جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۵۴۰
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد؛
کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» گفت: سینمای ایران اصلا قابل پیش بینی نیست فقط میتوانم امیدوار باشم که اتفاق خوبی بیفتد مخصوصا برای کسانی که ژانر دفاع مقدس را دوست دارند قطعا از این فیلم خوششان خواهد آمد.
مریم دوستی کارگردان «دریاچه ماهی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی دیباچه درباره دلایل خود برای ساخت این فیلم گفت: طی چند روز اخیر که فیلم به جشنواره راه پیدا کرد خیلی با من تماس گرفتند که چرا به سراغ فیلم دفاع مقدس رفتم. در درجه اول باید بگویم که من کار هنری ام  را از نوجوانی با تئاتر شروع کردم و از همان زمان به فکر اجرای یک نمایش با موضوع جنگ بودم و بعد ها دو تئاتر دفاع مقدس نوشتم. شاید یکی از مهم ترین علت های علاقه ام  این بود که  درست است که از بچه های جنگ نیستم ولی از فرزندان بچه های جنگم و از نزديک این مهم را لمس کرده ام.

مخاطبان از «دریاچه ماهی» را میپسندند/ وام دار سینمای حاتمی کیا هستم

وی تاکید کرد: نسل من کودکی شان را با صدای موشک باران و آژیر گذرانده اند. 18 سالم بود که اولین کار تئاترم را کارگردانی کردم و فکر میکردم که شاید در تئاتر ماندگار باشم اما خیلی زود جذب سینما شدم و برای ادامه تحصیل به خارج از ایران سفر کردم با این حال هرگز هویت خودم را گم نکردم، بلکه مصمم تر و محکمتر برای ادامه کار و زندگی ام , بازگشتم.

دوستی تصریح کرد:  باید اعتراف کنم که با دیدن فیلم های آقای حاتمی کیا به سینمای دفاع مقدس علاقه مند شدم و حتي دوست داشتم فیلم های ایشان را چند بار ببینم.

دوستی افزود: من با سینمای آقای حاتمی کیا به ژانر دفاع مقدس سینما علاقه مند شدم. از 7 سال پیش که میخواستم اولین فیلمم را بسازم همه سوژه هایی که به ذهنم می آمد به سینمای دفاع مقدس ختم ميشد  و در نهایت «دریاچه ماهی» را مقابل دوربین بردم.

دوستی درباره پیش بینی خود از اتفاقاتی که برای «دریاچه ماهی» در جشنواره فیلم فجر خواهد افتاد، تاکید کرد: من فکر میکنم سینمای ایران اصلا قابل پیش بینی نیست فقط میتوانم امیدوار باشم که اتفاق خوبی بیفتد مخصوصا برای کسانی که  به ژانر دفاع مقدس و یا  متافيزيک علاقمندند قطعا از این فیلم خوششان خواهد آمد. دریاچه ماهی نگاهی عاشقانه به قصه های آدمها و معضلات پس از جنگ دارد.

وی افزود: «دریاچه ماهی» جلوه های ویژه سنگینی دارد "که کمتر فیلمساز اولی جرأت دست زدن به چنین مواردی را دارد موسیقی، تدوين و فیلمبرداری در «دریاچه ماهی» نیز بسیار خاص  است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: درست است که سینمای آقای حاتمی کیا را دوست دارم و خودم را  وامدار سینمای دفاع مقدس ایشان میدانم اما هرگز در فیلم هایم  یک پلان فیک و کپي ندارم و یک پلان از هیچ  فیلم مهمی که دوست دارم را کپی نکرده ام. کسانی که این کار را انجام میدهند به خودشان اجازه نمیدهند تا زبان جدیدی از سینما را ارائه دهند و من میخواهم زبانشناسی سینمای خودم را بوجود آورم.
دوستی در پایان تاکید کرد: فیلمساز خلاق نبايد کپي کار باشد چه در قصه یا دکوپاژ و.... سینمای کپی کاری به جایی نمی رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار