يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
در نشست خبری فیلم سینمایی آباجان عنوان شد:

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، نشست خبری فیلم سینمایی آباجان در روز سوم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پس از اکران فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

هاتف علیمردانی: آباجان ادای دین من به هم کلاسی های شهیدم است

در این نشست محمود گبرلو هدایت جلسه را به عهده داشت و هاتف علیمردانی کارگردان فیلم، بازیگرانی چون سعید آقاخانی، شبنم مقدمی، فاطمه معتمد آریا، حمیدرضا آذرنگ، و تعدادی از عوامل فیلم حضور داشتند.

در آغاز نشست معتمد آریا بازیگر نقش آباجان ضمن تشکر از حاضران گفت: من با آقای گبرلو سالها پیش پیمان دوستی بسته ام و حال دیگر تکلیف مشخص است زیرا آنهایی که باید می رفتند به شبکه های ماهواره ای پیوسته اند و ما مانده ایم پس دوستیمان با سینما را ادامه می دهیم.

معتمد آریا در ادامه حادثه های این روزها را تسلیت گفت و آرزو کرد که بلاهای آسمانی و نابخردی ها از کشورمان رخت بربندد.

در ادامه حمیدرضا آذرنگ دیگر بازیگر فیلم گفت: پس از حادثه پلاسکو فهمیدم که معنی قهرمان تغییر کرده و کاش به قهرمانان بگوییم آتشنشان!

این بازیگر در ادامه صحبت هایش گفت: از مسئولان تقاضا می کنم واژه هنر را به نام وزارت ارشاد باز گردانند و اینقدر هنرمندان را ارشاد نکنند!

پس از خوش و بش آقاخانی و سایر عوامل فیلم با حاضران علیمردانی درباره فیلمش گفت: آباجان را با همه وجود در زنجان ساختیم و پیش تولید آن طول کشید زیرا باید فضای دهه شصت را برای فیلم آماده می کردیم.

معتمدآریا نیز ضمن تایید سخنان علیمردانی ادامه داد: برای علیمردانی کلاه از سر برداریم زیرا یک تنه بدون هیچ کمکی فیلم را تهیه کرد.

این بازیگر درباره لهجه ترکی اش در فیلم گفت: هرچند بخاطر آثار پیشینم با زبان آذری آشنا بودم اما لهجه ترکی زنجانی را علیمردانی به من آموخت.

طراح صحنه فیلم نیز ضمن تشکر از کارگردان فیلم بابت اعتمادش گفت: تنها کاری که کردم این بود که کودکی خودم را به یاد آوردم و همه تلاشم این بوده که آنچه را در آن دوران دیده بودم، زنده کنم.

علیمردانی سپس بازی بازیگران را نقطه قوت فیلمش دانست و در این باره گفت: اغراق نیست اگر بگویم افتخار بزرگی نصیبم شد که با این هنرمندان همکاری کردم و به نظرم جنس و کیفیت آثارم به بازی خوب بازیگران متکی است و سعی می کنم از بازیگران خوبی استفاده کنم و از نتیجه راضی ام و موفقیتم را نتیجه کاری گروهی می دانم.

وی در ادامه گفت:آباجان درباره زندگی من است و قصه درباره مدرسه من و همکلاسی هایی است که در بمباران مردند.

در ادامه نشست، معتمد آریا در پاسخ به این سوال که چرا لهجه بازیگران گاه ترکی و گاه فارسی گفت: دلیل فارسی و ترکی حرف زدن بازیگران فیلم این است که در زنجان مردم ترکی و فارسی را توامان حرف می زدنند.

در میان نشست علیمردانی به این سوال که چرا برخی صحنه در فیلم اضافه است اینگونه پاسخ داد: به نظرم در فضای ناتورالیستی قصه های کوچکند که قصه بزرگتر را می سازند به همین دلیل معتقدم صحنه اضافه ای در فیلم وجود ندارد!

علیمردانی در پایان گفت: آباجان به جناح خاصی تعلق ندارد و برایم مهم بود واقعیت ها را بنویسم و دقیقه ای از فیلم حذف نشده است و از آنجایی که نقش آباجان برایم مهم بود؛ اگر معتمد آریا نقش را نمی پذیرفت این فیلم را نمی ساختم.

این نشسست با عکس دسته جمعی عوامل و حاضران به پایان رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳