شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۶۷۰
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
امروز چهارم اسفندماه زادروز یکی ازبازیگران عرصه تلویزیون و سینماست. شقایق دهقان، بازیگری پر انرژی که همواره مشغول بازی جلوی دوربین است.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، امروز چهارم اسفند ماه زادروز یکی از بازیگران ژانر کمدی ایران است. شقایق دهقان که همسر مهراب قاسم خانی نویسنده سینماست، متولد سال 1357 است و در شهر«لان گسین» آلمان زاده شده و سه ماه بعد به اتفاق خانواده اش به ایران بازگشته است. این بازیگر فعالیت هنری اش را از 18 سالگی با شرکت در کلاس های عروسک گردانی فرهنگسرای امیرکبیر آغاز کرد و دو سال بعد به گروهی پیوست که برای شرکت در جشنواره تئاتر عروسکی مشغول تمرین بودند و پس از آن با گلچهره سجادیه بازیگر تئاتر و سینما آشنا شد و در نمایشی جدی تر ایفای نقش کرد و کمی بعد برای برنامه کودک شروع به نوشتن کرد و در همان دوران یکی از کارگردانها به او پیشنهاد داد تا در سریالش بازی کند؛ و اینگونه شد که شقایق دهقان پا به عرصه تصویر گذاشت و تا کنون در آثار بسیاری ایفای نقش کرده است.

شقایق دهقان بازیگری با انرژی بسیار!

شقایق دهقان سپس در مجموعه های «بیست» ساخته محمد حسن زاده، «دختران» ساخته اصغر توسلی و «مثل زندگی» ساخته بهروز بقایی بازی کرد تا سال 1381 از راه برسد و با مجموعه تلویزیونی «پاورچین» ساخته مهران مدیری به شهرت برسد و بازی اش به چشم بیاید.

دهقان پس از «پاورچین» تقریبا در بیشتر آثار مهران مدیری حضور دارد و در آثاری چون «شبهای برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره» بازی کرده و اخیرا نیز در مجموعه «دورهمی» اثری دیگر از مدیری ایفای نقش کرده است؛ البته طی این سالها، فعالیت های این بازیگر به همکاری اش با مهران مدیری محدود نشده با کارگردان هایی چون رامبد جوان، رضا عطاران، فرزاد موتمن، پیمان قاسمخانی و مسعود کرامتی همکاری کرده است.

شقایق دهقان علاوه بر حضور در آثار تلویزیونی در چند اثر سینمایی نیز بازی کرده است که «زیر نور ماه» ساخته رضا میرکریمی، «گذر موقت» ساخته افشین هاشمی و «آتش بازی» ساخته بهمن گودرزی برخی از آنهاست؛ او همچنین با نگارش بخشی از فیلمنامه های «نقطه چین»، «کمربندها را ببندیم»، «شبهای ببره» و «دورهمی» نویسندگی را تجربه کرده است.

شقایق دهقان امروز چهارم اسفندماه 1395، 38 ساله می شود. زادروزش مبارک!

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار