شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
یک کارگردان جوان در گفتگو با دیباچه
کارگردان نمایش «کابوس نیمه شب تابستان» از نوع گزینش آثار در جشنواره تئاتر فجر انتقاد کرد و گفت: روش گزینش آثار در سالهای پیش بهتر بود زیرا حضور در جشنواره تضمینی بود برای اجرای عمومی!

«کابوس شب نیمه تابستان» نام نمایشی است که در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش نسل نو و مسابقه تئاتر جوان اجرا خواهد شد. شکوفه طاهری درباره قصه این اثر به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: این اثر درباره یک گروه نمایشی است که می خواهند اثری از شکسپیر را به روی صحنه ببرند و مهدی اسدزاده بر اساس طرحی از نیما دهقان آن را نوشته است.

طاهری گفت: بر خلاف آنچه تصور می شود«کابوس شب نیمه تابستان» یک اثر اقتباسی نیست و تنها نقطه اشتراک آن با آثار شکسپیر قصه نمایش است.

شکوفه طاهری: نمایشم یک اثر اقتباسی نیست/مسئولان از گروه ها حمایت مالی کنند!

این کارگردان درباره چگونگی حضورش در جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: این نمایش را دو سال پیش در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرا کردم و شهریور و مهرماه امسال آنرا در سالن انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه بردم و پس از آن، فیلم نمایش را برای دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر ارسال کردم که از سوی هیئت بازبینی پذیرفته شد.

شکوفه طاهری درباره کیفیت جشنواره فجر امسال گفت: فعلا نمی توانم در اینباره نظر بدهم؛ اما درباره چگونگی پذیرفته شدن آثار در جشنواره باید بگویم که روش گزینش آثار در سالهای پیش بهتر بود؛ زیرا حضور در جشنواره تضمینی بود برای اجرای عمومی! که حال اینگونه نیست و نمایش ها پس از اجرای عمومی به جشنواره می آیند.

این هنرمند در ادامه گفت: حضور گروه های خارجی در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر این امکان را به گروه ها می دهد که اجرای برون مرزی بگیرند و از آنجایی که نمایش«کابوس شب نیمه تابستان» به یکی از آثار شکسپیر می پردازد این احتمال وجود دارد که آن را در خارج از کشور به روی صحنه ببریم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

این کارگردان در پایان گفت: تنها توقعم از عوامل جشنواره تئاتر فجر این است که از لحاظ مالی گروه ها را حمایت کنند و با پرداخت به موقع هزینه و کمک هزینه ها هنرمندان را در اجرای بهتر یاری کنند؛ و امیدوارم نمایش «کابوس شب نیمه تابستان» توسط اساتید دیده شود و مورد توجه آنها قرار گیرد.

نمایش «کابوس شب نیمه تابستان» نوشته مهدی اسد زاده به کارگردانی شکوفه طاهری با بازی وحید نفر، عرفان ابراهیمی، ابراهیم عزیزی، میسا مولوی، پرهام یدالهی روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان در دو سانس به روی صحنه می رود که ساعات اجرای آن 16:00 و 1800 است.

اجرای نمایش های سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از روز یکم بهمن ماه در تهران آغاز می شود و تا دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار