پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
روزهای آخر دی ماه را با دیدن چه نمایش هایی به پایان ببریم؟

به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، در دهه آخر دی ماه، تماشاخانه های تهران میزبان نمایش های متنوعی هستند که مخاطبان می توانند بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند، به تماشا بنشینند و لذت ببرند. گفتنی است برخی از نمایش ها تازه به روی صحنه رفته اند و برخی دیگر روزهای آخر اجرا را سپری می کنند.

از نمایش های روی صحنه پایتخت چه خبر؟


تئاترشهر

سالن اصلی

نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی که علیرضا آرا، خاطره اسدی، حمید حسینی، شهرام حقیقت دوست، امیررضا دلاوری در آن بازی می کنند. این نمایش هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شود و تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه ۱۳۹۵ به روی صحنه است.

سالن سایه

نمایش «لِ ته» به نویسندگی و کارگردانی عاطفه تهرانی و تهیه کنندگی نورالدین حیدری ماهر با بازی نوید هدایت پور، مریم باقری نسامی، اویس محمد حسنی، سینا صابری، ئه ستیره مرتضایی، سپهر غازی، پدرام مهری، نازنین میهن. این اثر نمایشی تا شنبه ۲۵ دى ۱۳۹۵ به روی صحنه است. هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سایه تئاترشهر به روی صحنه می رود.

سالن قشقایی

نمایش «شب» به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی با بازی چیستا یثربی، لیلی سلیمانی هر روز رأس ساعت 19:00 در سالن قشقایی به روی صحنه می رود و اجرای آن تا پنجشنبه 30 دی ماه ادامه خواهد داشت.

مجموعه تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر(عج) واقع شده است علاقمندان برای رزرو بلیت می توانند با شماره های ۶۶۴۶۰۵۹۲تماس بگیرند.


تماشاخانه ایرانشهر

سالن استاد سمندریان

نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» اثری است نوشته محمد چرم شیر (بر اساس نوشته ویلیام شکسپیر) با طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانى و هنرنمایی نوید محمد زاده، فاطمه نقوى، بهرام افشارى، ستاره پسیانى، نوید جهانزاده، خسرو پسیانى که تا پنجشنبه ۳۰ دى ۱۳۹۵ به روی صحنه است. این نمایش، هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 20:00 اجرا می شود.

نمایش«باغبان مرگ» نوشته محمد چرم شیر است و آروند دشت آرای آن را کارگردانی کرده است این اثر که آتیلا پسیانی و مارین ون هولک بازیگران آن هستند هر روز رأس ساعت 18:00 اجرا می شود و تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه به روی صحنه است. علاقمندان می توانند برای رزرو بلیت با شماره های ۸۸۸۱۴۱۶ و۸۸۸۱۴۱۱۵ تماس بگیرند.

سالن استاد انتظامی

نمایش« کاریزماه » نویسندگی وکارگردانی مهدی موسی خانیاست. این نمایش با بازی شقایق باقری، شبیر رامتین، شادی شیر مردی، معصومه آمدگی، شیما پروهان، فاطمه السادات سیدین، رامین مراغی و... هر روز رأس ساعت 20:00 در سالن استاد انتظامی به روی صحنه می رود و اجرای آن تا پنج شنبه سی دی ماه ادامه خواهد داشت. گفتنی است تهیه کننده آن مهدی موسی خانی است

نمایش « تولد غم انگیز پسرآهنی» نوشته و کار رامین سیاردشتی با بازی نداجبرئیلی و رامین سیار دشتی و با عروسک گردانی پرستو آریا کیا، حمیدرضا بزدوده، طناز جلوسی، حمیده رسولی، مهگل صابری، پریسا گودرزی و نسیم یاقوتی هر روز رأس ساعت 18:00 در سالن انتظامی اجرا می شود و تا پنج شنبه سی دی ماه به روی صحنه است. نمایشنامه این اثر بر اساس قصه ی کوتاه "پسر آهنی" از مجموعه ی "مرگ غم انگیز پسر صدفی و داستانهای دیگر"نوشته ی تیم برتون نوشته شده است

سالن استاد ناظرزاده کرمانی

نمایش «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر است و منیژه محامدی آن را ترجمه و کارگردانی کرده است؛ و بازیگرانی چون محمد اسکندری، مهوش افشار پناه، مجید جعفری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند در آن به ایفای نقش می پردازند. این نمایش هر روز رأس ساعت20:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می رود و اجرای آن تا پنجشنبه 30 دی ماه ادامه خواهد داشت و مدت زمان آن ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه است.

نمایش «حساب پرداخت نمیشه» اثر داریوفو با ترجمه جاهد جهانشاهی و کارگردانی هادی عامل که هنرمندانی چون شیوا ابراهیمی، لبخند بدیعی، هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، سیدعلی صالحی در آن بازی می کنند و دراماتورژی آن را امیر شفیعی به عهده داشته است

این نمایش هر روز رأس ساعت 18:15 اجرا می شود و تا پنجشنبه 30 دی ماه به روی صحنه است. علاقمندان برای رزرو بلیت می توانند با شماره تلفن های ۸۸۸۱۴۱۶-۸۸۸۱۴۱۱۵ تماس بگیرند.

گفتنی است تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع شده است.


سالن حافظ

نمایش «فرشته مرگ» اثری است به کارگردانی مسعود رایگان که نسیم ادبی، توماج دانش بهزادی بازیگران آن هستند. این نمایش که هر روز رأس ساعت19:30 در سالن حافظ اجرا می شود تا سه شنبه 28 دی ماه به روی صحنه است و و زمان آن 1 ساعت و 15 دقیقه است.

سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع شده است.


تالار مولوی

نمایش «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» نوشته علی شمس است و جواد صداقت و الهام ابنی آن را کارگردانی کرده اند و حشمت اله غضنفر و الهام ابنی در آن ایفای نقش می کنند. این نمایش که تهیه کننده آن سجاد افشاریان است هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 17:00 به روی صحنه می رود و اجرای آن تا یکشنبه 26 دی ماه ادامه خواهد داشت. در خلاصه این نمایش آمده است: در شب عروسی دختر طغرل سیاه بازی می میرد و روحش وارد جسم طغرل می شود و طغرل می پندارد که خودش سیاه باز است و ...

نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» اثری است از ماتئی ویسنییک که اصغر نوری آن را ترجمه و کارگردانی کرده و محمدرضا چرختاب، مهرداد نیکجو، دنیا مقدم راد، بیتا آزادی، وحید آجرلو، مصطفی لطیفی خواه، میلاد مرادی، یلدا صرافی، شاهو رستمی بازیگران آن هستند. این نمایش رأس ساعت20:30 اجرا می شود و تا دوشنبه 20 دی ماه به روی صحنه است» «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» برداشتی است آزاد از آخرین کابوس فسوالود مایرهولد، کارگردان بزرگ تئاتر روسیه، قبل از کشته شدن در زندان نظام کمونیستی استالین در سال ۱۹۴۰.

نمایش «تفنگ میرزا رضا» اثری است نوشته محمد طلوعی و کارگردانی محمد اشکان فر و بازیگران آن عبارتند از بانیپال شومون، ارزو روشناس، میثم نوروزی، الهه شه پرست، نوید نوروزی، بابک بهشاد، رامین رجایی، امیر کلهر، سعید قربانی. این نمایش رأس ساعت18:00 اجرا می شود و تا پنج شنبه سی دی ماه به روی صحنه است و در خلاصه آن آمده است: میرزا رضا کرمانی بعد از سال ها ستم کشی و در به در این زندان و آن زندان به ایران برمی گردد، او می خواهد دادش را از زمانه بستاند اما شاه کشی کار هر کس نیست. او نمی داند تفنگی که در بارفروش خریده شلیک خواهد کرد یا نه.

تالار مولوی درخیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، جنب کلینیک دانشگاه تهران،واقع شده است و علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره ۶۶۴۱۹۸۵۰ تماس بگیرند.


تئاتر باران

نمایش «قیطریه» به نویسندگی و کارگردانی نازیار عمرانی و بازیگران آن عبارتند از ملودی آرام نیا، شقایق دهقان، معصومه رحمانی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی و با تشکر از سپند امیرسلیمانی. این نمایش تا پنجشنبه 7 بهمن ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 18:00 است.

نمایش «آیس لند» نوشته نیکلاس بیلون و ترجمه زهره جواهری است و آیدا کیخایی کارگردان آن است و آزاده صمدی، فهیمه امن زاده، احسان کرمی بازیگران آن هستند. گفتنی است محمد یعقوبی دراماتورژی این اثر را به عهده دارد و کمپانی تئاتر باران تهیه کننده آن است. این اثر نمایشی تا 28 دی ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 17:00 است.

تئاتر باران در خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲ واقع شده است و علاقمندان برای رزرو بلیت می توانند با شماره های ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲ تماس بگیرند.


تالار هنر

نمایش «سیرک سیار» به کارگردانی پرستو گلستانی با بازی: مهرداد باقری، تارا حیدری، مینووش رحیمیان، میلاد رمضانی (ورجاوند)، حمیدرضا سنگیان، امید مباشری، رضا مدنی، آرین ناصری. این نمایش تا سی دی ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 19:15 است.

نشانی تالار هنر: میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح خیابان ورزنده و تلفن آن 88847272 است.


اداره تئاتر

نمایش «مارمالاد» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضا آزادفر با بازی مجید علم بیگی، الهه پورجمشید، علی عطایی حور و مهدی رحیمی سده. این نمایش تا دوشنبه ۲۷ دى ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 20 است.

اداره تئاتر در میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدآقا، اداره تئاتر واقع شده و علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره های۸۸۵۹۴۲۸۲- ۸۸۳۰۰۲۷۸ تماس بگیرند.


تالار سنگلج

نمایش « دیوان تئاترال» به نویسندگی محمود استادمحمد وکارگردانی روزبه حسینی با بازی علی رضا دری، رؤیا بختیاری، نرگس امینی، پژند سلیمانی، مروارید مهر، رضا علوی، حمید خوش‌نویس، سهیل بابایی، ماندانا جبّاری، علی افشاری، نسترن عاشوری. این نمایش تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 18:30 است.

تالار سنگلج در ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، تماشاخانه سنگلج واقع شده است وعلاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر ۵۵۶۳۰۸۷۱و ۵۵۶۲۵۴۴۴ تماس بگیرند.


تماشاخانه مشایخی

نمایش « مجردها» نوشته دیوید فوئنکینو به کارگردانی حمیدرضا محمدی با بازیحمیدرضا محمدی، مریم آهنگر، مرجان حاجی‌زاده، مهراد صوفی. این نمایش تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 20:45 است.

نمایش « شبهای روشن، روزهای تاریک» به نویسندگی علیرضا قاسمی با کارگردانی محمد مهاجران با بازی فرهاد مهرخیرانی، مهدیس توکلی، فرانک جلیلی، آدل عزیز نژاد، مهرنوش دارا، سیاوش خادم حسینی، الدوز منصور، مریم ایمانی کیا، حمیدرضا محمودیه، سعید هاشمی، الیناز اطلاعی، شیما حمیدیاین نمایش تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 18:45است.

نمایش « تو همه چیز را خراب کردی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی حمید عبدالحسینی با بازی نیلوفر راد، رضا اسماعیلی، پروانه امیری و میثم پیر محمدی تا پنجشنبه 29 دى ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 17:15است.

تماشاخانه مشایخی در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ واقع است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن های ۶۶۹۷۹۴۶۸، ۶۶۹۷۹۴۷۵ تماس بگیرند

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲