چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۲۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
در نشست خبری فیلم ماه گرفتگی عنوان شد
کامبیز دیرباز: در مملکتی زندگی می کنیم که شمرخوان را با چوب می زنند در حالی که بازیگر نقش شمر نیت بزرگتری دارند .من نیز با چنین نیتی در این فیلم بازی کردم.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه نشست خبری فیلم سینمایی ماه گرفتگی ساخته مسعود اطیابی بعد از اکران فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. مسعود اطیابی، مهدی انبار دار تهیه کننده فیلم و بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، شهرام عبدلی و تعدادی از عوامل فیلم در این نشست حاضر بودند و چون نشستهای دیگر مهدی گبرلو هدایت جلسه را به عهده داشت.

وزارت ارشاد می خواست ماه گرفتگی را نسازیم/خوشحالم که بسیاری از مخاطبان در سکوت تا به آخر فیلم را دیدند

در ابتدای نشست، پس از خوش و بش عوامل فیلم با حاضران مسعود اطیابی درباره انتخاب کامبیز دیرباز برای نقش اصلی فیلمش گفت: دیرباز اولین گزینه من برای این نقش بود .
انباردار نیز در ادامه گفت: آن زمان که بازیگران انتخاب می شدند ما در شرایط خاصی بودیم و بنا به دلایلی با بازیگران دیگر به نتیجه ی مثبت نرسیدیم درباره چگونگی انتخاب دیرباز هم باید بگویم   شرایط مهیا بود و همکاری کردیم.
هادی انبار دار در پاسخ به این سوال که  چرا فیلم ماه گرفتگی به یکی از طرفین ماجرای 88 پرداخته است گفت: فیلم به یک جناح خاص تعلق ندارد و به یک طرف خاص نمی پردازد و هرکس این را بگوید تصور خودش را مطرح کرده است.
در ادامه نشست کامبیز دیرباز درباره  ریسک پذیرفتن نقشش در فیلم ماه گرفتگی گفت:با توجه به بازخوردهای فیلم قلاده های طلا و پایانامه صادقانه می گویم که نگرانی هایی برای بازی ام در این نقش داشتم؛ البته حق دوطرفه ای برای کارگردان و بازیگر وجود دارد و اگر این نقش به بازیگر دیگری سپرده  می شد خوشحال می شدم.
دیرباز در ادامه گفت: دلیل اصلی پذیرفتن این نقش شناخت کاملی است که از اطیابی دارم و شاید اگر هرکس دیگر جز او پیشنهاد چنین نقشی می داد بیشتر تحقیق می کردم و احتمال داشت این نقش را نپذیزم.
این بازیگر ادامه داد: در مملکتی زندگی می کنیم که شمرخوان را با چوب می زنند در حالی که بازیگر نقش شمر نیت بزرگتری دارند .من نیز با چنین نیتی در این فیلم بازی کردم.
سپس اطیابی درباره ارزش فیلمش برای سیاسیون گفت: گذشت زمان بازم است و هر اثری در سالهای بعد مرجع معتبر می خواهد و من به این مسئله واقفم و این حرف کمی نیست. 
پس  از اطیابی انباردار درباره استقلال فیلم از لحاظ مالی و  فروش گیشه و زمان اکران فیلم ماه گرفتگی گفت: زمانی اثری را تولید می کنیم به مخاطب آن نیز فکر می کنیم زیرا همه فیلمها در سینمای ایران ثبت می شوند؛ درباره اکران فیلم نیز باید بگویم بهترین زمان آن  فصل انتخابات است تا تاثیر گذار باشد.
در ادامه نشست اطیابی به سوال برخی از خبرنگاران درباره ایرادهایی چون پخش صدای گوینده بی بی سی از رادیوی ترانزیستوری روی داشبورد ماشین در یکی از سکانس های فیلم پاسخ نداد!
یکی از خبرنگاران نیز گفت: توقع این بود که اطیابی و گروهش باقی اتفاقات سال 88 را در فیلم نشان می دادند که این اتفاق نیفتاده است.
انباردار نیز در پاسخ به این سوال که چرا راکورد رنگ موهای فریبا کوثری در فیلم رعایت نشده است گفت: اینکه موهای فریبا کوثری از میانه فیلم به بعد سفید است، پیشنهاد گریمور بود که اطیابی نیز با این موضوع موافق نبود البته قصد ما این بود که موهای کوثری پس از مرگ پسرش طی روند خاصی سفید شود که اینگونه نشد.

انباردار سپس درباره پیشنهاد وزارت  ارشاد مبنی بر اینکه او فیلم ماه گرفتگی را نسازد گفت: ارشاد می خواست ما را قانع کند که این فیلم را نسازیم و من نیز گفتم این فیلم بالاخره ساخته خواهد شد؛ پس بهتر است اطیابی این فیلم را بسازد زیرا نگاه درستی دارد.
اطیابی در پایان نشست گفت: گویا  هیچکدام از طرفین، فیلم را دوست ندارند و از آن راضی نیستند؛ اما چقدر خوب که بجز معدود افرادی، باقی مخاطبان تا به آخر در سالن نشستند و در سکوت فیلم را دیدند.
این نشست پس از گرفتن عکس یادگاری عوامل به پایان رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار