شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
تهران و گرمای نمایش هایی که در اولین ماه زمستان امسال به روی صحنه اند.

به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، نمایش های در حال اجرای این روزهای تهران به شرح زیر است و در میان آنها آثاری از کارگردان های شاخص نیز به چشم می خورد که برخی از آنها روزهای آخر اجرا را سپری می کنند و برخی دیگر نیز تا پایان دی ماه به روی صحنه اند.

در پایتخت چه نمایش هایی به روی صحنه است؟

تئاترشهر

سالن اصلی

نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی که علیرضا آرا، خاطره اسدی، حمید حسینی، شهرام حقیقت دوست، امیررضا دلاوری در آن بازی می کنند. این نمایش هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شود و تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه ۱۳۹۵ به روی صحنه است.


سالن چهارسو

نمایش «کلاغ» به نویسندگی دیوید هروئر و ترجمه وحید رهبانی به کارگردانی سمانه زندی نژاد با بازی مرتضی اسماعیل کاشی، سهیلا گلستانی. این نمایش که تا شنبه ۲۵ دى ۱۳۹۵ به روی صحنه است رأس ساعت 18:00 در سالن چهارسوی تئاتر شهر به روی صحنه می رود.


سالن سایه

نمایش «لِ ته» به نویسندگی و کارگردانی عاطفه تهرانی و تهیه کنندگی نورالدین حیدری ماهر با بازی نوید هدایت پور، مریم باقری نسامی، اویس محمد حسنی، سینا صابری، ئه ستیره مرتضایی، سپهر غازی، پدرام مهری، نازنین میهن. این اثر نمایشی تا شنبه ۲۵ دى ۱۳۹۵ به روی صحنه است. هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سایه تئاترشهر به روی صحنه می رود.

سالن قشقایی

نمایش «قطعاتی از ساموئل بکت» که اکبر علیزاد ترجمه و کارگردانی آنرا به عهده داشته و هنرمندانی مانند علیرضا کی‌منش، مرتضی حسین‌زاده، محمد مجیدیان دراپیزودهای آن به ایفای نقش می پردازند. "قطعاتی از ساموئل بکت" هر روز رأس ساعت 18:00 در سالن قشقایی به روی صحنه می رود و اجرای آن تا جمعه17 دی ماه ادامه خواهد داشت.



کارگاه نمایش

نمایش «گوهر نیل» به نویسندگی و کارگردانی مجید امرای با بازی علیرضا دهقانی، وحیده قوهستانی که هر روز رأس ساعت 18:00 در کارگاه نمایش تئاترشهر به روی صحنه می رود و اجرای آن تا چهارشنبه 22دی ماه ادامه خواهد داشت.

مجموعه تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر(عج) واقع شده است علاقمندان برای رزرو بلیت می توانند با شماره های ۶۶۴۶۰۵۹۲تماس بگیرند.


تماشاخانه ایرانشهر


سالن استاد سمندریان

نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت»  اثری است نوشته محمد چرم شیر (بر اساس نوشته ویلیام شکسپیر) با طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانى و هنرنمایی نوید محمد زاده، فاطمه نقوى، بهرام افشارى، ستاره پسیانى، نوید جهانزاده، خسرو پسیانى که تا پنجشنبه ۳۰ دى ۱۳۹۵ به روی صحنه است. این نمایش، هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 20:00 اجرا می شود.


نمایش«باغبان مرگ» نوشته محمد چرم شیر است و آروند دشت آرای آن را کارگردانی کرده است این اثر که آتیلا پسیانی و مارین ون هولک بازیگران آن هستند هر روز رأس ساعت 18:00 اجرا می شود و تا پنجشنبه ۳۰ دى ماه به روی صحنه است. علاقمندان می توانند برای رزرو بلیت با شماره های ۸۸۸۱۴۱۶ و۸۸۸۱۴۱۱۵ تماس بگیرند.


سالن استاد انتظامی

نمایش«دوران خوش بازنشستگی»نوشته کامران شهلایی و محمد لارتی است و کامران شهلایی کارگردان آن است. این نمایش با بازی رسول نجفیان، آیه کیانپور، سحرناز عباس زاده، هما پریسان هر روز رأس ساعت 19:30 در سالن استاد انتظامی به روی صحنه می رود و اجرای آن تا دوشنبه ششم دی ماه ادامه خواهد داشت. گفتنی است نمایشنامه این اثر، برگزیده جایزه ادبیات نمایشی ایران در سال ۱۳۹۱ و نمایشنامه برتر مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر درسال1389است.


نمایش «کاناپه» نوشته و کار میلاد اخگر با بازی حسین امیدی، مهناز ذبیحی، آیدا صادقی، امیرحسین طاهری هر روز رأس ساعت 18:00 در سالن انتظامی اجرا می شود و تا دوشنبه ششم دی ماه به روی صحنه است. علاقمندان می توانند برای رزرو بلیت با شماره ٠٩١٠۵٩۴٣٧۶٨ تماس بگیرند.

سالن استاد ناظرزاده کرمانی

نمایش «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر است و منیژه محامدی آن را ترجمه و کارگردانی کرده است؛ و بازیگرانی چون محمد اسکندری، مهوش افشار پناه، مجید جعفری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند در آن به ایفای نقش می پردازند. این نمایش هر روز رأس ساعت20:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می رود و اجرای آن تا پنجشنبه 30 دی ماه ادامه خواهد داشت و مدت زمان آن ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه است.

نمایش «حساب پرداخت نمیشه» اثر داریوفو با ترجمه جاهد جهانشاهی و کارگردانی هادی عامل که هنرمندانی چون شیوا ابراهیمی، لبخند بدیعی، هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، سیدعلی صالحی در آن بازی می کنند و دراماتورژی آن را امیر شفیعی به عهده داشته است.

«حساب پرداخت نمیشه» هر روز رأس ساعت 18:15 اجرا می شود و تا پنجشنبه 30 دی ماه به روی صحنه است. علاقمندان برای رزرو بلیت می توانند با شماره تلفن های ۸۸۸۱۴۱۶-۸۸۸۱۴۱۱۵ تماس بگیرند.


گفتنی است تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع شده است.



سالن حافظ


نمایش «دو مرد در یک اتاق» اثری است به کارگردانی مسعود رایگان که خسرو شهراز و اردلان شجاع کاوه بازیگران آن هستند و رویا تیموریان به عنوان مشاور کارگردان در آن حضور دارد. این نمایش که هر روز رأس ساعت19:30 در سالن حافظ اجرا می شود تا جمعه دهم دی ماه به روی صحنه است و دیدن آن برای افراد کمتر از ۱۸ سال ممنوع است.
گفتنی است نمایشنامه «دو مرد در یک اتاق» در سال ۱۹۸۶ به سفارش سازمان ملل توسط دو نویسنده؛ بازیگر و کارگردان سوئدی نوشته شده و در آن موضوع ایدز و شیوه پیشگیری و مواجهه با این بیماری مهلک دستمایه قرار گرفته است. این نمایشنامه تاکنون به چهارده زبان زنده دنیا ترجمه و به صورت گسترده اجرا شده است.


سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع شده است.



فرهنگسرای نیاوران


نمایش شاد و موزیکال «کلاغه به خونش نرسید» به نویسندگی زیبا برجی فلاح و کارگردانی امیررضا توکلی که تا جمعه 17 دی ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه است و بازیگرانی مانند حمید ندیمی، نیلوفر دهقان، فاطمه پیرهادی، طاها ابوالقاسم، صائب دادو در آن به ایفای نقش می پردازند. این نمایش همه روزه به جز شنبه و سه شنبه رأس ساعت 17:00 اجرا می شود و در خلاصه آن آمده است: کلاغ ها به خانه پیرمرد قصه گو می روند و از این که همه آدم ها قصه هایشان را با "کلاغه به خونش نرسید" تمام می کنند، عصبانی هستند تا اینکه پیرمرد را مجبور کرده تا پایان قصه ها را تغییر دهد . پیرمرد همراه نوه خود وارد دنیای قصه می شوند و در آنجا اتفاقاتی می افتد...

فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا واقع شده و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های۲۲۲۸۷۰۸۱ و ۲۲۲۹۹۷۳۰ تماس بگیرند.


تالار مولوی

نمایش «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» نوشته علی شمس است و جواد صداقت و الهام ابنی آن را کارگردانی کرده اند و حشمت اله غضنفر و الهام ابنی در آن ایفای نقش می کنند. این نمایش که تهیه کننده آن سجاد افشاریان است هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 17:00 به روی صحنه می رود و اجرای آن تا یکشنبه 26 دی ماه ادامه خواهد داشت. در خلاصه این نمایش آمده است: در شب عروسی دختر طغرل سیاه بازی می میرد و روحش وارد جسم طغرل می شود و طغرل می پندارد که خودش سیاه باز است و ...


نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» اثری است از ماتئی ویسنییک که اصغر نوری آن را ترجمه و کارگردانی کرده و محمدرضا چرختاب، مهرداد نیکجو، دنیا مقدم راد، بیتا آزادی، وحید آجرلو، مصطفی لطیفی خواه، میلاد مرادی، یلدا صرافی، شاهو رستمی بازیگران آن هستند. این نمایش رأس ساعت20:30 اجرا می شود و تا دوشنبه 20 دی ماه به روی صحنه است.
«ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» برداشتی است آزاد از آخرین کابوس فسوالود مایرهولد، کارگردان بزرگ تئاتر روسیه، قبل از کشته شدن در زندان نظام کمونیستی استالین در سال ۱۹۴۰.

تالار مولوی درخیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر،  جنب کلینیک دانشگاه تهران،واقع شده است و علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره ۶۶۴۱۹۸۵۰ تماس بگیرند.


تئاتر باران

نمایش «بازی یالتا» نوشته برایان فریل با ترجمه وحیدرهبانی و کارگردانی لوون هفتوان است و وحیدرهبانی، روشنک گرامی، مانی منادی راده در آن بازی می کنند. این نمایش تا پنجشنبه 30 دی ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 20:45 است.


نمایش «آیس لند» نوشته نیکلاس بیلون و ترجمه زهره جواهری است و آیدا کیخایی کارگردان آن است و آزاده صمدی، فهیمه امن زاده، احسان کرمی بازیگران آن هستند. گفتنی است محمد یعقوبی دراماتورژی این اثر را به عهده دارد و کمپانی تئاتر باران تهیه کننده آن است.
این اثر نمایشی تا 28 دی ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن 17:00 است.


تئاتر باران در خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲ واقع شده است و علاقمندان برای رزرو بلیت می توانند با شماره های ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲ تماس بگیرند.










































نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار