جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
در نشست خبری فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» عنوان شد
نشست خبری فیلم سینمایی «یک دوز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان پس از اکران فیلم در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، نشست خبری فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» پس از اکران فیلم در سالن مشاهیر برج میلاد برگزار شد.

همایون اسعدیان: نظرمان را به یک نیم سکه نفروشیم!

در این نشست همایون اسعدیان کارگردان فیلم  و بازیگرانی چون مصطفی زمانی، افسانه کمالی، شیرین آقارضا کاشی حضور  داشتند. از عوامل فیلم نیز می توان به مازیار میری تدوینگر و مجری طرح، علی قاضی فیلمبردار  و کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس اشاره کرد.
در ابتدای نشست اسعدیان گفت: احتمالا خیلی ها بخاطر بازی تیم های تراکتور و پرسپولیس در نشست حضور ندارند؛ البته من نیز دوست داشتم این بازی را ببینم اما به  نشست خبری فیلمم آمدم.
اسعدیان سپس از مازیار میری و دیگر عوامل فیلمش تشکر کرد و گفت: تمام لوکیشن ها از جمله بیمارستان ساخته شده و واقعی نیست که بابت آن از کامیاب امین عشایری تشکر می کنم.

این کارگردان درباره شباهت مضمونی اثرش به فیلم سینمایی «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری نیز گفت: «یک روز بخصوص» را یک سال پیش ساختم و این فیلم پیش از فیلم «سارا و آیدا»  تولید شد و تنها نقطه مشترک این دو اثر حضور مصطفی زمانی است که در فیلم بازی کرده و اگر شباهتی وجود دارد اتفاقی است.
در ادامه نشست امین عشایری درباره شباهت دفتر روزنامه موجود در فیلم به واقعیت گفت: تنها لوکیشینی که از اول وجود داشت همین دفتر روزنامه است که متعلق به روزنامه فرهیختگان بود و تنها کاری که کردیم این بود که برای  فیلمبرداری آماده اش کنیم.

پس از آن اسعدیان درباره طرح و ایده فیلمش گفت: زمانی که حادثه میدان کاج اتفاق افتاد با خودم گفت مسئولیت اجتماعی این فاجعه با کیست؟ و اینکه ما میان انتخابهایمان چگونه باید درست عمل کنیم؛ که این موضوع را با قضیه پیوند قلب مرتبط کردم و قصدم این بود که این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد کنم که، اگر من بودم چه می کردم؟ یعنی اینکه موقعیت آدمها از هر چیزی برایم مهم تر بود.
افسانه کمالی نیز درباره چگونگی همکاری اش با اسعدیان گفت: در موسسه کارنامه دوره بازیگری دیدم و فرصتی پیش آمد که با آقای اسعدیان همکاری کنم.

اسعدیان در ادامه صحبتهای این بازیگر گفت:  افسانه کمالی و آقای پیرزاده حاصل فراخوانی هستند که چهار هزار نفر در آن شرکت کردند و دوست ندارم اینگونه تصور شود که پارتی بازی یا رابطه ای وجود داشته است.

اسعدیان در پاین نشست خبری فیلمش گفت:
 یادم هست بوسیدن روی ماه در یکی از فرهنگسراها اکران شد  و پس از آن جلسه نقد و بررسی برگزار کردیم؛  منتقدی آمد و در ازای حضورش یک نیم سکه دریافت کرد. یک ماه بعد دیدم همان دوست منتقد که از فیلمم تعریف و تمجید کرده بود آنرا بی ارزش خوانده است!  حال همان دوست منتقد در برنامه هفت حضور دارد و نمی دانم باز هم برای نیم سکه نظر می دهد یا خیر.
البته هنوز این سوال در ذهنم هست که چرا دوست منتقد در آن جلسه رک و راست حرفش را نزد! میخواهم بگویم با چنین رفتاری به دیگران توهین نکنیم و عقیده و نظرمان را به یک نیم سکه  نفروشیم.
پس از سخنان اسعدیان نشست خبری به پایان رسید و حاضران برای دیدن فیلم سینمایی «خفگی» ساخته فریدون جیرانی به سالن اصلی برج میلاد رفتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲