال پر ستاره هستند.

«ماه تی تی» فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی میرباقری دارد و تجربه تازه ای برای او محسوب می شود و داستان خیالی یک مرزبان ایرانی را روایت می کند که در بحبوحه حمله مغول به ایران و فرار سلطان محمد خوارزمشاه درگیر اتفاقات مختلفی می شود؛ اتفاقاتی که ناگاه به حرکت او در بُعد چهارم ماده یعنی زمان منجر شده و فرودش در روزگار معاصر را موجب می شود. با آمدن «ماه تی تی» به روزگار معاصر او تناقضهای رفتاری ایرانیان را مشاهده می کند؛ تناقضاتی که گویا از صدها سال پیش تاکنون نسل به نسل منتقل شده است و همین تناقضات است که بار طنز کار را شکل می دهد.

سریال «ماه تی تی» اواخر شهریور امسال کلید خورد اما در حال حاضر تولید آن بنا به دلایلی به تعویق افتاده است؛ بنابراین زمان عرضه و پخش آن مشخص نیست.

گفتنی است، داوود میرباقری تاکنون سریالهایی چون «شاهگوش» و «دندون طلا» را برای شبکه خانگی ساخته است و فیلمنامه «ماه تی تی» را یکی از بهترین آثارش می داند.


سریال «بازی»

سریال «بازی» اثری 15 قسمتی است که بهرام توکلی نوشته و دو سال پیش قرار بود سعید آقاخانی کارگردانی اش کند، اما مسعود ردایی تهیه کننده این اثر مرداد ماه امسال اعلام کرد، علی رغم اینکه 9 قسمت از این سریال نوشته شده بود اما گروه سازنده به این نتیجه رسیدند که ساخت آن را متوقف کنند.

سریال «بازی» داستان یک استاد طراحی بازی‌های رایانه‌ای است كه با استفاده از این فناوری، پازل‌ها را طوری می‌چیند که امکان خطا در نتیجه به حداقل برسد. او و گروهش در تدارک دستیابی به اهداف خاص هستند.

با این حساب می توان گفت سریال «بازی» برای پخش در سال آینده سرنوشت نامعلومی دارد و باید منتظر خبرهای جدیدی از طرف تهیه کننده اثر بود.


سریال «شهرزاد»

فصل دوم مجموعه «شهرزاد» با بازیگران و عوامل قبلی در دست تولید است و چون فصل پیش حسن فتحی آنرا کارگردانی می کند.

ماجرای فصل دوم این سریال از جایی شروع می‌شود که بعد از مرگ «بزرگ آقا» همه چیز به قباد می‌رسد و او همه کاره دستگاه «دیوان سالار» می‌شود. اما شرایط جدید و قدرت گرفتن قباد به مذاق «عمه بلقیس» که در کرمان زندگی می‌کند خوش نمی‌آید و او برای گرفتن قدرت از قباد به تهران می‌آید.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی، گلاره عباسی، رویا نونهالی، امیر جعفری، فریبا متخصص، سهیلا رضوی و محمود پاک نیت بازیگران اصلی سریال «شهرزاد» هستند و در طول ساخت، بازیگران دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

گفتنی است نقش عمه بلقیس را در این سریال قرار است فاطمه معتمدآریا بازی کند. کشمکش او با قباد برای گرفتن قدرت بخشی از قصه فصل دوم است. از طرف دیگر قباد در زمانی که قدرت را در دست دارد شرایطی را مهیا می‌کند که فرهاد از ایران برود و مجبور شود در خارج از کشور زندگی خود را ادامه دهد.

قرار بود فصل دوم سریال «شهرزاد» بلافاصله پس از پایان فصل اول کلید بخورد و در نیمه امسال در شبکه خلنگی توزیع شود که مهرماه امسال، محمد امامی تهیه کننده اثر به دلیل فعالیت های مشکوک اقتصادی بازداشت شد و در بدو تولید، روند ساخت را به تعویق انداخت؛ با همه حواشی موجود، سریال «شهرزاد» در حال تولید است و شاید در لیست سریال های سال 96 شبکه نمایش خانگی باشد اگر ا مشکل جدیدی مواجه نشود.


گزارش وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار