پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
دیباچه گزارش می دهد؛
در جشنواره تئاتر فجر امسال 15 نمایش خارجی به روی صحنه می روند تا در بخش بین الملل باهم رقابت کنند. برخی از کشورها با دو نمایش در جشنواره حضور دارند.

به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، در بخش صحنه ای سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر 15 نمایش خارجی به روی صحنه می روند تا در عرصه تئاتر بین الملل با هم رقابت کنند. در میان آثار شرکت کننده ترکیه، گرجستان، هلند هرکدام با دو نمایش در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند.

نمایش های خارجی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

ژاپن

با نمایش«سفید» که اثری بر گرفته از تکنیک های نور و رنگ است و کوکوونا آن را کارگردانی کرده است؛ که در روز یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم بهمن ماه در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود و در ساعتهای 17:00 و 20:00 اجرا خواهد داشت.

بلغارستان

«من سزیف» به نویسندگی و کارگردانی وسلکاکونچوآ که در روز یکشنبه سوم بهمن ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود و در ساعت های 17:30 و 19:30 اجرا خواهد داشت.

ترکیه

با نمایش «سار» نوشته میهران توماسیان به کارگردانی میهران توماسیان که در روز دوشنبه چهارم بهمن ماه در سالن سایه مجموعه تئاتر به روی صحنه می رود و ساعات اجرای آن 17:00 و 19:00 است.

و نمایش «تو ماهی نیستی» به نویسندگی و کارگردانی میهران توماسیان که در روز سه شنبه پنجم بهمن ماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر در ساعات 17:00 و 19:00 به روی صحنه می رود.

عراق

با نمایش «سلفه» نوشته عامر ابولهیل و احمد سعدون به کارگردانی عامر ابولهیل که در روز شنبه دوم بهمن ماه در تالار هنر به روی صحنه می رود و ساعات اجرای آن 17:00 و 19:00 است.

سوئیس

با نمایش «گرگ و میش» به نویسندگی و کارگردانی کریستینا گالبیانی و ایلیالو گینبوهل که در روز سه شنبه در سالن مولوی سه اجرا خواهد داشت و در ساعتهای 18:00، 20:00و22:00 به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش همچنین در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه ششم، هفتم، هشتم و نهم بهمن ماه در سالن مولوی به روی صحنه می رود و ساعات اجرای آن 17:00، 19:00 و 22:00 است.

فرانسه

با نمایش «شاخص» به نویسندگی و کارگردانی فوآد کوچی و مایکل آدوبرتیو که اجرای آن روز سه شنبه پنجم بهمن ماه است و در سالن اصلی تئاتر شهر در نوبت 17:00 و 20:00 اجرا می شود.

هلند

نمایش «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی آروند دشت آرای اثر مشترک ایران و هلند که روزچهارشنبه ششم بهمن ماه در سالن چهارسوی تئاتر شهر، در دو سانس 18:30 و 20:30 اجرا می شود.

نمایش «بادکنک» به نویسندگی و کارگردانی بوکیه شووگمن که در روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن استاد سمندریان به روی صحنه می رود و ساعات اجرای آن 18:00 و 20:45 است. گفتنی است این نمایش در روزهای جمعه و شنبه، هشتم و نهم بهمن ماه نیز به روی صحنه می رود؛ که ساعات اجرای آن در روز جمعه 15:00، 19:00 و 21:30 و در روز شنبه 17:30 و 21:30 است.

لهستان

با نمایش«همسرایی یتیمان» به نویسندگی و کارگردانی جرزی زون، که در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه در تالار حافظ به روی صحنه می رود و در دو نوبت 18:00 و 20:30 اجرا خواهد شد.

یونان

با نمایش«منظومه خوانی جمعی اودیسه» اثری از گروه تئاتر «الینیکو»، که محل اجرای آن سالن اصلی تئاتر شهر است و در روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه از ساعت 12:00 تا 20:00 اجرا می شود.

گرجستان

با نمایش «دراعماق» اثر ماکسیم گورکی به کارگردانی دیوید دیشویلی، که محل اجرای آن تالار وحدت است و در روزهای شنبه و یکشنبه نهم و دهم بهمن ماه به روی صحنه می رود و ساعت اجرای آن 19:00 است.

و نمایش«روانپریشی4/48» به نویسندگی سارا کین با کارگردانی ماکا ناتسولشویلی که روز دوشنبه یازدهم بهمن ماه در تالار مولوی به روی صحنه می رود و در دو نوبت 17:00 و 19:00 اجرا خواهد داشت.

نروژ

با نمایش «آنجا» به نویسندگی و کارگردانی جواسترا مگرن، که محل اجرای آن سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر است و در روز شنبه نهم بهمن ماه در ساعات 17:00 و 20:00 اجرا می شود.

اسپانیا و آرژانتین

با نمایش «رویا-1» به نویسندگی و کارگردانی روبرتو وایت در روز یازدهم بهمن ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود و در دو نوبت 17:30 و 19:30 اجرا خواهد شد. گفتنی است این نمایش محصول مشترک اسپانیا و آرژانتین است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲