جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳  |  Friday, 22 November 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد:
پژمان بازغی گفت: یک بازیگر در سینما باید استارت درستی بزند و قدرت بدنی برای دوی صد متر بیشتر می طلبد اما در قاب تلویزیون که شبیه به دوی ماراتن است، بازیگر فرصت دارد که آزمون و خطا کند و جایی جلو بیفتد و جایی عقب باشد.

«پژمان بازغی» بازیگر سینما و تلویزیون که با فیلم «اسرافیل» و «خانه دیگری» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره تفاوت بازیگری در قاب تلویزیون و پرده سینما و  اینکه آیا با ورود سیستم دیجیتال به سینما، این فاصله برداشته شده است؟ به خبرنگار دیباچه گفت: اصولا هیچ گونه خطی کشی را نمی پذیرم البته کارشناس نیستم که بخواهم نظری بدهم اما در این سالهایی که تجربه به دست آوردم معتقدم که هر آنچه مربوط به نمایش باشد اصولا بازیگری محسوب می شود چه در قاب تلویزیون چه در صحنه تئاتر و چه بر پرده سینما.

پژمان بازغی: تفاوت بازیگری در سینما و تلویزیون مثل دوی صدمتر و ماراتن است


وی تفاوت بازیگری در سینما و تلویزیون را مانند تفاوت بین دوی ماراتن و صد متر دانست و توضیح داد: یک بازیگر در سینما باید استارت درستی بزند و دوی صد متر قدرت بدنی بیشتری می طلبد اما در قاب تلویزیون شبیه به دوی ماراتن است، بازیگر فرصت دارد که آزمون و خطا کند و جایی جلو بیفتد و یا عقب باشد و در نهایت در ماراتن مرسوم است که از خط پایان گذر کنند، بنابراین این به آن معنی است که برای یک بازیگر در سینما فرصت خطا وجود ندارد.


بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» در پاسخ به خبرنگار دیباچه درباره اینکه آیا بازیگران ایرانی با فضای تکنولوژی روز در فیلمسازی آشنا هستند یا خیر، گفت: خیر، هنوز بازیگری که بتواند جلوی پرده سبز نقش خود را ایفا کند در سینمای ایران نداریم و به لحاظ تکنیکی اتفاقاتی که در سینمای جهان می افتد در سینمای ما راهی ندارد.


بازغی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه در این خصوص دانشگاهها مسئولند یا وزارت ارشاد و یا صداوسیما؟ توضیح داد: فکر می کنم حدود 10 ارگان یا وزارتخانه می توانند درگیر این مساله شوند؛ وزارت صنایع و معادن موثر است و می توانند در ورود تجهیزات و تکنولوژی بدون گمرک کمک کنند، وزارت مسکن و شهرسازی می تواند زمینهایی را با امکانات آب و برق در اختیار قرار دهند تا لوکیشن هایی مخصوص این کار داشته باشیم و ... همه اینها باید دست در دست هم دهند تا زیربنای کار مهیا باشد و سپس ما بتوانیم بازیگر بسازیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

شرکت ۷۰ طرح از ۱۹ استان در نمایشگاه جشنواره خوارزمی/منتخبین جشنواره، بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند!

۰۹:۰۰  -  ۲۷ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

ما با کلاس‌های آزاد در دنیا ارتباط داریم/ سعی داریم با وزارت علوم همکاری داشته باشیم، اما این همکاری تاکنون رضایت بخش نبوده است!

۲۰:۴۲  -  ۲۹ آبان ۱۴۰۳
مجید اسماعیلی، نوازنده پیشکسوت ویولنسل در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ارکسترهایی که در کشورمان برگزار می‌شوند، هم ردیف ارکستر های کشور های دیگر هستند!

۱۴:۱۵  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در گفتگو با دیباچه خبر داد؛

نمایش گرگوربافی و تراش صدف‌های دریایی در نمایشگاه ملی صنایع دستی/ بندرلنگه به‌عنوان شهر ملی گلابتون، شناخته شده است

۱۳:۰۲  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با استاد فرهاد فخرالدینی، بنیان گذار ارکستر ملی ایران

عرصه موسیقی نیازمند حمایت دولت است و نباید به آن آسیب بزنند! / تِم سازی نمی‌تواند یک اثر موسیقایی را فاخر کند!

۲۰:۲۴  -  ۲۷ آبان ۱۴۰۳
گفتگوی دیباچه با مهدی وثوقی راد، بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون

برخی از نمایش‌های روی صحنه، اصالت و پختگی لازم را ندارند/ آخرین خبرها از پروژه جدید نیما جاویدی!

۱۳:۲۱  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
" گالری آرت پرشیا " میزبان هنرمند معاصر کشورمان شد؛

شگفتی نمایشگاه انفرادی آثار استاد "جلیل خلیلی" و هنری که باید دیده شود!

۲۰:۰۴  -  ۲۲ آبان ۱۴۰۳
آخرین اخبار