چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۲۳۷
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
گزارش دیباچه از پرکارترین فیلمبردارهای حاضر در فجر سی و پنجم
سه فیلمبردار سینمایی ایران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با سه فیلم به عنوان پرکارترین های جشنواره محسوب میشوند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، با اعلام 28 فیلم سینمایی حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر طی گزارشی به پرکارترین فیلمبردارهای حاضر در این جشنواره خواهیم پرداخت.

پرکارترین دوربین بدست های جشنواره چه کسانی هستند؟

مسعود سلامی فیلمبردار سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلمبرداری سه فیلم سینمایی «خفه گی»، «زیر سقف دودی» و «گشت 2» در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد بود.

در جشنواره امسال مرتضی غفوری یکی از فیلمبرداران پرکار سینمای ایران با فیلمبرداری دو فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» و «کمدی انسانی» در صدر پرکارترین فیلمبردار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. البته این فیلمبردار این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماهور» ساخته حمید زرگرنژاد است که به دلیل طولانی شدن مراحل فیلمبرداری به جشنواره فیلم فجر نرسید.

همچنین علی قاضی فیلمبردار جوان سینمای ایران نیز امسال با دو فیلم سینمایی «ویلایی ها» و «یک روز بخصوص» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. وی سال گذشته با فیلم سینمایی «ابد و یک روز» در جشنواره فجر حضور داشت.

در این میان یک فیلمبردار جوان و خوش آتیه بنام مرتضی قیدی که سال گذشته برای فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده موفق به دریافت جایزه بین المللی شد امسال با فیلمبرداری دو فیلم سینمایی «اسرافیل» و «مادری» در صد جدول پرکارترین فیلمبردارهای جشنواره در کنار مرتضی غفوری و علی قاضی قرار دارد.

اشکان اشکانی دیگر فیلمبردار جوان سینمای ایران است که امسال با دو فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» و «شماره 17 سهیلا» در جدول پرکارترین فیلمبردارهای این دوره از جشنواره قرار گرفته است.

همچنین فرشاد محمدی یکی از فیلمبرداران پرکار سینما نیز امسال با فیلمبرداری دو فیلم «قاتل اهلی» و «رگ خواب» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد بود.

در جشنواره امسال فیلمبردارهایی از جمله محمود کلاری با فیلمبرداری فیلم «فِراری»، پیمان شادمانفر (آذر)، محمد آلادپوش (سوفی و دیوانه)، حسن کریمی (پشت دیوار سکوت)، حسین جعفریان (سارا و آیدا)، معین مطلبی (ایتالیا ایتالیا)، مهدی ایل بیگی (انزوا)، بهرام بدخشانی (نگار)، مرتضی هدایی (سد معبر)، هادی بهروز (ماجرای نیمروز)، هومن بهمنش (تابستان داغ)، علیرضا برازنده (بیست و یک روز بعد)، روزبه رایگا (کارگر ساده نیازمندیم) هر کدام با یک فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳