شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 04 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد:
افسانه ماهیان کارگردان نمایش «از زیر زمین تا پشت بام» از نقطه قوت ها و کاستی های جشنواره تئاتر فجر می گوید.
به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، افسانه ماهیان که شهریورماه امسال نمایش «از زیر زمین تا پشت بام» را با بازی صابر ابر، الهام کردا، هوتن شکیبا و مارین ون هولک در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه داشت درباره حضور اثرش در بخش مرور سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: نمایش «از زیر زمین تا پشت بام» را با همان گروه و بدون هیچ تغییری در جشنواره تئاتر فجر اجرا خواهم کرد.
افسانه ماهیان: با شتابزدگی راه به جایی نمی بریم!/جشنواره تئاتر فجر ویترین نمایش های ایرانی است

ماهیان درباره ویژگی های نمایش«از زیر زمین تا پشت بام» گفت: این نمایش به موضوعات روز اجتماعی می پردازد و در ژانر مستند می گنجد که همین دو مورد برای جذب مخاطب کافی است.

بازیگر نمایش «مکبث» در پاسخ به این سوال که، حضور بازیگران چهره چقدر در موفقیت نمایشش موثر بوده گفت: برای من توانمندی بازیگران از همه چیز مهم تر است و خیلی به انتخاب بازیگران چهره اعتقادی ندارم و آن را عامل موفقیت آثار نمی دانم؛ البته باید بگویم بازیگران نمایش«از زیر زمین تا پشت بام» پیش از آنکه سینمایی و چهره باشند تئاتری هستند و بازیگری را با تئاتر آغاز کرده اند.

ماهیان درباره چگونگی برگزاری جشنواره فجر امسال گفت: یکی از اتفاق های خوب جشنواره فجرامسال این است که شتابزدگی در آن وجود ندارد و ورکشاپ ها و همایش های مربوط به آن از هفته های پیش در حال برگزاری است که همین موضوع نشان از نظم و برنامه ریزی دارد و امیدوارم این نظم و ترتیب تا به آخر ادامه پیدا کند.

این کارگردان در ادامه گفت: اتفاق خوب دیگر این است که آثار شرکت کننده نمایش هایی هستند که در طول سال به روی صحنه رفته اند در صورتی که در دوره های پیش اینگونه نبود و بیشتر نمایش ها به این دلیل در جشنواره شرکت می کردند که اجرای عمومی بگیرند؛ که همین موضوع از کیفیت آثار می کاست و باعث می شد مخاطبان ایرانی و شرکت کنندگان خارجی با نمایش هایی ضعیف روبرو شوند که هنوز به پختگی لازم نرسیده اند.

این هنرمند وجود یک دبیر ثابت را لزوم برگزاری جشنواره ای با کیفیت دانست و در اینباره گفت: همیشه اینگونه است که با تغییر مدیران، سیاست های موجود نیز تغییر می کند زیرا هرکس روش و شیوه خود را به کار می گیرد! در جشنواره تئاتر فجر نیز این مشکل وجود داشت که امسال با تدبیر مسئولان بر طرف شده و قرار است جشنواره فجر یک دبیر ثابت داشته باشد.

ماهیان برگزاری تورهای استانی و اجرای نمایش ها در شهرهای دیگر را یکی دیگر از اتفاقهای مثبت جشنواره امسال دانست و در پایان گفت: این که انتظار داشته باشیم همه کاستی ها در زمانی کوتاه برطرف شود توقع بالایی است و برای پیشرفت بیشتر باید صبوری کنیم تا شاهد برگزاری جشنواره ای بی نقص باشیم.

افسانه ماهیان که از اعضای هیات انتخاب همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در سی وپنجمین جشنواره تئاتر فجر بوده علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری نمایش هایی چون «هم هوایی» و «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» را کارگردانی کرده است و امسال با نمایش «از زیر زمین تا پشت بام» در بخش مرور جشنواره حضور خواهد داشت..

گفتنی است نمایشنامه «از زیر زمین تا پشت بام» را مهین صدری نوشته و منوچهر شجاع طراحی صحنه و لباس آن را به عهده داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار