چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
در نشست خبری فیلم سینمایی خفگی عنوان شد
ماهایا پطروسیان درباره کم کاری اش در سینما گفت: کم کار که نه! باید بگویم طی دوسال اصلا کار نکرده ام و بیکار بودم .
به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، نشست خبری فیلم سینمایی «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی پس از اکران این اثر با حضور کارگردان، کارن همایونفر آهنگساز، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، محسن نصرالهی طراح صحنه و بازیگرانی چون الناز شاکردوست ماهایا پطروسیان و پردیس احمدیه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
جیرانی:فضای فیلم های روسی را دوست دارم/برایم بی زمانی و بی مکانی اثر مهم بود
جیرانی در ابتدا، از عوامل فیلم و زحمتشان تشکر کرد و از بازیگران غایب در نشست یاد کرد و گفت: سعی کردم عشق، معما و جنایت را در فیلمم نشان دهم. اتفاقی که دلم می خواست در فیلم سالاد فصل بیفتد که نشد؛ فیلمی که آن را خیلی دوست دارم. 

در ادامه، پس از خوش و بش عوامل و بازیگران با حاضران نشست ماهایا پطروسیان گفت: اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم از بازی خودم در این فیلم راضی نبودم اما از بازی دیگر بازیگران فیلم واقعا لذت بردم.
سپس جیرانی درباره رنگ و لعاب فیلم گفت: با توجه به موضوع، احتیاج به فضایی سرد داشتم و برای همین تصمیم گرفتم  فیلم سیاه و سفید باشد؛ البته این را هم بگویم که در اینباره من و فیلمبردار هم عقیده بودیم؛ اما انتخاب کادر اسکوپ پیشنهاد مسعود سلامی بود که من نیز پذیرفتم.
جیرانی در ادامه گفت:ساختن چنین فضایی کار ساده ای نبود و  از طراح صحنه بابت ساخت دکورها تشکر می کنم.

در ادامه، ماهایا پطروسیان درباره کم کاری اش در سینما گفت: کم کار که نه! باید بگویم طی دوسال اصلا کار نکرده ام و بیکار بودم البته پیش تر گفته ام که نقش های پیشنهادی را نپسندیدم و حال پس از 26 سال فعالیت در سینما دلم می خواهد نقشی را انتخاب کنم که آن را دوست داشته باشم یا لااقل با اکیپ و کارگردان آن ارتباط برقرار کنم. درباره همکاری با آقای جیرانی هم باید بگویم ایشان به من پیشنهاد بازی دادند و من نیز پذیرفتم به دلیل اینکه کارگردان و عوامل آن حرفه ای بودند.
شاکر دوست نیز درباره تفاوت نقشش در فیلم «خفگی» گفت: من هم بیشتر از دوسال در هیچ فیلمی بازی نکردم. شاید دوسال به ظاهر زمان کمی باشد اما برای یک بازیگر زمان زیادی است.
این بازیگر گفت: پیشتر به گونه ای مرگ را تجربه کرده ام و خدا به من زندگی دوباره داده است که پس از آن تلاش کردم خود را پیدا کنم بنابراین به خارج از ایران سفر کردم؛ البته سفر اصلی من درونی بود و  آنچه در نقشم  دیده می شود ماحصل همه این اتفاقها است و سعی کرده ام نقشی را بازی کنم که به خودم شبیه نباشد. 
مسعود سلامی فیلمبردار خفگی نیز درباره کادربندی اثر گفت: دلم می خواست از لنز اسکوپ استفاده کنم و از آنجایی که در ایران یک لنز اسکوپ بیشتر وجود ندارد مجبور شدم  کادر را به شیوه دیگری اسکوپ کنیم.
جیرانی نیز در ادامه صحبتهای سلامی گفت: برایم بی زمانی و بی مکانی قصه مهم بود دوست داشتم نمای بیرونی دیده نشود و حتی جنایت در جاده را در ماشین گرفتم و چون فضای فیلمهای روسی را دوست داشتم فیلم را به این سمت و سو برده ام.
فریدون جیرانی درباره ریتم فیلمش به حاضران نشست گفت: تجربه شکست خرده ای داشتم به اسم پارک وی که در آن سعی کردم از ریتم تند استفاده کنم که نشد و درنیامد. در این فیلم نیز از همان ابتدا به ریتم کند فکر کردم.
در پایان نشست کارن همایونفر گفت : از فیلم سینمایی قرمز دلم می خواست با جیرانی همکاری کنم که نشد اما پس از آن در چند اثر با جیرانی همکاری کردم و به همین دلیل حرفهای هم را خوب می فهمیم و خوشحالم که موسیقی فیلم با موسیقی های معمول تفاوت دارد.
نشست خبری «خفگی» با گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳