به گزارش دیباچه، حسین صفارزادگان کارگردان انیمیشن «آخرین
پرواز کرکس» با اشاره به تولید این سریال انیمیشنی گفت: سفارش
این انیمیشن از طرف خانه انیمیشن سازمان اوج بود و وحید چالاک تهیه کننده پس از تحویل
کار، بخش اجرایی آن را به من سپرد.
وی درباره انتخاب تکنیک کمیک موشن برای
این انیمیشن عنوان کرد: موشن کمیک تکنیکی است که می تواند برای پیش تولید بسیاری از
فیلم ها یک پیش نمایش باشد؛ چیزی شبیه به استوری بورد اما با رنگ و لعاب بیشتر. زمانی
که تهیه کننده کار را تحویل گرفت، پیشنهاد داد که سازمان اوج کارهای تصویری و سینمایی
اش را ابتدا به این شکل طراحی و اجرا کند و اگر تصویر و داستان گویی آن طور که مورد
نظر بود، در آمد سپس برای فیلم هزینه لازم صرف شود.
این کارگردان جوان انیمیشن ادامه داد: این
ایده اولیه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که «آخرین پرواز کرکس» هم به شکل
موشن کمیک ادامه پیدا کند.
وی درباره حضورش به عنوان کارگردان یادآور
شد: نزدیک به چهار الی پنج سال پیش از شروع کار «آخرین پرواز کرکس» کار موشن کمیک زیادی
انجام داده بودم و آشنایی ام با چالاک باعث شد که اجرای این کار به من پیشنهاد شود
و توانستم از اطلاعات و داشته های قدیمم در این زمینه استفاده کنم.
صفارزادگان در مورد داستان «آخرین پرواز
کرکس» اظهار کرد: قصه کار همانطور که سفارش دهنده می خواست نوشته شده بود و ما دخالتی
در نوشتن آن نداشتیم. تنها تغییرات جزیی در آن ایجاد کردیم تا روایت داستانیمان درست
و هماهنگ با کار باشد.
وی در ادامه درباره روند کار توضیح داد:
برای تولید این کار تیم اجرایی مان همزمان چند مرحله در زمینه های طراحی اولیه، اجرای
سایه، اجرای رنگ و کامپوزیت را پیش برد که نزدیک به سه ماه این کار طول کشید و در نهایت
کار قاب بندی و کامپوزیت را انجام دادیم. این کار شباهت زیادی به کارهایی که پیش از
این اجرا کرده بودیم، داشت و به آن اشراف کامل داشتیم.
کارگردان کمیک موشن «آخرین پرواز کرکس»
درباره مشکلاتی که در بین کار به وجود آمد، تصریح کرد: اسلایدی که ما برای این کار
انتخاب کرده بودیم اسلاید کمیک بود و قرار بود فریم هایی که برای موشن کمیک استفاده
می کنیم به شکل کتاب و چاپ هم در بیاید. می خواستیم این دو حالت را همزمان داشته باشیم
که برایمان تازگی داشت و در دکوپاژ کمی درگیرمان کرد.
وی عنوان کرد: در نهایت توانستیم قاب بندی
را طوری انجام دهیم که هم بتواند قابلیت سینمایی داشته باشد و تصویر خوبی در پخش ویدیویی
ایجاد شود و هم قابلیت این را داشته باشد که در صفحه بندی کتاب کمیک درست چیده شود.
صفارزادگان در پایان به جای خالی تکنیک
کمیک موشن در تولید محتوا اشاره و بیان کرد: در مجموعه هایی که در حال تولید محتوا
هستند، جای خالی تکنیک های این چنینی بسیار زیاد است و می توان از تکنیکی شبیه به کمیک
موشن در این محتواها بهره برد.
این موشن کمیک داستان یکی از ماموران اطلاعات
ایران است که به گروه تروریستی ریگی نفوذ می کند و به یکی از پیچیده ترین عملیات امنیتی
اطلاعاتی کشور اشاره دارد.