چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
پرستو گلستانی بازیگر و کارگردان که این روزها نمایش «سیرک سیار» را در تالار هنر به روی صحنه دارد از چگونگی اجرای نمایشش و کاستی های تئاتر گفت.

پرستو گلستانی بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما که کارگردان تئاتر نیز هست این روزها نمایش «سیرک سیار» را در تالار هنر به روی صحنه دارد و نمایشش با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. این هنرمند درباره چگونگی انتخاب نمایشنامه «سیرک سیار» به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: حضور در سیرک یکی از آرزوهای کودکی من بود و جدا از آن همیشه دوست داشتم نمایشی با محوریت سیرک اجرا کنم زیرا سیرک شکلی از نمایش است که بسیار جذاب، مفرح و شگفتی آفرین است.

امیدوارم از اینکه تئاتر کار می کنیم پیشمان نشویم!

بازیگر نمایش «قرمز و دیگران» درباره قصه نمایش «سیرک سیار» گفت: قصه آن درباره پسری است که با پدربزرگ و مادربزرگش وارد سیرک می شود. جذابیت ها و دیدنی های سیرک او را مجذوب کرده و آرزو می کند در سیرک بماند تا بتواند برنامه های بامزه انجام دهد و هر روز با سیرک سیار از این شهر به شهر دیگر برود.

گلستانی در توضیحات بیشتر گفت: «سیرک سیار» که نویسنده آن اوراند هریس است و حسین فدایی حسین آن را ترجمه کرده است امید داشتن برای رسیدن به آرزوها را به بچه ها یاد می دهد که پیام مهمی است.

این کارگردان در ادامه گفت: تئاتر کودک رشته تخصصی من است و به نظرم تئاترکودک نسبت به تئاتر بزرگسال رسالت مهمتری به عهده دارد زیرا از همان ابتدا خیلی از مفاهیم اجتماعی را به بچه ها یاد می دهد و همین موضوع باعث شده این ژانر برایم دغدغه ای جدی محسوب شود.

این هنرمند درباره مشکلات اجرا در حوزه کودک و نوجوان گفت: به تئاتر کودک بودجه زیادی تعلق نمی گیرد؛ زیرا مسئولان گمان می کنند تئاتر کودک تئاتر کم خرجی است! در صورتیکه اینگونه نیست و هر کار با کیفیتی به بودجه نیاز دارد. علاوه بر اینکه موزیک، لباس و طراحی صحنه از ملزومات تئاتر کودک به شمار می رود که هزینه بر است و نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

گلستانی در پاسخ به این سوال که چرا تالارهنر را برای اجرای نمایشش در نظر گرفته است گفت: تالارهنر که زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی اداره می شود سالن تخصصی اجرای نمایش های کودک است و مخاطبان خاص خود را دارد هرچند کاستی هایی هم دارد!

این کارگردان در ادامه گفت: به عنوان مثال بلیت تالار هنر چهارده هزار تومان است و با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی، واضح است که این مبلغ برای اغلب خانواده ها رقم بالایی محسوب می شود؛ به طور مثال یک خانواده چهار نفره برای تماشای یک نمایش کودک باید پنجاه و شش هزار تومن هزینه کنند که برایشان مقرون به صرفه نیست و در نتیجه گیشه نمی تواند هزینه های نمایش کودک را تأمین کند و تنها راه حل این مشکل اختصاص دادن بودجه بیشتر به آثار این چنینی است.

پرستو گلستانی در پایان گفت: با توجه به مشکلات موجود امیدوارم از اینکه تئاتر کار می کنیم پیشمان نشویم.

گفتنی است نمایش «سیرک سیار» تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه در تالار هنر به روی صحنه است هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

مهرداد باقری، تارا حیدری، مینووش رحیمیان، میلاد رمضانی (ورجاوند)، حمیدرضا سنگیان، امید مباشری، رضا مدنی، آرین ناصری بازیگران این نمایش هستند و از دیگر عوامل آن می توان به منوچهر شجاع(طراح صحنه)، حسین تبریزی(طراح گریم)، امیر اسمی(طراح پوستر و بروشور)، محمدرضا شریفی و علیرضا شریفی(طراحان حرکت)، علی اشرف سمائی(طراح نور) و رامین عبداللهی و سهند بهادری (آهنگساز و تنظیم کننده) اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار