چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
اجرای نمایش در حوزه هنری خوب یا بد؟
سیروس همتی کارگردان تئاتر که اجرای نمایش ریحانه اش در تماشاخانه مهر به رو به پایان است از چگونگی همکاری اش با حوزه هنری و سیاست های موجود گفت.

سیروس همتی که اجرای نمایشش «ریحانه» در تماشاخانه مهر رو به پایان است درباره چگونگی اجرای این اثر در حوزه هنری به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: حوزه هنری سالن های خوبی دارد که برای اجرای نمایش مناسب هستند و می توان در آنها اجراهای خوبی داشت.

سیروس همتی:حوزه هنری در ممیزی هایش تجدید نظر کرده است/ برخی هنرمندان از اجرا در حوزه هنری طفره می روند

همتی با اشاره به اینکه برخی هنرمندان از اجرا در سالن های حوزه هنری طفره می روند، گفت: با اینکه حوزه هنری دوره های متفاوتی را با مدیران مختلف پشت سر گذاشته است؛ اما من اساسأ اعتقادی به دوره های خوب و بد ندارم؛ زیرا معتقدم همه چیز به نسبی است و به میزان همکاری دو طرف بستگی دارد.

این کارگردان گفت: به طور مثال اینکه در سالهای آغازین، فعالیت سالن ها بیشتر بود و کارگردان های به نامی در آن اجرا می رفتند به این دلیل بود که تماشاخانه های حوزه هنری تازه افتتاح شده بودند و لازم بود کمی به مخاطبان تئاتر شناسانده شوند؛ که البته طبیعی هم هست زیرا وقتی مدیری یک میلیارد تومان برای افتتاح سالنی هزینه کند حق دارد برای بالابردن کیفیت و سطح آن تلاش کند.

همتی در ادامه گفت: البته سالن های نمایش حوزه هنری آن دوران را سپری کرده اند و دیگر محدود به نمایش های مذهبی نیستد؛ که در اینباره معتقدم مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با مدیر کل حوزه به تعامل های خوبی رسیده اند.

سیروس همتی ضمن اظهار خوشحالی از سطح کیفی آثار اجرا شده در سالن های حوزه هنری طی این مدت گفت: به تازگی علی اصغر راسخ راد، نمایش «سایکو» را در حوزه هنری به روی صحنه برد که نمایش مفرحی بود؛ اتفاقی که تاکنون در حوزه هنری نیفتاده بود و البته آنطور که شنیده ام قرار است در سالن های نمایش حوزه هنری آثار خارجی نیز به روی صحنه بروند که خبر مسرت بخشی است.

این هنرمند در پایان گفت: به هیچ وجه آدمی اهل تعریف و تمجید نیستم، طبق شواهد موجود به نظر می رسد حوزه هنری در ممیزی های خود تجدید نظر کرده و عرصه را برای فعالیت هنرمندان باز کرده است؛ که امیدوارم چنین باشد.

سیروس همتی در این روزهای آخر اسفندماه 95 نمایش «ریحانه» را در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه دارد و بازیگرانی چون علی سلیمانی، سروش طاهری، نادیا فرجی، علی یعقوب زاده، شهرام مسعودی، الهه رحمتی، آرزو عصاری، سیروس همتی، غفور مکی نصیری در آن ایفای نقش می کنند.

«ریحانه» درباره دختری به نام ریحانه است که می خواهد باغ پدری خود را که بعد از مرگ پدرش چند نفر تصاحب کرده اند، پس بگیرد و اجرای آن فردا به پایان می رسد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار