جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
در پاسخ به دیباچه:
رامبد جوان گفت: سینمای بدون این اتفاقات، سینمای کند و مشابه هم است؛ در این سینما نمی شود که همه اش به قصه های بدبختی پرداخت چراکه سینما به یک چیز بیخود تبدیل می شود.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، رامبد جوان در نشست خبری فیلم سینمایی «نگار» در پاسخ به سوال دیباچه مبنی بر اینکه "با توجه به اینکه ریتم کند ابتدای فیلم با معجزه سینما یعنی جلوه های ویژه و اکشن نجات پیدا می کند و این اکشن نیز به خاطر حضور «ارشاد اقدسی»، از جمله بدلکارانی که پس از حضور پیمان ابدی حضورشان در سینمای ایران پررنگ شده است، به وجود آمده، شما چگونه صحنه های اکشن فیلم خود را طراحی، پیش بینی و اجرا کردید؟ گفت: خیلی سال است که در سینما هستم و همه آدم های سینما را می شناسم و از هر آنچه می توان در سینما انجام داد، اطلاع دارم و حتی می دانم که بیش از آن چیزی که وجود دارد را می توان در سینما به نمایش گذاشت.

رامبد جوان: سینمای بدون اکشن سینمای کند و مشابه هم است

وی ادامه داد: رفاقت من با ارشا به سالهای دور بر می گردد و او اولين كار بدلكاري اش را جلوي دوربين من انجام داد. از ابتدا هم قرار بود صحنه‌هاي اكشن اين چنيني در فیلم وجود داشته باشد و به او پیشنهاد همکاری دادم.


کارگردان «نگار» در توضیح بیشتر صحنه های جلوه های ویژه نیز گفت: CGI قابلیتی است که می توان از آن در فیلم ها استفاده کرد و بعضی می گویند که باید آن را کنار بگذاریم اما من معتقد به کنار گذاشتن این قابلیت نیستم.

وی خاطرنشان کرد: ما در برخی از صحنه ها برای مثال صحنه ای که نگار در دو وضعیت قرار می گیرد، لوکیشن مورد نظرمان را پیدا نکردیم و به همین دلیل دکور زدیم یعنی دکور گلخانه را خودمان را اجرا کردیم.


رامبد جوان با بیان اینکه سینمای بدون این اتفاقات، سینمای کند و مشابه هم است، گفت: در این سینما نمی شود که همه اش به قصه های بدبختی پرداخت چراکه سینما به یک چیز بیخود تبدیل می شود.


احسان گودرزی، فیلمنامه‌نویس «نگار» نیز در پاسخ به این سوال دیباچه گفت: من از ابتدا با ارشا اقدسی آشنا نبودم اما رامبد پای این کار و فیلمنامه ایستاد و تمامش کرد. من بر اساس امکاناتی که رامبد طراحی کرد و نامحدود بود، صحنه های اکشن را نوشتم و اجرا شد.

نگار جواهریان هم در بخش دیگری از این جلسه به اکشن این کار اشاره کرد و گفت: ما باید در کنار حضور تکنولوژی و امکانات جدید تجربه های جدید را به کار گیریم و حتی اگر آنها را به خوبی بلد نیستیم باید انجام دهیم و یاد بگیریم تا پیشرفت کنیم.

شایان ذکر است که در فیلم سنمایی «نگار» از جلوه های بصری کامپیوتری و پلانهای اکشن متنوعی به خوبی استفاده شده و تماشاگران سینما شاهد تصادفی جذاب، حرکت با سلاح بازیگر نقش ائل زن (نگار جواهریان) و مشارکت او در صحنه های زد و خورد با حرکاتی بسیار متنوع هستند که می شود گفت با تماشای این صحنه ها می توان لذت تماشای یک فیلم اکشن خوب را تجربه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار